Virra Skrevet 16. mars 2004 #1 Skrevet 16. mars 2004 Guttungen var uheldig i natt og tisset i senga MI. Der har jeg varmeteppe av typen Wilfa. Det står på lappen at det kan vaskes. Vaskeanvisningen viser den vanlige vaskebalja og 40 graders tegnet inni balja. MEN under vaskebalja er det to små streker - hva betyr det???? Kanskje feil å legge tråden her, men...
Gjest Tex Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har også et slikt varmeteppe, og lurt veldig på hva som hadde skjedd dersom lillemann kom inn om natta og tisset på det, så jeg håper det kommer noen kloke hoder med svar her....
Gjest Malama Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 Strek under vaskebaljen betyr forsiktig vask, så to strek er vel ekstra foriktig det da. Sett på et forsiktig program. Ullvask?
Twigi Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Du må vaske for hånd! Pass på at ikke stikkontakten kommer i vann. Bare legg teppet forsiktig i kummen, lunkent vann med Milo, la det ligge en stund, trykk litt forsiktig på det. Etterpå kan du dusje det for å skylle det. Og la det ligge flatt og tørke, f.eks. på badegulvet, oppå en håndkle. lykke til! PS for mange år siden hadde minstemann tisseuhell i vår seng - så hele overmadrassen måtte vaskes. 14 cm overmadrass to meter bred - og ikke badekar. Jeg og min kjære mann sto i dusjkabinettet og tråkket på harde livet i en halvtime Det tok litt tid før den madrassen tørket, ja.
Gjest Malama Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Ahh, det er en sak med kontakt ja... da må den nok vaskes for hånd ja. Forsiktig. Lykke til.
Virra Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2004 Bare sånn til opplysning Fant en oversikt over "vaskeanvisningstegn" som jeg visste jeg hadde et eller annet sted... :oops: Merkingen betydde: "Meget redusert mekaninsk behandling. Normal skylling og normal sentrifugering." Så jeg heiv varmeteppet i vaskemaskinen jeg med VELDIG lite vaskemiddel og ingen skyllemiddel. Nå står varmeteppet på og det varmer og ser ut til å fungere greit. Ingen brann eller andre skumle situasjoner har oppstått
Gjest Tex Skrevet 22. mars 2004 #7 Skrevet 22. mars 2004 Putta du det inn med bryter, støpsel og full pakke...? Og så virker det ennå...?
Gjest Tone B. Skrevet 22. mars 2004 #8 Skrevet 22. mars 2004 Hehe, elektrisk varmeteppe og tissing i sengen ja, det høres ut som en dårlig kombinasjon :-? Får nesten et sånn en sånn tegneseriebilde i hodet jeg der poden kommer inn og legger seg blid og fornøyd i mammas seng. Noen timer senere tisser han og rommet lyser opp i et blått lys med masse gnister rundt...... i neste bildet ser man mor og barn med sotete ansikt og håret til værs i alle kanter Hmm, spørs om ikke jeg ikke bør ha noen bleier i nattbordsskuffen klar til ungene her i huset i tilfellet de skulle ta seg et lite overnattingsbesøk
Virra Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2004 Ikke med støpsel og ledning nei Ledningen kan tas ut av teppet så det bare sitter to kontaktpinner igjen i varmeteppet. Må vel innrømme at jeg var litt nervøs da jeg satte i kontakten og slo det på men det gikk helt fint. Så nå fikk jeg testa ut det også. Og håndvask eller maskinvask - hadde vel egentlig ikke spilt noen rolle. Det er jo vann uansett. Men skjønner ikke helt hvordan det går an da???? Vet forresten ikke hva som hadde skjedd om varmeteppet hadde stått på når han tissa :o Har ikke lyst til å finne det ut heller. Men tror vel det hadde gått bra det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå