AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Hei! Er det noen med erfaring vedrørende stevning i barnefordelingssak? Jeg har funnet en mal på nettet - men jeg er usikker på hva av situasjonen som er relevant? Eller er det kun 'kravet' man legger frem og ikke historien bak? Blir veldig takknemlig for tips! Anonym poster: 74d965cfd16635da666b1f5c3daf4dbb
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Er kun advokat som kan ta ut stevning til rettsak dessverre,det er ikke noe du fyller ut. Advokaten vet akkurat hva dem skal skrive ut i fra saken.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Man kan stevne uten advokat, og da skriver man den selv. Anonym poster: 31d43a1449fd6e95ab1b98c2570e6aba
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Man kan stevne uten advokat, og da skriver man den selv. Anonym poster: 31d43a1449fd6e95ab1b98c2570e6aba Ja, jeg skal føre saken selv. I første omgang. Anonym poster: 74d965cfd16635da666b1f5c3daf4dbb
Gjest Regine Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Da må du regne m å tape. jeg hadde kostet på meg advokat , fordi barnefordeling er så alvorlig for barnet at jeg ikke ville tatt noen sjanser.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Takk for råd. Det er ikke snakk om begjæring om omsorgsovertakelse men kun for å fastsette tvangskraftig samvær. Jeg ser ikke behovet for advokat da jeg anser det som min/barnets rettighet å få 'standard' samvær. Jeg vil tro det blir en løsning på ett av de to forberedende rettsmeklingene. Hvis det faktisk går så langt som sak så kobles selvsagt advokaten min inn. Spørsmålet er fremdeles hvor mye vekt man skal legge på historie og konflikt VS. påstanden (løsningen) man ønsker. I situasjonen er det så enormt mye og komplisert info. Jeg vil nødig fremstå kranglesvoren. Anonym poster: 74d965cfd16635da666b1f5c3daf4dbb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er midt i en rettsak om barnefordeling.Mitt råd-skaff deg en advokat!Det er ganske alvorlig og man må passe på hver eneste ord man skriver. Anonym poster: 339ded09a68f493b8b37b70cf4d6ec2f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Takk for råd. Det er ikke snakk om begjæring om omsorgsovertakelse men kun for å fastsette tvangskraftig samvær. Jeg ser ikke behovet for advokat da jeg anser det som min/barnets rettighet å få 'standard' samvær. Jeg vil tro det blir en løsning på ett av de to forberedende rettsmeklingene. Hvis det faktisk går så langt som sak så kobles selvsagt advokaten min inn. Spørsmålet er fremdeles hvor mye vekt man skal legge på historie og konflikt VS. påstanden (løsningen) man ønsker. I situasjonen er det så enormt mye og komplisert info. Jeg vil nødig fremstå kranglesvoren. I alle sivile saker skal det sendes et prosessvarsel først... Anonym poster: 74d965cfd16635da666b1f5c3daf4dbb Anonym poster: 339ded09a68f493b8b37b70cf4d6ec2f
Gjest ts Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Prosessvarsel? Så vidt meg bekjent er det kun meklingsattest som må ligge til grunn for å kunne stevne ifm varnefordelingssaker. Kan du utdype?
Løvetanten Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Du har helt tydelig ikke peiling på dette, så gjør deg selv og ungene en tjeneste og skaff deg en god advokat. 3
Pinkee Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Min erfaring er at man skriver så mange løgner som man bare klarer å hoste opp!! Sånn ellers, så støtter jeg de andre her som mener du bør få hjelp av advokat. Du trenger ikke bruke advokaten til å skrive selve stevningen, men du trenger hjelp til å sortere hva som er relevant for saken, å hvordan det skal formuleres. Skal være masse slik juridiske ord og utrykk for at du skal fremstå seriøs. Mulig det hadde vært enklere å hjelpe deg hvis du la ut link til den malen du hadde tenkt å bruke?
Gjest Fruella Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Hei ts, Jeg har gjort som deg. Måtte stevne exen for å få et stabilt og oversiktlig samvær. Legg vekt på hva som du mener vil være beste løsning for at barnet/barna skal ha beste samlet foreldrekontakt. Glem konfliktene som ligger mellom dere som foreldre, de vil høre at du er løsningsorientert. Ikke rakk ned på din ex, men om du har dokumenterte tilfeller av uakseptabel oppførsel så kan du ta det med. Dere vil etterhvert bli innkalt til møte hos dommeren med tanke på å få til et forlik. Til da bør du ha forberedt og tenkt over alle detaljer om hvordan en samværsavtale bør være. Vis at du er den voksne, og som kan svelge kameler for å få til en god hverdag for barna. Lykke til! Dette er knalltøft, jeg vet. Stor klem Fruella
Gjest TS Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Hei ts, Jeg har gjort som deg. Måtte stevne exen for å få et stabilt og oversiktlig samvær. Legg vekt på hva som du mener vil være beste løsning for at barnet/barna skal ha beste samlet foreldrekontakt. Glem konfliktene som ligger mellom dere som foreldre, de vil høre at du er løsningsorientert. Ikke rakk ned på din ex, men om du har dokumenterte tilfeller av uakseptabel oppførsel så kan du ta det med. Dere vil etterhvert bli innkalt til møte hos dommeren med tanke på å få til et forlik. Til da bør du ha forberedt og tenkt over alle detaljer om hvordan en samværsavtale bør være. Vis at du er den voksne, og som kan svelge kameler for å få til en god hverdag for barna. Lykke til! Dette er knalltøft, jeg vet. Stor klem Fruella Tusen takk Fruella! Hvordan gikk det i din sak? Gikk det så langt som sak eller holdt det med meklingen? Skrev du mye om hvordan ting var/hadde vært eller nesten utelukkende påstanden? Takk for gode tips!
Gjest TS Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 Min erfaring er at man skriver så mange løgner som man bare klarer å hoste opp!! Sånn ellers, så støtter jeg de andre her som mener du bør få hjelp av advokat. Du trenger ikke bruke advokaten til å skrive selve stevningen, men du trenger hjelp til å sortere hva som er relevant for saken, å hvordan det skal formuleres. Skal være masse slik juridiske ord og utrykk for at du skal fremstå seriøs. Mulig det hadde vært enklere å hjelpe deg hvis du la ut link til den malen du hadde tenkt å bruke? Takk. Det er malen tingretten selv har liggende ute på www.domstol.no :-)
Gjest Fruella Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Hei ts, Jeg var hele tiden innstilt på et samvær der ungene kunne være like mye hos hver av oss, men i stevningen krevde jeg hovedomsorg med minstesamvær til far. Taktikk. Ville sette en støkk i far slik at han skulle kunne føle at han kom ut av det med en god ordning ( og at jeg ikke hadde fått vilja mi). Vi skrev samværsavtalen på dommerens kontor, så jeg har en rettsavgjørels å henvise til. Dette har vært veldig greit for å slippe at han herser rundt etter eget forgodtbefinnende. Konsenter deg om din påstand. Fortid er fortid og det er framtida som skal avgjøres. Argumenter for hvorfor din påstand er det beste for ungene. Ikke bruk energi på å sverte, disse idiotiske gubbene klarer som regel meget godt selv å fremvise hvilken idiot han er. Helt uten din hjelp:-) Klem og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå