Gå til innhold

Hvorfor skal hun ikke betale for egne valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har 4 barn med ulike fedre, hun har forlatt mennene og flyttet til andre siden av landet slik at samvære for fedrene er vanskelig. Faren til første og siste er den samme..Hun er "liksom deprimert " og dermed sykemeldt. Casher over 30 tusen i månesen, motar ekstremt høyt bidrag for det ene barnet , og siden fedrene bor langt unna må det offentlige stille med besøkshjem til barna en del helger.. Yngste barnet fikk ho etter et ONS i en alder av 30 år.. Burde ikke slike mennesker selv tatt ansvar for seg selv, og de hyggelige aktivitetene hun bedriver, Dama jobber ikke , men har fint råd til egen bolig fordi hun har 4 barn hun lever av ... Og burde det ikke vært stilt spørsmål til hvordan hun kan def seg som alenemor m de godene som følger når hun føder helsøske med en mann hun ikke er sammen med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på mange måter enig med deg. Men om vi skal trekke dette videre blir det problematisk.

Hva med de andre alenemødrene som har kommet i en slik situasjon?

Skal NAV vurdere om de har fortjent støtte?

Hva skal kriteriene være?

Og, hun lever godt på barna nå, men hva når de er voksne. Da må hun jobbe for lønna eller gå på sosialen ...

Anonym poster: 920b1d27530f10010efc89c4a6f0aaf8

• Liker 9
Skrevet

for det koster jo ikke noe å oppfostre 4 barn.....

• Liker 1
Skrevet

Jo det er mulig dama utnytter systemet, men å ta fra henne penga vil være å straffe barna. Skal de lide for at mora ikke tar gjennomtenkte valg (evt har tenkt nøye igjennom hvordan hun kan skaffe mye penger uten å jobbe)? Sånne saker som dette er velferdsstatdilemmaer.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun ikke jobber får hun kjenne på valgene sone den dagen hun blir pansjonist. Og "inntekten" på barna varer jo ikke evig.

Skrevet

Jo det er mulig dama utnytter systemet, men å ta fra henne penga vil være å straffe barna. Skal de lide for at mora ikke tar gjennomtenkte valg (evt har tenkt nøye igjennom hvordan hun kan skaffe mye penger uten å jobbe)? Sånne saker som dette er velferdsstatdilemmaer.

Jeg tror at om pengene ikke kom så ville mennesket kommet seg ut i arbeid . Eventuelt , så kunne fedrene tatt hver sine unger ..

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har ikke 4 ,men 5 der av ett tviilingpar på 4... Faktumet er at det er lettere med 5 enn to ( da de to var små) for nå har jeg to flinke barnevakter/middagslagre/ hushjelper i de to elste.. Må jeg jobbe overtid, ja så er barna hentet hjem fra barnehage etter skole eller middag påbegynt .. De vet vi får mer penger , og dermed bonus i ukelønnen ;)

Ser ikke på hjem og fam som jobb,

Blir provosert av å høre at enkelte missbruker systemet slik damen som det fortelles om gjør..

Er ikke alle som kan bruke de eldste som barnepiker,hushjelp osv..

og selvsagt skal fedrene være med på å forsørge sine barn, regner ikke med at de ble voldtatt.. ( mennene altså)

Og jo, det er en stor jobb med 4 barn. jeg var alene med 3 forholdsvis tett.. og det var faktisk nærmest en fulldags jobb å følge disse opp med skole, fritidsaktiviteter osv..

Besøkshjem får man kun dersom man har behov for det, BV går inn med en veldig grundig undersøkelses.. så det er nok en god grunn til at hun får det.

Tror ikke du behøver å være så sjalu på damen.. det virker som at hun sliter mer enn du evner å se..dessverre

Anonym poster: b5eb0c2ecc7877019d15d9ed97bde247

• Liker 4
Skrevet

Problemet her er jo at om man mot formodning skulle klare å finne fram til et system for hvem som var "verdig" å få støtte så ville et kutt i støtten uansett gå ut over barna. Jeg synes det er mye bedre at alle får støtte om de fortjener det eller ikke, og selv om de har en sexualmoral som TS ikke liker, enn at uskyldige barn ikke skal få hjelp de trenger.

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Først skriver du at hun har fire barn med fire forskjellige. Men det har hun jo ikke, to av barna har samme far (yngste og eldste), det skriver du senere i samme innlegg.

Hvilken rett har du til å dømme henne? Hva gjør deg til moralens vokter?

Og 30 000 er ikke så mye penger for en familie på fem. Det er normalt at hver voksen i en familie har utbetalt 20 000 netto.

Jeg foreslår at du passer dine egne saker.

• Liker 5
Gjest Rosemor
Skrevet

Ikke for denne kvinnen, er vi skattebetalere og fedrene som tar kostnadene da ludderet ikke jobber..

Siden hun er sykemeldt, må hun jo ha en jobb?

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Ei jeg kjenner har 4 barn med ulike fedre, hun har forlatt mennene og flyttet til andre siden av landet slik at samvære for fedrene er vanskelig. Faren til første og siste er den samme..Hun er "liksom deprimert " og dermed sykemeldt. Casher over 30 tusen i månesen, motar ekstremt høyt bidrag for det ene barnet , og siden fedrene bor langt unna må det offentlige stille med besøkshjem til barna en del helger.. Yngste barnet fikk ho etter et ONS i en alder av 30 år.. Burde ikke slike mennesker selv tatt ansvar for seg selv, og de hyggelige aktivitetene hun bedriver, Dama jobber ikke , men har fint råd til egen bolig fordi hun har 4 barn hun lever av ... Og burde det ikke vært stilt spørsmål til hvordan hun kan def seg som alenemor m de godene som følger når hun føder helsøske med en mann hun ikke er sammen med..

Det er mye som ikke stemmer her. Den yngste fikk hun etter et ons? Men barnet har samme far som den eldste?

• Liker 2
Skrevet

Et par ting som ikke stemmer her:

* De 4 barna har 4 ulike fedre, men like fullt har yngste og eldste samme far. Hvordan er det mulig?

* ONS førte til yngste barnet, som har samme far som det eldste. Høres ikke ut som OSN for meg, siden de tross alt har barn sammen fra før...

Troll?

• Liker 4
Gjest annemor30
Skrevet

En sak har alltid to sider. Tror ingen ønsker 4 barn med forskjellige fedre og ta fra de samvær. Det er ingen ferie med 4 barn,bare så du vet det TS!!

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Hvor mange jobber har denne damen søkt på? Er du sikker på at du kjenner godt nok til om hun har anstrengt seg selv noe for at det skal bli bedre på det området? Går man arbeidsledig over lengre tid er det grunn nok i seg selv til å bli deprimert for mange av oss. Man blir ikke sykemeldt uten videre på grunn av depresjon! Ville du kalt en dame i hennes alder som har hatt sex med fire ulike menn, men som ikke har fått barn med alle disse ´et ludder´?

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Hvorfor bryr du deg så veldig om dette? det er nok av folk som får utbetalt mye penger, til feks medisinsk behandling, barn , omskolering osv. Hva og hvorfor folk får penger blir helt umulig å gå inn på. Jeg skjønner at du blir irritert over det du ser som sløsing med skattebetalere sine penger. Men tenkt bare hvor fort en slik situasjon kan snu. Du eller et av dine barn kan få en sykdom som krever dyr behandling over år. Selvom man kan si at det ikke er selvforsylt i alle tilfeller med sykdom er det sikkert nok av folk som ville syns det er irriternde at du får refundert deler av feks reguleringen til et av dine barn. Det var jo ditt valg å få barn vil de tenke så hvorfor skal de være med å betale får din unge sin regulering. Du på din side vil kanskje se det som noe du fortjener å få refundert i og med at du har betalt skatt.

Skrevet

Det vil alltids være noen, men selv om hun nå lever "det gode liv" uten jobb og "gratis" penger vil dette senere komme og tuppe hu i ræva når hu skal bli pensjonist. For å være minstepensjonist unner jeg ikke min verste fiende engang!

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Det jeg reagerer mest på i denne historien er egentlig at han som pulte på henne det første barnet presterer å ha et ONS med henne uten å bruke kondom :fnise:

• Liker 8
Skrevet

En bjelle nå jo ringe når en velger å få barn med flere menn eller flere kvinner!

Jeg kjenner også en dame som har fire barn med ulike fedre,3 av barna har ikke hatt kontakt med sin far i det heletatt,etter hennes ønske og mennenes lille vilje.

Denne kvinnen er også ufør og har aldri jobbet og kommer heller aldri til å jobbe. jeg mener det er ett hån mot både barna og velferdsamfunnet at noen kan drive på på denne måten. Hun har eget hus,ny bil,flott båt og motorsykkel. alle godene har hun tilegnet seg ved å spre beina,utnytte og kaste på dør.

Det ene barnet har vert i avlastingshejm i lange perioder.isten for hos sin far!

Jeg er selv alene mor med hus og bil,men jeg jobber full stilling og har gjort det siden jeg var 18. er nå over 40! ja jeg syns det er en stor forsjell her,jeg kunne ikke hatt råd til halvparten av hennes "goder"

Skrevet

Når jeg hører slike historier tenker jeg at det ligger nok mer bak enn hva TS eller andre synsere tror. Livet er ikke svart-hvitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...