Meg88 Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Hei alle kommende bruder:) Jeg og min kjære skal gifte oss i sommer. Nå skal vi snart i gang ned invitasjonene, og i den sammenheng kommer det opp en del spørsmål: 1) Hvilket tidspunkt skal dere vies? 2) Mener å huske at vi har avtalt kl. 13 med kirken. Deretter blir det bilder før en times kjøring til festlokalet. Når er det passelig å si at middagen/festen starter? 3) Noen som vil dele hva dere har skrevet i invitasjonen, hvordan dere har ordlagt dere og hva jeg må huske å ta med? 4) Hva skal jeg skrive på dresskode? Tenker i utgangspunktet at alle må få komme i det de vil. Om det så er festkjole, sommerkjole eller bunad. Går det an å skrive "det du føler deg fin i"? Andre tips?
Petalouda Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 søte deg skal du få noen svar her bør du dele opp i flere, litt mer konkrete tråder
Gjest lisha Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 1) Hvilket tidspunkt skal dere vies? kl 14 (litt i seneste laget syns jeg, men var kun kl 14 eller 15 som var ledig på vår dag:/) 2) Mener å huske at vi har avtalt kl. 13 med kirken. Deretter blir det bilder før en times kjøring til festlokalet. Når er det passelig å si at middagen/festen starter? kl 17 tenker jeg kanskje? siden dere har en time å kjøre etter bildene? 3) Noen som vil dele hva dere har skrevet i invitasjonen, hvordan dere har ordlagt dere og hva jeg må huske å ta med? jeg skrev invitasjonen på rim, etter insiprasjon rundt om på nett. du må ha med tid for vielsen og hvor, når og hvor middagen er (kanskje greit å ta med avstanden også, om ikke alle er godt kjent) greit å skrive med om det blir servert fri alkohol, alkhohol til maten eller ingen alkhol - og evt om de kan kjøpe på stedet 4) Hva skal jeg skrive på dresskode? Tenker i utgangspunktet at alle må få komme i det de vil. Om det så er festkjole, sommerkjole eller bunad. Går det an å skrive "det du føler deg fin i"? Dresskode skaper lange diskusjoner her inne så den biten er nok veldig individuelt, men jeg endte med å skrive: kort/lang kjole eller dress, kom i det som passer deg best!
Charlie28 Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Hei. Gratulerer med kommende bryllup Vi skal også gifte oss til sommeren, og har akkurat bestillt invitasjoner. Vielsen blir ikke før kl 1600 hos oss, men la gå... (humanetisk vielse). synes dere bør prøve å få til middagen sånn i 1700 tiden. Kirken tar en time ca, bilder + kjøring = 3 timer. + litt slingringsmon. Når det gjelder dresskode skrev vi "mørk dress". Viss du ser på wikipedia betyr det "generelt pene klær. ikke for stivt, men ikke for casual". Du kan f.eks komme i sommerkjole da også. Vi skrev noe slik i invitasjonene: Vi har den glede å invitere (navn på gjest(er) til vårt bryllup lørdag xx.xx.2013 Vielsen finner sted på (navn på sted/kirke) kl 1600 Deretter følger middag og festligheter i "gamla løå" Antrekk: mørk dress Med vennlig hilsen (navn på brudepar) S.u. innen xx.xx. (brud):tlf:xxxxxxxxx og (brudgom) tlf: xxxxxxxxx Vi hadde også med informasjon om overnattingsmuligheter, da min familie er tilreisende. Vi valgte å ikke være så kreative, men gikk for en standars invitasjon. Blir et litt flott bryllup, så kan ikke helt "tulle" med invitasjonene helt. de sier jo litt om hvordan bryllupet blir. Er det et avslappet bryllup kan man jo ha mer alternative invitasjoner. Viss ikke kan du risikere at gjestene får feil inntrykk. (stress med bryllupsetikette ! )
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Dere bør ikke ha middag mer enn maks 3 timer etter vielsen. Husk at gjester drar direkte fra kirke til festlokale, og det blir laaaang ventetid. Husk også noe å bite ti og nok drikke (kaffe/te/mineralvann) til gjestene ved festlokalet i denne venteperioden. Sultne og tørste gjester er ikke stas. Jeg har mer sans for at man tar bildene før vielse for så å starte brylltupsfesten raskt etter vielse. Minst mulig venting for gjestene må jo være det man tilstreber. Selv hadde vi vielse på feststedet. Bilder ble tatt før vielse, også gikk vi direkte fra vielse til bords. Anonym poster: e4a86037b3dea9b603321373ab9a0509
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 PS: Dresskode droppet vi, da iv regnet med at våre gjester ville pynte seg som best de kunne til festen vår. Og da kom "harry-onkel" som har tviholdt på hokkysveisen og trønderbarten siden 80-tallet i hvit smoking med rosa magebelte og sløyfe, venninne i pinnkort paljettkjole, metall-kompis i kilt og kort brokadejakke etc. "Mørk dress begrenser veldig, da mennene må komme i nettopp mørk dress, ikke smoking, ikke lys sommerdress, men mørk dress, og damer kan ikke ta på seg ballkjolen om de ønsker det. Anonym poster: e4a86037b3dea9b603321373ab9a0509
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 1) Hvilket tidspunkt skal dere vies? VI vies kl.15.00 2) Enig med vedkommende over her senest 3timer etter. Hos oss har vi valgt en litt annen tilnærming fordi vi ikke ønsker døtid eller for mye stress på dagen vår. Det blir vielse, kanapeer og champagne umiddelbart etter sammen med mingling. Middag ca2timer etter dette. Fotograferingen tar vi en annen dag når ting har roet seg. 3) Enkelt, enkelt, enkelt.Ingen rim, ingen unødvendige detaljer. Vi har gleden av å invitere dere til vårt bryllup som vil finne sted på ..... gård. Lørdag 29juni 2013 Vi vies i hagen kl.15.00 Mottagelse og middag på samme sted. Antrekk: Sommerlig pent Su. 1.juni 2013 4) Sommerlig pent (ja, det er ingen kleskode, men pytt pytt folk får ta på seg hva de ønsker).
Meg88 Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2013 TS her. Hei igjen og tusen takk for svar (petalauda; det kom heldigvis noen svar allikevel ;-) Jeg ble veldig nysgjerrig på invitasjonene dine jeg, lisha. Bryllupet vårt blir ikke veldig stiv-ish, så jeg synes invitasjon på rim var en finflott ide. Vil du dele teksten med meg, blir jeg overlykkelig ;-) Har tenkt at festen begynner kl. 17, så da er jeg ikke hekt utpå jordet ser det ut som. Det blir frukt og litt fingermat til gjestene når de kommer. Ååå, nå begynner jeg å glede meg ) Noen som har tips til et flott menneske som lager hjemmelagde bordkort på bestilling forresten? Dette kan jeg kanskje lage egen tråd for... ;-) GOD HELG!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 Et tips når det gjelder bordkort: Min svigerinne hadde brodert bordkort til alle gjestene. De var i hvit papp med navnet av korsstingsbroderi montert (limt?) på. Enkelt og veldig forseggjort. Anonym poster: e4a86037b3dea9b603321373ab9a0509
Petalouda Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 TS her. Hei igjen og tusen takk for svar (petalauda; det kom heldigvis noen svar allikevel ;-) he he vet, har lært etter mine maaange år på KG at når en relativt ny og ukjent starter sånn du gjorde, da må noen komme inn og skrive sånn som jeg gjorde for at noen skal forbarme seg *ler* KGbrukere er og vil alltid være seg selv like
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 KGbrukere er og vil alltid være seg selv like Ja, det kan du si. ...men at noen tar på seg æren for at folk svarer i en tråd, var noe nytt. Anonym poster: 9648e3d70679fae2e3df550a23cb990f 5
Petalouda Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Ja, det kan du si. ...men at noen tar på seg æren for at folk svarer i en tråd, var noe nytt. Anonym poster: 9648e3d70679fae2e3df550a23cb990f mnja, var det det jeg gjorde .. ? det var ikke meningen på en måte ... likevel er det tilfelle da, det er så godt som alltid sånt som skal til for at folk skal svare på denne typen tråder. og det spiller vel liten rolle hvorfor de svarer bare de svarer ... ? Her er mine svar 1) Hvilket tidspunkt skal dere vies? klokken 12.00 2) Mener å huske at vi har avtalt kl. 13 med kirken. Deretter blir det bilder før en times kjøring til festlokalet. Når er det passelig å si at middagen/festen starte? Vi har mottagelse klokken 14.00, to timer etter vielsesstart er passe syns jeg 3) Noen som vil dele hva dere har skrevet i invitasjonen, hvordan dere har ordlagt dere og hva jeg må huske å ta med? Vi har skrevet helt enkle basic invitasjoner. Sted, dato, meny, antrekk, kontaktinfo og su. Holder det 4) Hva skal jeg skrive på dresskode? Vi hadde samme tanker som deg. Etter mye om og men har vi likevel skrevet mørk dress i våre invitasjoner, fordi det er den koden som gir friest spillerom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå