PepsiMax Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Kan man fryse ris/ pasta uten at den blir ekkelt på noe vis? Hva med retter med dette i? Kan jeg feks fryste ned halvparten av pasta carbonaren da jeg lager det med pasta og alt? Og kan jeg da evt bare varme det i micro da jeg skal spise det eller hvordan varmer jeg det for at det skal bli best mulig? Endret 25. januar 2013 av PepsiMax
Chloe- Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Pasta Carbonara burde hvertfall gå. Jeg har gjort det med lasagne flere ganger, men da har jeg varmet det i ovn.
Neket Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 En carbonara ville jeg latt tine over natten og varmet den i gryte. I micro vil sausen kanskje bli litt rar?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 carbonara blir jo ødelagt av for mye varme, kan ikke se for meg at den lar seg fryse ned og varme opp igjen uten å bli betydelig forringet i kvaliteten. Så lenge det er ordentlig carbonara du snakker om, og ikke fløtesaus på pose. Den tror jeg det kan gå greit å fryse. Anonym poster: 24c8ed5017587b07a0a73b7f0b621bbd 1
Rubies_ Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Jeg liker ikke å fryse pasta og ris. Syns det får en helt grusom konsistens når det tines igjen og varmes. Dersom det er i en større gryte, f.eks. i en gryterett eller noe, er det ikke så nøye for da blir det liksom litt borte i smakene. Men sånn Carbonara og sånt, det ville jeg helt klart ikke fryst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå