Gå til innhold

Megler ikke på jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er med i en budrunde på et hus. Det er oss, og en til som byr. Den andre parten har lagt inn bud i dag, på en fredag ca kl 12, med akseptfrist mandag klokken 12. Vi ville legge inn nytt bud, men vi fant ut at vi ikke vil ha en budrunde som drar ut over mange dager, så klokken 15 ringte vi megler og ville høyne budet, men med 2 timers akseptfrist. Men megler sa nei, fordi han var ferdig på jobb klokken 16.00!!!! Er det normal meglerskikk?? Vi ble anbefalt å sette samme frist som forrige bud, noe vi da litt motvillig sa ja til. Men syntes det hele var merkelig...

Anonym poster: 32a054a35ce6981c7b960f2ae9a49a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor satt dere ikke frist til 15.15?

Skrevet

Fordi kutyme tilsier at megler trenger "rimelig tid" til å få orden i sysakene. Så 2 timer hørtes rimelig ut i mine øyne. Det virket som om megler hadde tatt helg alt, han var ikke særlig interessert i å styre mer den Fredagen.

Vi lå godt an Mandag, men plutselig ut av det blå kom det en hai og høynet med mange hundre tusener og blåste oss andre to av banen. C'est la vie.

Skrevet

Hvis det bare er to aktive i budrunden og megleren ikke har en liste så langt som et vondt år der han må informere alle, så er 30 minutter rimelig tid. De budrundene jeg har vært med i, der ting har gått hett for seg, så er 30 minutter regelen og ikke unntaket.

• Liker 1
Skrevet

Sistebudet vårt (som gjorde leiligheten VÅÅÅR!), sto i 15 minutter. Etter 12 ringte megler opp på vegne av motbyder, som trengte 10 minutter ekstra for å høre om banken kunne strekke seg. Det så vi nei til. Vårt bud sto i de opprinnelige 15 minuttene. 5 minutter etter det ble vi ringt opp igjen av megler med beskjeden om at vi (eller banken mest) hadde kjøpt oss leilighet.

Skrevet

Jeg har iallefall lært at å sette igang en budrunde på en Fredag, gjør vi ikke igjen. Og kommer til å sette kortere frist.

Skrevet

Jeg har iallefall lært at å sette igang en budrunde på en Fredag, gjør vi ikke igjen. Og kommer til å sette kortere frist.

Regelen sier jo til 12 dagen etter visning. Om det tidspunktet er forbi så sett en kort frist. Aldri lengre enn en time. Til neste gang sier dere at, nei, budet står til da, eller så blir det ikke noe bud. Om megler er trøtt og lei, så tilby deg smårblidt å ringe hans/hennes nærmeste overornede så h*n slipper bryet med kjøpere. ;)

Anonym poster: 7ad8799451fa7f974013441dc26d87be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...