Gå til innhold

Nuskin pyramidespill - noen som har blitt lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble lurt med på et møte og forsøkt vervet inn i Nuskin.

Produktene er svindyre kosttilskudd, ansiktskremer og den slags, og hele forretningsmodellen går ut på å verve nye selgere (ingen kjøper produktene til fullpris, siden alle blir registrert som selgere.) Man begynner å få provisjon når man har klart å få et visst antall selgere under seg, som igjen har et visst antall selgere under seg. Pyramide, med andre ord.

Jeg skjønte raskt hvor møtet bar, og bet selvsagt ikke på. Etter å ha googlet i ettertid er jeg glad for det, men jeg synes det er skremmende at så mange lar seg lure med på dette!

Er det noen av dere som har erfaring med dette selskapet?

Anonym poster: 1d6eee1293654f293c2e1a14fa4a1fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, men det som er så fascinerende med disse vekkelsesmøtene de bedriver, er jo at de blånekter på at det er pyramidebasert. Øøøh, javel? Ett sted stopper det jo, noen greier ikke rekruttere fler selgere, ingen trær vokser inn i himmelen!! Men da argumenterer de med at produktene er så gode. Ja jøss. Da kunne man heller åpnet en vanlig butikk da?

Multi Level marketing er fint for de første som gikk inn....og noe dritt for de tregere :)

Endret av Blånd
Skrevet

Har en dum venninne som rotet seg inn i det der.

Anonym poster: ced78551633a1c7d25ddee431595b6d4

Skrevet

Hahaha, husker tiden med 5% community eller hva de hette. Var en fyr som prøvde å verve meg, og han var så intens og så "overbevisende" om hvor mye penger det lå der og hvilke utrolige muligheter man hadde.

"Åja", sa jeg. "Hvorfor har du da teipet brillene dine i stedet for å kjøpe nye? Du tjener jo så bra."

Vel, ingen av vennene mine ble millionærer, men det rare var at folk jeg oppfatter som smarte og ressurssterke gikk rett på. Underlig...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hahaha, husker tiden med 5% community eller hva de hette.

Det morsomme med 5% community var at mange anklaget dem for å være et luftslott uten reelle verdier. Akkurat det ble gjort til skamme da pyramiden raste og dødsboet skulle gjøres opp - for da viste det seg at medlemslisten i seg selv hadde stor verdi. Egentlig ikke så rart, for der hadde man jo en ferdig liste over Norges 5% mest godtroende optimister. :ler:

Alle lyssky kremmere uten respekt for seg selv hadde jo gladelig solgt sin egen bestemor for å få hendene på en slik liste. Dessverre for dødsboet ble verdien noe forringet da listen ble lagt ut på nett i full offentlighet, men det var jo til desto større fornøyelse for oss andre 95%.

Endret av Horge
  • Liker 1
Skrevet

Det morsomme med 5% community var at mange anklaget dem for å være et luftslott uten reelle verdier. Akkurat det ble gjort til skamme da pyramiden raste og dødsboet skulle gjøres opp - for da viste det seg at medlemslisten i seg selv hadde stor verdi. Egentlig ikke så rart, for der hadde man jo en ferdig liste over Norges 5% mest godtroende optimister. :ler:

Alle lyssky kremmere uten respekt for seg selv hadde jo gladelig solgt sin egen bestemor for å få hendene på en slik liste. Dessverre for dødsboet ble verdien noe forringet da listen ble lagt ut på nett i full offentlighet, men det var jo til desto større fornøyelse for oss andre 95%.

Jøss, det fikk jeg ikke med meg. Noen link til denne listen? Har jeg noe å kose meg med i kveld!

Anonym poster: 8f21684e858c64ca091cb3e3545a2445

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har en dum venninne som rotet seg inn i det der.

Anonym poster: ced78551633a1c7d25ddee431595b6d4

Samme her...og alle andre slike ting.

Hver mnd er det noe nytt hun reklamerer for på facebook. Alt fra kaffemaskiner til omega3 kapsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...