AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Lurer litt på hvor seint utover året kan man takke for julegaver? Da tenker jeg på de man har fått julegave av som man ikke har telefon/sms/facebook-kontakt med. Har feks svigermor som jeg sikkert ikke treffer før i mars(forhåpentligvis enda senere..), blir det litt teit å takke for julegaven da, eller er det greit? Jeg føler liksom selv at nå er jo juletiden over, og at det kanskje er litt i seineste laget å takke for JULEgaver.. Men samtidig så er det vel normal folkeskikk å takke? Men gjelder det uansett hvor lenge det er siden jul? Selv hadde jeg ikke forventa det.. Anonym poster: 1faad2f127bc589a138c0fdcc55339b7
Kine28 Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Du kan jo bare sende et lite kort i posten? Jeg gjør det til en tante som har kjøpt jule- og bursdagsgaver til meg i alle år. Vi har ikke noe særlig kontakt bortsett fra julebrev fra henne og takkebrevet fra meg. Men det er likevel en liten hyggelig gest for å vise at man setter pris på oppmerksomheten.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 har ikke noe svar på spørsmålet ditt, . Har feks svigermor som jeg sikkert ikke treffer før i mars(forhåpentligvis enda senere..) ..men det her fikk meg til å le høyt Anonym poster: 362d08ede6b2fc085d0c4e9a6b60f046
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Gave er gave. Det at det var sesong gave bør ikke ha noe å si. Det er helt klart en kjip situasjon,men nevn at du likte gaven og at du bruker den og sånt. Anonym poster: 525a1dcbefc3cdfed88fa0c8bffcb6e5
Mermaid Blues Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Jeg ringer alltid familie+bestevenninna og sender sms/melding på facebook til de andre etter åpningssermonien på julaften, men jeg har også venner som heller venter til de treffer meg i romjula og kan takke med en klem Har ikke vært borti noen som har ventet fullt så lenge som TS, riktignok. Sende kort, som Kine foreslår, synes jeg var en fin tanke En måned etter julaften synes jeg er å drøye det litt i overkant mtp generell høflighet, men folk er jo forskjellige. Ikke sikkert TS' svigermor legger så mye i det, men jeg ser for meg at min egen mor lett kunne blitt ganske lei seg om hennes svigerdatter ikke hadde husket å takke for julegaven før påske.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Men nå er det jo snakk om en person jeg ikke har mye kontakt med. Jeg sender ikke sms eller har hun på facebook o.l. Jeg snakker KUN med henne når vi treffes face to face, da blir det litt teit å sende et kort liksom.. TS Anonym poster: 1faad2f127bc589a138c0fdcc55339b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå