AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Trener 5 dager i uken. Kardio og styrke alle dagene. Jeg spiser slik: - Kl 9- 2 knekkebrød med brunost/hvitost - kl 12 - to knekkebrød/hvitost med brunost - kl 14.30 to knekkebrød med brunost/hvitost og et eple - kl 17 middag - kl 19.30 to knekkebrød med brunost/hvitost Er grove knekkebrød! Unner meg litt sjokolade om lørdagen. Middager består ofte av kylling og ris, Seibiff, lasagne, spagetti osv. Vet at brunost ikke akkurat er slankende. Men kan det være den dumme brunosten som sinker meg? Tusen takk for svar! Anonym poster: a917d33ea85b78df3fbf69ca9820f73b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Har alltid grønnsaker til maten. Eller salat. Og spiser et eple hver dag - det er Snopet mitt! ~ Ts ~ Anonym poster: da731958da1de2689dac922ac8570d23
Confusion Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Kan jeg få vite hvilken alder du er i + vekt? Og hva du ønsker å veie
debattanten Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Hva skjer med å spise næringsrik mat da? Er jo ingen grønnsaker i denne dietten din. Næringsfattig mat rett og slett. Foreslår at du leser deg litt opp på hva et balansert kosthold vil si, er nytteløst å forklare det her om du vil lære noe får du gjøre det selv. Kan du heller komme med spørsmål når du har lest litt grunnleggende om ernæring. Ser ut som om du spiser lite kalorier i løpet av en dag, altfor lite med tanke på den treningen du påstår du gjør. Si litt om vekten din og slikt, veier du 40kg på 170cm er det kanskje ikke så rart om du ikke går ned noe mer. 1
2shy Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Veldig lite grønt i kosten din, og veldig mye knekkebrød. Knekkebrød er ikke nødvendigvis så sunt selv om det er grovt. Brunost er ihvertfall ikke sunt, mye sukker/mettet fett i mange av sortene. Spis en salat til lunsj (uten dressing, bruk kaldrpesset olivenolje evnt sitron o.l). Ris, pasta, lasagne osv, er mye karbohydrater, og sammen med 4 knekkebrødmåltid blir det overflod av karbohydrater. Kutt ut brunosten, og få i deg GRØNNSAKER. Mer grønnsaker på middagstallerkenen enn ris
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er 1.66 høy og veier 68 kilo. Jeg har som sagt alltid salat eller grønnsaker til middagen. Det er et must! ~ Ts ~ Anonym poster: da731958da1de2689dac922ac8570d23
Lille85 Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Glemte å skrive at jeg innimellom koker meg noen egg til knekkebrødene. ~ Ts ~
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Hvor er frukten? Og proteinene? Ser veldig mye knekkebrød her; og det er ( for meg ) kun mellommåltid. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Et eple i lunsjen hver dag. Og på senvaktene mine har jeg ofte appelsin, knaskegullerøtter, pære, druer ol å knaske på. Knekkebrødene er istedenfor skiver. For jeg er ikke så veldig glad i brød! :-/ Men elsker knekkebrød! Hva skal jeg spise istedenfor de 4 måltidene da? Please ikke svar salat. Jeg er grådig dårlig på å bare spise salat. Det må være i tillegg til noe liksom. Anonym poster: da731958da1de2689dac922ac8570d23
Gjest O___o Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 Jeg synes du spiser veldig ensformig og kjedelig. Det er nok ikke brunosten som alene forhindrer deg å gå ned i vekt, det er nok heller det at du spiser 8 ( ! ! ! ) knekkebrød om dagen, samt ris, pasta og poteter. Jeg ville erstattet knekkebrødene dine med egg/fisk/kylling/reke-salat + gjerne litt cottage cheesekylling/fisk/biff-wok.omelette laget av egg, cottage cheese, litt ost, vårløk, mager kyllingskinkeavokado med reker og en dæsj majonesmango/avokado/salma-salatcottage cheese med diverse nøtter, kanel, lettsyltetøy, eple/banan100g havregryn med lettsyltetøy / kanel og eple / bær / oppkuttet fruktsmoothie laget av mager kesam eller cottage cheese, litt biola og masse masse bær (gjerne med 1/2 banan i) Kosten din består veldig mye av karbohydrater - og jeg synes du burde få i deg mer proteiner. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 alt for lite proteiner, og mye knekkebrød. ville byttet ut minst et knekkebrød-måltid meg en boks mager kesam og i kesamen kan du ha bær/frukt (banan og blåbær og/eller jordbær er veldig godt). du kan jo ha egg, makrell i tomat, skinke/kjøttpålegg, cottage cheese osv på knekkebrødene for å øke proteinmengden Anonym poster: e1681930cc4467adb9dd395cf8068aa6
2shy Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Hvor er frukten? Og proteinene? Ser veldig mye knekkebrød her; og det er ( for meg ) kun mellommåltid. Protein i hvert måltid. Ost, kylling, og fisk = proteiner.
2shy Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 alt for lite proteiner, og mye knekkebrød. ville byttet ut minst et knekkebrød-måltid meg en boks mager kesam og i kesamen kan du ha bær/frukt (banan og blåbær og/eller jordbær er veldig godt). du kan jo ha egg, makrell i tomat, skinke/kjøttpålegg, cottage cheese osv på knekkebrødene for å øke proteinmengden Anonym poster: e1681930cc4467adb9dd395cf8068aa6 Hvorfor i all verden skal TS øke proteinmengden, det er da allerede godt med proteiner i hvert måltid. Det TS må gjøre er å spise mer balansert og mer variert, og bytte ut knekkebrødene med noe annet til noen av måltidene.
Elle Melle Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Hva med å bytte ut osten i alle fall? Spis leverpostei med agurk (Go og mager fra Gilde) kalkunpålegg med paprika (den magreste typen) magerost med kyllingsmak og hakket purre Cottage cheese med lettsyltetøy avocado med tomatskiver makrell i tomat tunfisk med grønnsaker og litt mager kesam osv Det er også mulig å bytte ut et eller to knekkebrødmåltid med en Skyr/lettyoughurt + et eple, havregrøt, cottage cheese med bær o.l.
Eriks Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Går du ikke ned i vekt må du spise mindre. At knekkebrød er kjedelig og at kostholdet nesten kun består av karbohydrater er jeg enig med de andre om, men man kan gå ned i vekt med en diett bestående av sjokolade og potetgull så lenge man spiser lite nok. Endret 25. januar 2013 av Eriks
2shy Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 Går du ikke ned i vekt må du spise mindre. At knekkebrød er kjedelig og at kostholdet nesten kun består av karbohydrater er jeg enig med de andre om, men man kan gå ned i vekt med en diett bestående av sjokolade og potetgull så lenge man spiser lite nok. Feil. Det er ikke mengden TS spiser som er feil, det er innholdet. 1
Eriks Skrevet 25. januar 2013 #18 Skrevet 25. januar 2013 Feil. Det er ikke mengden TS spiser som er feil, det er innholdet. http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html 1
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #19 Skrevet 25. januar 2013 Protein i hvert måltid. Ost, kylling, og fisk = proteiner. Sorry; ble blindet av knekkebrødene.... Men fortsatt; knekkebrød ( med ost eller uten); er et magert mellommåltid.
2shy Skrevet 25. januar 2013 #20 Skrevet 25. januar 2013 http://edition.cnn.c...ssor/index.html Og jeg fulgte en som gikk ned 30 kilo på 5000 kcal om dagen. Fordi det var riktig næring. Sorry; ble blindet av knekkebrødene.... Men fortsatt; knekkebrød ( med ost eller uten); er et magert mellommåltid. Ikke nødvendigvis, knekkebrød er gjerne fullt av korn og er et fullverdig måltid. Men mange forbinder knekkebrød med slankemat og spiser det for å gå ned i vekt, og det er i de fleste tilfeller en myte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå