Gjest kiara_pusen Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Endelig har hannkatten i hjemmet også begynt å engasjere seg litt i det som mangler på listen vår nemlig fotograf. Vi er en smule sent ute iforhold til andre kanskje, men ingen grunn til panikk spør du meg. Og det han og en fotografkompis har kommet opp med er et forslag jeg liker veldig godt! - Vi ønsker å ta de oppstilte bryllupsbildene i et studio eller ute enn annen dag enn bryllupsdagen. Og så håper vi å leie en frilans fotograf (trenger ikke å være bryllupsfotograf) eller en som er flink til å ta bilder på selve dagen som blir i reportasje stil uten at vedkommende trenger å gjøre noe som helst med bildene. Spørsmålet er bare hvordan skal vi få til dette? Legge ut forspørsel på mitt anbud? Andre forslag??? Jeg kan da også få oppfyllt drømmen om å ta bryllupsbildene mine i denne parken hjemme i grenland. https://www.google.no/search?q=brekkeparken&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=fflb&um=1&hl=no&biw=1366&bih=639&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=etcCUdSNLrCL4gTIy4CYDQ Endret 25. januar 2013 av kiara_pusen
liv Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 To dager hos frisør og full pakke? Buketten holder seg best samme dag... 3
Gjest kiara_pusen Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Bruker en venninne til sminke og frisør, så null problem å "leie" henne 2 ganger. Brudebuketten lager jeg selv, trenger bare et par bunter med ferske peoner. Så alt dette er bare bagateller å regne. Det som er greia er at jeg ser for meg en stressfri dag uten det jeg gruer meg mest til, og ikke minst at tiden ikke er like kris som den er på bryllupsdagen. Ser bare fordeler med å ta den offisielle fotograferingen senere når nervene ikke er like tilstede der vi bare er lykkelige og avslappet. Jeg tror nemlig jeg trenger litt tid på meg for å føle meg komfortabel foran kamera og ikke minst det å ikke være sjenert eller stresset over at vi har en middag å rekke, gjester å snakke med osv. Har aldri tenkt tanken en gang på at det går an å gjøre det slik.
Ea_ Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 De fleste fotografer vil sikkert ta et sånt oppdrag, da gjelder det jo bare å finne en fotograf du liker i rimelig nærhet (i hvert fall hvis de skal tas i studio). Da er det vel bare å google i vei? Det hadde jo vært spennende å se hvem som melder seg på anbudstorget også. For meg er det viktig at bildene tas på selve dagen, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. (Jeg innbiller meg kanskje at man har en helt egen glød den dagen ) Men hvis fotograferingen blir et stressmoment så skjønner jeg deg godt.
Gjest kiara_pusen Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er redd jeg kommer til å se likblek ut og kvalm. Gruer meg virkelig til å være brud. Har ikke tenkt tanken en gang jeg at dette går an... og kanskje til en annen pris også, siden fotografen bare skal ta bilder av oss på hvilken som helst hverdag. Hmm, måfålagt ut en annonse om begge deler.
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Drar denne opp igjen jeg fremfor å lage en ny tråd om praktisk talt det samme. Det har seg nemlig slik at i skal gifte oss på mitt hjemsted, det er ikke verdens knutepunkt og når det kommer til fotografer er det meget labert. Vi har nå booket en kjempeflink hobbyfotograf som vi har begge stor tro på! Han ønsker å etablere seg som bryllupsfotograf, så han vil følge oss fra start til slutt. Da er det ikke så nøye om alt er perfekt, viktigere at vi får masse bilder av gjester og stemningen slik at den som ikke er med kan få et bilde av bryllupet likevel. Den eneste profesjonelle fotografen jeg kunne tenke meg hjemme er opptatt på bryllupsdagen i tidsrommet som er aktuelt. Han var også skeptisk til å fotograferes på et senere tidspunkt enn selve dagen. Sminke, bukett, kjole etc er ikke noe problem som må tas hensyn til. Jeg har så lyst til å ha fine bryllupsbilder uten mine vanlige grimaser og høye skuldre - skal vi bare ta sjangsen på han vi allerede har booket til alt, eller skal vi overlate de oppstilte bildene til en proff? (det må da tas en uke eller to etterpå) Det er jeg som vakler og er usikker, føler vi nesten er "dumme" som ikke tar alt hos en proff.
Ea_ Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Så fint at du har funnet en fotograf! Siden fotografen skal følge dere hele dagen tenker jeg at han helt sikkert får noen blinkskudd helt naturlig, og at du da ikke trenger å ta bilder en annen dag også. Skal dere forresten møte han på forhånd? Jeg tror det er lurt for å føle litt på kjemien mellom dere og avklare forventninger. Det er jo ganske viktig at man finner tonen når denne personen skal være tilstede mye av tiden. Det er også viktig at han klarer å være på rett sted til rett tid så han ikke føles i veien, men samtidig får knipset "kodak-moments".
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Ja, vi må absolutt møttes på forhånd det er et must! Vedkommende skal jo tilbringe hele dagen sammen med oss. Løsningen ble at vi tar masse bilder påselve bryllupsdagen, som om det er det eneste dagen vi skal fotograferes. Blir de ikke bra nok for mormor sin skrytevegg tar den profesjonelle nye bilder. Jeg vakler fordi det er jo nesten uhørt å bruke andre enn profesjonelle fotografer til noe slikt.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Det varierer kiara, høres av og til ut som om det er uhørt ja, men jeg har også snakket med folk som gjerne skulle brukt mindre på fotograf, fordi de ser jo aldri på bildene. Derfor har vi valgt en flink venninne av mannen, som har tatt brullypsbilder før, til vielse og fotografering og satser faktisk på at noen av våre gjester som vi vet kan ta bilder får noen blinkskudd i løpet av resten av dagen vi vil ikke bruke 20.000 på fotograf. Høres ut som om dere har et topp opplegg, i alle fall når dere er fleksible til å få tatt nye bilder en annen dag :D
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 Vi "sparer" jo en formue på dette opplegget. Falt vel egentlig mest for holdningen til fotografen. Ja, jeg satser på at dette blir bra.
Petalouda Skrevet 29. januar 2013 #12 Skrevet 29. januar 2013 http://minmote.no/index.php/2009/10/slik-ser-du-bra-ut-pa-bilder/ Hva med et lite kurs på forhånd .. ?
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. januar 2013 #13 Skrevet 29. januar 2013 Vet du hva jeg har faltisk begynt å øve! Føler meg som en tulling! Men det får bare være dette er noe jeg bare må gjøre for min egen del. Det blir helt esseniselt for min del å vite at jeg står på en scene den dagen, og at krumming av rygg og synke ned i en stol er uaktuelt. :
Gjest 2013 bryllup Skrevet 29. januar 2013 #14 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Krumming av rygg og synke ned i en stol ja.. Jeg må nok øve jeg også Endret 29. januar 2013 av 2013 bryllup
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. januar 2013 #15 Skrevet 29. januar 2013 Men jeg er helt enig i at det for meg personlig blir altfor mye penger å bruke 20` på fotograf. Så viktig er det ikke selv om det er tydelige forskjeller der ute. Håper egentlig at vi slipper runde nummer 2 også egentlig. Så får vi jo bilde av første møtet siden alt skal tas før vielsen! Det synes jeg er veldig fint, få akkurat det litt mer privat det er oss.
Petalouda Skrevet 29. januar 2013 #16 Skrevet 29. januar 2013 .. og så er man faktisk i en helt spesiell rus den dagen, og det syns på bildene. Jeg er helt sikker på at en fotograf som kan ta bryllupsbilder får til alldeles nydelige bilder nesten uansett hvor nervøs og ukomfortabel man er 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. januar 2013 #17 Skrevet 29. januar 2013 Ja, jeg lytter mer enn gjerne til erfarne fjellfolk.
2014brud Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Vi skal faktisk også gjøre det samme, men med samme fotograf begge gangene. Det har vi valgt fordi jeg regner med at jeg griner og er rød i ansiktet etter vielsen, og fordi gjestene da slipper å vente mens vi tar bilder. Vår fotograf er forsåvidt heller ikke proffesjonell. Ho er hobbyfotograf, men har sett mange av bildene hos og syns ho er flink =)
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 Vi skal faktisk også gjøre det samme, men med samme fotograf begge gangene. Det har vi valgt fordi jeg regner med at jeg griner og er rød i ansiktet etter vielsen, og fordi gjestene da slipper å vente mens vi tar bilder. Vår fotograf er forsåvidt heller ikke proffesjonell. Ho er hobbyfotograf, men har sett mange av bildene hos og syns ho er flink =) Liker ideen jeg altså selv om den er lagt litt på is. Lykke til.
Linemerethe Skrevet 17. mars 2013 #20 Skrevet 17. mars 2013 Endelig har hannkatten i hjemmet også begynt å engasjere seg litt i det som mangler på listen vår nemlig fotograf. Vi er en smule sent ute iforhold til andre kanskje, men ingen grunn til panikk spør du meg. Og det han og en fotografkompis har kommet opp med er et forslag jeg liker veldig godt! - Vi ønsker å ta de oppstilte bryllupsbildene i et studio eller ute enn annen dag enn bryllupsdagen. Og så håper vi å leie en frilans fotograf (trenger ikke å være bryllupsfotograf) eller en som er flink til å ta bilder på selve dagen som blir i reportasje stil uten at vedkommende trenger å gjøre noe som helst med bildene. Spørsmålet er bare hvordan skal vi få til dette? Legge ut forspørsel på mitt anbud? Andre forslag??? Jeg kan da også få oppfyllt drømmen om å ta bryllupsbildene mine i denne parken hjemme i grenland. https://www.google.n...NLrCL4gTIy4CYDQ Dette er en veldig smart løsning, og det fungerte veldig bra i mitt bryllup. Jeg fant en foto-student, veldig dyktig og billig, som både kunne ta bilder i vielsen og selskapet, og også de oppstilte bildene noen dager etter bryllupet. Hun tar ikke bilder i studio, men etter min mening blir det mye finere med naturlig lys ute. Annbefaler hun virkelig. Tror jeg betalte rundt 4000 for dette, og i tillegg fikk jeg takkekort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå