Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en gangs skyld hadde KG en artikkel som vakte min interesse:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/article813474.ece

Hva synes dere om listen? Synes det er rart å glemme bort Wizard of Oz, samtidig som høyst middelmådige Mamma Mia er på listen. Synes også Sweeney Todd hører hjemme her, genial film. Phantom of the Opera ville jeg også hatt med, selv om Gerard Butler ser bedre ut enn sangstemmen hans lever opp til.

Hvilke er deres favoritter?

Anonym poster: b042c81797b88e77eb10716068f88e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skal gå ut fra de jeg har sett på scenen, så likte jeg Miss Saigon godt. Har i tillegg sett Cats, Sunset boulevard og Starlight express. Det er ikke helt det samme å komme med film når det er snakk om musikaler, de må liksom ha vært på en scene for å telle i mitt hode.

Skrevet

Enig med Silfen, jeg ble litt skuffa da jeg så at artikkelen handlet utelukkende om filmmusikaler :sjenert: Er forøvrig enig med TS i at Sweeney Todd godt kunne vært på lista, og at Mamma Mia kan gå veldig langt vekk og skamme seg inni en mørk krok. Tror nok Jesus Christ Superstar kunne fått være med på min liste også, det er en av få musikaler jeg faktisk liker, selv om filmatiseringen(e) kanskje ikke var så altfor mye å rope hurra for. Hair også, ikke verdens beste film, men milevis bedre enn feks Mamma Mia, og jeg liker musikken - har sett den på scenen flere ganger :) Rock'n'Roll Wolf er jeg også veldig glad i.

Når det gjelder musikkteater vil jeg trekke frem Spring Awakening, Spamalot og Die Dreigroschenoper (Tolvskillingsoperaen) samt Ten Plagues. Sweeney Todd var også stas, særlig oppsetningen jeg så sist med Michael Ball og Imelda Staunton. Og Jesus Christ Superstar, naturligvis, for nostalgien sin del :)

Skrevet

Selv om vi holder oss til filmmusikaler som artikkelen handler om, så er det jo smått utrolig å rangere Mamma Mia foran Sweeney Todd. Mamma Mia blir karaoketeater for meg. Og den nye Les Miserables er jo også lysår foran MM. Jeg likte også Evitafilmen, Madonna til tross.

Skrevet

Phantom of the Opera er en favoritt hos meg. Hadde dilla på den i flere år, så jeg leste også romanen som musikalen bygger på. Andre favoritter er Chess og Les Miserables.

Skrevet (endret)

liker ANNY jeg...

The Lion King

Moulin Rouge!

Tenker dette går på innsamlede penger, ikke antall solgte billetter.

Noen har jo mye annet de tjener penger på...

Endret av Wonders
Skrevet

Mine favoritter er My Fair Lady og Sound of Music. Flere av de som er nevnt er ikke på min favorittliste.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Musikken fra Jesus Christ Superstar (plateinnspillingen fra 72) er den eneste musikal-musikken jeg har likt. Resten har en tendens til å bli litt "homo".

Skrevet (endret)

Mine favoritter er nok Jesus Christ Superstar, Sound of Music, Trollmannen fra Oz, Evita og Hair. På scenen har jeg også stor sans for Cats, Chess og Miss Saigon.

Annie er også en nostalgi-favoritt, elsket den da jeg var liten!

Synes Mamma mia er en morsom film, men ikke av de beste kvalitetsmessig :)

Endret av FruLuna
Skrevet

Jeg synes også det er merkelig at Wizard of Oz mangler på en liste som nevner Mamma Mia. Jeg synes også Phantom of the Opera burde vært der.

Skrevet

Ut med Mamma Mia, inn med The Rocky Horror Picture Show.

• Liker 1
Skrevet

Av musikaler (uavhengig av hvordan de er fremført), liker jeg godt:

Les Miserables.

Chess.

Jesus Christ Superstar (1972).

Phantom of the Opera.

Cats.

Moulin Rouge.

Er over gjennomsnittet interessert i musikal-tracks, så om alt bare skal dømmes på musikken og ikke plott og handling, så er Chess min absolutte favoritt.

Skrevet

Jeg er dratt mellom tre personlige favoritter; Starlight Express, Phantom of the Opera og We Will Rock You.

Starlight Express var jeg bare 10 år gammel da jeg så i London, så jeg forstod nok ikke egentlig så mye av handlinga, men har etterpå vokst opp med sangene og fått et veldig godt forhold til de og kjenner handlingen gjennom dem. Skulle veldig gjerne sette denne på ny nå i voksen alder. Phantom of the Opera var virkelig en opplevelse å se, samtidig som jeg liker filmatiseringen av den også. We Will Rock You var også en utrolig kjekk opplevelse, spesielt da jeg er glad i og kjenner til sangene fra Queen.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg er dratt mellom tre personlige favoritter; Starlight Express, Phantom of the Opera og We Will Rock You.

We Will Rock You var også en utrolig kjekk opplevelse, spesielt da jeg er glad i og kjenner til sangene fra Queen.

Har selv sett We will Rock you i London,og det var virkelig en opplevelse jeg aldri vil glemme.

Skrevet

Minner om at saken omhandler de beste filmmusikalene.

Skrevet

Av filmmusikaler savner jeg Jesus Christ Superstar og Wizard of Oz, førstnevnte er en av mine favoritter gjennom tidene. Synes det er greit at Phantom ikke er med, selv om musikalen er fantastisk, så er filmatiseringen ikke særlig god.

Har heller ikke noe problem med at Mamma Mia er med, selv om den er cheesy, så liker jeg den veldig godt.

Skrevet

Jeg er ikke superfan av musikaler, men er ganske glad i Rocky Horror Picture Show!

• 3 uker senere...
Skrevet

Rocky Horror er morsom, men har kun sett på film. Men da tror jeg at det er mer filmen som ga inntrykk for min del.

Ellers har jeg en helt annerledes forhold med Phantom of the Opera - hadde det på kassett som liten med Sarah Brightman som sang Christine. Jeg kan like mye sint musikk, men dette har en spesiell betydning for meg, melodiene er bare så utrolig fine. Filmen begeistret meg aldri helt, men noen av melodiene der er utrolig fine.

Ellers har jeg sett ganske gode forestillingene som har gitt inntrykk av Jesus Christ Superstar, Rent, Hair, Miss Saigon og Chicago. Men da på Broadway (evt off-Broadway)

Av filmene er det nok både West Side Story og My Fair Lady som jeg har virkelig elsket - så der er jeg enig med listen. Husker jeg hadde alle notene til piano av My Fair Lady når jeg var liten så spilte det en god del og gaulet med.. (har ikke sangstemme så stakkars familien min).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...