Gå til innhold

jobbkurs når man har små barn?

Anbefalte innlegg

Gjest smabarnsMor
Skrevet

Vil bare høre med dere der ute om dere mener jeg er en dårlig mor som reiser på jobbkurs for 5 dager.

Jeg har to barn ei på 4 år og en tass på 2 år. Jeg og mannen min bor sammen, selv om jeg lever som en alenemamma med 3 barn :-P

Saken er at jeg skulle få et sertifiseringskurs av jobben (som vil styrke min stilling) og dette kurset koster arbeidsplassen min 25.000 kr. Skulle ta det i byen hvor jeg bor, men så er det blitt flyttet til oslo. Et godt stykke unna Stavanger det :-P kurset er fra mandag til fredag, jobb dekker fly tur/retur og hotel. Så ingen utgifter for oss. Så har det seg slik at min mann ikke "takler" å være alene med barna sine, (maks noen timer)

Så jeg har fått mine svigerforeldre som er hjemmeværende til å passe dem, noe de bare var kjempe glade for.

Men min mann er ikke fornøyd, han er blitt veldig sur for at jeg skal være borte fra ungene en uke, de er alt for små til å være så lenge borte fra moren sin. Får slengt i trynes at jeg er en småbarnsmor og ikke en karrierekvinne.

Jeg synes det er så dårlig gjort å si det. Ikke min feil at han ikke klarer å være mann nok å ta seg av sine egne barn, og jeg mener 5 dager hos farmor og farfar ikke skader dem?? :-P dette blir det ene store kurset jeg får på jobben min i år. Jeg er 27 år, det er vel forstålig at jeg også jobber litt for karrieren også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på kurs!!

Anonym poster: 843ff0669d7abf7b6f0adb9242862fd7

• Liker 5
Skrevet (endret)

Herregud for en idiot far!

Synes du skal avbestille svigerforeldrene og reise på kurs, så kan han se å ta seg sammen og være en far! Det følger et stort ansvar med når man setter barn til verden og det er på tide at mannen din tar seg sammen og stiller opp for familien sin.

Endret av Leanne
  • Liker 12
Gjest Magdalene
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor for det.

Mannen din derimot... Han har ikke mye å skryte av.

• Liker 11
Gjest smabarnsMor
Skrevet

Ts her :-)

Takk for svar. Enig at han bør ta seg sammen og stille opp for familien, han er en stor egoist. Jeg vet jeg gjør ting lettere for han ved å alltid tenke på finne barnepass ved hver minste ting, men jeg gjør det ikke for han men for ungene. Han sørger ikke bra for de når han er alene med dem, så hadde ikke klart å reise mens keg uroer meg for dem.

Hos farmoren og farfaren så vet jeg de får i seg mat og blir tatt vare på. Huff ser selv det er helt fælt det er slik, ikke slik ting skulle være. :'(

Skrevet

Dra på kurs. Er mannen voksen nok til å sette barn til verden så får han også være voksen nok til å ta seg av dem. Tydeligvis er han ikke det, men siden du har skaffet kvalifisert barnepass i form av dine svigerforeldre, så kan han bare holde munn.

• Liker 6
Skrevet

Dra på kurs, barna er 2 og 4.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville dumpa mannen. For etter en viss tid hadde jeg blitt så irritert at jeg hadde slått han i hue med steikepanna.

Anonym poster: b35cd60474b76af465474fa064a7f4a4

• Liker 7
Skrevet

Dra på kurs! Og hvis det er sånn at han ikke klarer å være alene med barna bør du kanskje vurdere en alvorsprat og endringer? Jeg vet du ikke spurte og mener ikke å være frekk, syns bare dette hørtes leit ut for din del!

Skrevet

Hehe dette kjenner jeg meg igjen i!

For 3 år siden, meldte jeg meg på en jubileumstur, som skal være nå til våren.

I mellomtiden har vi klart å få en baby til...

Mannen er dritsur for at jeg fortsatt har tenkt å reise bort den uka, og han må være alene med en 3 åring og en på 6 mnd....

Men det får han bare klare!! Selv om alt er mitt ansvar til daglig, og han oppfører seg som ett barn til tider selv, så vet jeg også at han klarer ungene helt fint, hvis han MÅ....

SÅ dra avgårde du, med good samvittighet:)

Anonym poster: cb406fb1480ce7a95648017a430d3d03

• Liker 2
Skrevet

Dra på kurs! Dette har mannen din så veldig godt av, kanskje noen av "barnenykkene" hans er borte når du kommer hjem (man kan jo håpe...)

Anonym poster: d423dec149793ac0fe453f5674b4667f

• Liker 1
Skrevet

PS: Jeg hadde ikke levert barna hos besteforeldre, men latt "den store babyen" ordne opp selv. Han kommer aldri til å lære om han hele tiden slipper....

Anonym poster: d423dec149793ac0fe453f5674b4667f

• Liker 4
Skrevet

Dra på kurs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville jo dratt på kurs. Ser ikke noe galt i det her, men ville nok hemmelig avtalt med svigers at de skal dra hjem til far en periode og la han ta seg av de små litt og! De må jo se faren mens du er borte, og hvis han ikke vil fordi han f.eks skal jobbe må du jo minne han på at han er småbarnspappa, ikke karriere mann ;)

Skrevet

Du selv bidrar til at din man ikke klarer, vil ikke, mestrer ikke...og er ikke nødt til å ta seg av barna. Du bidrar med å skaffe han pass til ungene. Slik slipper han.

Du skulle sagt ifra, det er kurs og jeg blir borte 5 dager.

Hva om du skulle blitt syk? Innlagt på sykehus i 14 dager, og dine svigerf. var i jobb? Hva gjør dere da? Når du fødte sist, hvem var hjemme hos der da?

Det er mange jobber en må ta kurser. Det er han sikkert inneforstått med. Klart u skal ta ditt kurs,klart du skal tenke på din karriere.

Jeg ser ikke for meg at slike forhold varer, så du må tenke på karrieren din

Anonym poster: 79e63e0019e50f266efe010b4ebacf74

• Liker 1
Skrevet

Dra på kurs. Forstår godt at du vil ha svigers der, så vet du at barna har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...