Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #1 Del Skrevet 25. januar 2013 I 3 år har jeg hatt en følelse av en klump som er konstant i halsen min, som sitter fast. Uansett hva jeg gjør, den forsvinner ALDRI. Jeg må ALLTID kremte før jeg snakker, ellers er jeg enten helt hes eller har nesten ikke stemme. Det er også veldig ekkelt og ubehagelig med denne klumpen, så jeg kremter ganske mye uten at det blir bedre. Har i tillegg vondt en del der den er på halsen, og det føles vanskelig å svelge noen ganger. Føles også rart å svelge, som at svelget setter seg fast liksom. I det siste har jeg prøvd å hostet og harket opp det som liksom sitter fast, men uten hell. Så det går altså ikke ann å få det opp. Men nå nettopp var jeg så dum at jeg prøvde å hoste først, derretter harke opp da og det kom litt grønt/gult slim først, og jeg prøvde engang til og da kom det opp BLOD og jeg ble livredd og tør ikke mer nå. Er det farlig? Er det ikke farlig å hoste opp blod da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #2 Del Skrevet 25. januar 2013 Bestill en time til legen!:-) Høres ut som noe som sitter høyt oppe i svelget, kan være så mangt og det meste er grei skuring å fikse. Hvorfor har du gått med dette så lenge uten å ta det opp med legen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #3 Del Skrevet 25. januar 2013 Bestill en time til legen!:-) Høres ut som noe som sitter høyt oppe i svelget, kan være så mangt og det meste er grei skuring å fikse. Hvorfor har du gått med dette så lenge uten å ta det opp med legen? Var til halsspesialist for 2 dager siden, og han sa at det ikke var noe farlig men at jeg ikke kunne gjøre noe for å få det vekk siden det var emosjonellt eller noe sånt? Så derfor prøvde jeg å hoste det opp, men det ble jo bare verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #4 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Man hoster ikke opp emosjoner....;-) Kommer det puss og blod skal du ha en skikkelig utredning. Hva sa denne spesialisten da; foruten at det ikke var noe farlig? Jeg har lange perioder på vinteren hvor jeg er konstant " trang" i halsen. Er mandler som er overaktive/tidvis betente; burde kanskje vært fjernet for lenge siden. På det verste hoster jeg opp slim og gørr som kunne gått rett inn i en skrekkfilm. Men da vet jeg at jeg har en infeksjon; har gjerne litt feber og uggen form. Endret 25. januar 2013 av Wildy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #5 Del Skrevet 25. januar 2013 Når du hostet og harket for å få opp noe er det ikke usannsynlig at det bare blødde litt i halsen. Hostet blod har jeg i hvert fall gjort flere ganger. Her høres det for meg bare ut som om du har fremprovosert en liten og ufarlig blødning, jeg hadde bare vært bekymret hvis dette kom helt uprovosert. Om det skulle fortsette, eventuelt være store mengder blod, bør du nok sjekke det ut, men det her høres ufarlig ut. Det å hoste blod kan være et symptom på farlige tilstander, men i de aller fleste tilfeller er det faktisk helt harmløst. Jeg ville uansett søkt videre etter løsninger på halsproblemene, enten de er fysisk eller psykisk betinget. At det kom litt blod opp etter du hadde hostet og harket i den hensikt å tvinge opp noe som ikke vil opp, derimot, er ikke noe å være redd for. Anonym poster: 29e3559fb8fc4c30a1ecc3d064511966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #6 Del Skrevet 25. januar 2013 Man hoster ikke opp emosjoner....;-) Kommer det puss og blod skal du ha en skikkelig utredning. Hva sa denne spesialisten da; foruten at det ikke var noe farlig? Jeg har lange perioder på vinteren hvor jeg er konstant " trang" i halsen. Er mandler som er overaktive/tidvis betente; burde kanskje vært fjernet for lenge siden. På det verste hoster jeg opp slim og gørr som kunne gått rett inn i en skrekkfilm. Altså blodet kom jo først nå og det har aldri kommet før, så halsspesialisten vet ikke noe om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #7 Del Skrevet 25. januar 2013 Når du hostet og harket for å få opp noe er det ikke usannsynlig at det bare blødde litt i halsen. Hostet blod har jeg i hvert fall gjort flere ganger. Her høres det for meg bare ut som om du har fremprovosert en liten og ufarlig blødning, jeg hadde bare vært bekymret hvis dette kom helt uprovosert. Om det skulle fortsette, eventuelt være store mengder blod, bør du nok sjekke det ut, men det her høres ufarlig ut. Det å hoste blod kan være et symptom på farlige tilstander, men i de aller fleste tilfeller er det faktisk helt harmløst. Jeg ville uansett søkt videre etter løsninger på halsproblemene, enten de er fysisk eller psykisk betinget. At det kom litt blod opp etter du hadde hostet og harket i den hensikt å tvinge opp noe som ikke vil opp, derimot, er ikke noe å være redd for. Anonym poster: 29e3559fb8fc4c30a1ecc3d064511966 Takk for beroligende svar... det kom ikke akkurat av seg selv nei, prøvde å få opp noe... og nå har jeg vondt i halsen og det er nesten verre nå enn hva det var før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #8 Del Skrevet 25. januar 2013 Drikk kaldt vann, sug på en isbit om du har for å få ned hevelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #9 Del Skrevet 25. januar 2013 Drikk kaldt vann, sug på en isbit om du har for å få ned hevelse. kan jeg spise? har foresten vondt i mandlene nå og fortsatt i halsen og får ikke svelge... blir gal... tror jeg er litt forkjølet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #10 Del Skrevet 25. januar 2013 Selvfølelig kan du spise! Gå for ting som er myke og lette å svelge; banan, mykt brød, suppe ol. Er du veldig sår i halsen vil hosterefleksen utløses veldig fort; og jo mer du hoster desto mer sår blir slimhinnene. Det som hjelper mest for meg når det er " mase-hosting" er å drikke kaldt og suge på isbit. Har jeg tungt og seigt slim derimot; sånn som sitter langt nede i brystet; da hjelper det mere med varm te ( gjerne med honning); for å løsne på ting slik at jeg får til å hoste det opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Skrevet 25. januar 2013 #11 Del Skrevet 25. januar 2013 Selvfølelig kan du spise! Gå for ting som er myke og lette å svelge; banan, mykt brød, suppe ol. Er du veldig sår i halsen vil hosterefleksen utløses veldig fort; og jo mer du hoster desto mer sår blir slimhinnene. Det som hjelper mest for meg når det er " mase-hosting" er å drikke kaldt og suge på isbit. Har jeg tungt og seigt slim derimot; sånn som sitter langt nede i brystet; da hjelper det mere med varm te ( gjerne med honning); for å løsne på ting slik at jeg får til å hoste det opp. Flott ja skal liksom spise taco nå Kan jeg ikke spise taco skjell eller potetgull heller da? Og mamma sier at jeg ikke burde drikke alt for varme drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #12 Del Skrevet 25. januar 2013 Det må¨du nesten kjenne på selv; hva som er greit å svelge og hva som gjør vondt. Og det meste av mat sklir rimelig greit ned om det bare tygges godt nok...;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleecejakke Skrevet 26. januar 2013 #13 Del Skrevet 26. januar 2013 Emosjonelt betyr jo at du innbiller deg det. Da er det jo stengt tatt ikke noe å hoste opp. La halsen være, den blir jo værre om du stresser med å få opp noe som ikke er der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xkittymaria Skrevet 27. januar 2013 #14 Del Skrevet 27. januar 2013 Emosjonelt betyr jo at du innbiller deg det. Da er det jo stengt tatt ikke noe å hoste opp. La halsen være, den blir jo værre om du stresser med å få opp noe som ikke er der. Innbiller meg i hvert fall ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 27. januar 2013 #15 Del Skrevet 27. januar 2013 I 3 år...? Også hoster du opp blod? Høres ikke normalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #16 Del Skrevet 27. januar 2013 Grønt slim er jo et tegn på betennelse. Om det ikke kom fra nesen men fra selve halsen så er det jo noe der, med mindre du er forkjølet? Leger og spesialister finner ikke alltid ting ut, og da fristes de ofte til å feste dette "emosjonelle" stempelet på det. Men det betyr simpelten bare at de ikke finner noe, ikke at det ikke er noe å finne om de hadde lett lengre/annerledes. En lege prøvde feks for årevis siden å overbevise meg om at bihulebetennelsen min var emosjonell. Joda, jeg har uvanlige symptomer, men det er nå bihulebetennelse endog. Som takk for mangelen på tillitt har jeg nå svak tinitus (og dårlig tiltro til leger). Anonym poster: cb1e41eb543f96bcb8b3204fd85ba450 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #17 Del Skrevet 27. januar 2013 Vanskelig og finne noe hvis det ikke er noe og finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleecejakke Skrevet 27. januar 2013 #18 Del Skrevet 27. januar 2013 Innbiller meg i hvert fall ingenting. Det er jo det legen mener. Er du uenig anbefaler jeg deg å finne en ny (og bedre) lege. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 27. januar 2013 #19 Del Skrevet 27. januar 2013 Tråd ryddet for misbruk av Anonym Bruker-funksjon samt spekulasjoner. Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xkittymaria Skrevet 28. januar 2013 #20 Del Skrevet 28. januar 2013 Grønt slim er jo et tegn på betennelse. Om det ikke kom fra nesen men fra selve halsen så er det jo noe der, med mindre du er forkjølet? Leger og spesialister finner ikke alltid ting ut, og da fristes de ofte til å feste dette "emosjonelle" stempelet på det. Men det betyr simpelten bare at de ikke finner noe, ikke at det ikke er noe å finne om de hadde lett lengre/annerledes. En lege prøvde feks for årevis siden å overbevise meg om at bihulebetennelsen min var emosjonell. Joda, jeg har uvanlige symptomer, men det er nå bihulebetennelse endog. Som takk for mangelen på tillitt har jeg nå svak tinitus (og dårlig tiltro til leger). Anonym poster: cb1e41eb543f96bcb8b3204fd85ba450 Hvorfor fikk du tinitus da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg