Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å studere i Trondheim til høsten. Både pga av jeg har mange venner som studerer der, og at jeg har hørt veldig mye positivt om Trondheim som studieby.

Derfor vil jeg høre hva dere har å si om Trondheim som studieby. Er det virkelig så bra som alle skal ha det til? :)

Anonym poster: 839f17966af09dd6584588f8384f19b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trivelig, men det er steike dyrt og bo der.

Skrevet

Finnes intet sted hvor studentene er så synlige som i Trondheim grunnet prosentandelen av den totale befolkningen. At værnes ligger 20 minutter nordover gjør det også greit å komme seg både nordpå og sørpå direkte. Litt rimeligere å bo enn i Oslo og lettere å bo sentrumsnært for de som trenger det. Eneste aberet er jo at det kan bli rimelig kjølig på vinteren pga fjorden som blåser kald luft inn..

I tillegg om du skal gå naturvitenskapelig er det jo ingen som slår NTNU Gløshaugen.

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk studieby!

Dyrt å bo ja, men billigere enn f.eks Oslo (og kanskje også Stavanger). Trikset er å kjenne noen som er ferdige der nå i vår og så overta hybel/leilighet. Minuset er at da må du betale leie i sommer, men det er mange som har studert der i mange år og som nå er ferdige som har gode boavtaler, f.eks min søster som betaler 2800 kr 5 min fra lerkendal.

• Liker 1
Skrevet

Trondheim er en super studieby! Veldig mange bra tilbud for studenter, både i linjeforeningene, Samfundet og ellers... Lite sentrum som det er lett å bli kjent i, og god kollektivtransport til campus uansett hvor du skal studere.

Som Guybrush sier, været kan være et problem for noen. Men som det heter: "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!" ;)

• Liker 1
Skrevet

Som Guybrush sier, været kan være et problem for noen. Men som det heter: "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!"

Jepp, og man blir fort vant til å sykle hjemmefra (for trondheim er en genial sykkelby!) med både paraply, regnbukse, lue og shorts i sekken ;)

"savne studiedagene i trondheim"

• Liker 2
Skrevet

Min bror synes det er supert, i alle fall. Alle andre i familien og andre jeg kjenner som har studert der mener og det. Så det er nok noe i det du har hørt. :)

Når jeg tenker meg om tror jeg aldri jeg har hørt noen snakke negativt om Trondheim som studiested. (Ikke Trondheim som by, da, selvsagt, som Bergenser er vi vel programforpliktet til å mene at Trondheim er et trist vadested oppe i Nord-Norge).

• Liker 1
Skrevet

I tillegg om du skal gå naturvitenskapelig er det jo ingen som slår NTNU Gløshaugen.

tja, de har i hvert fall gjerne høyere inntakskrav ved NTNU enn andre steder, men de er vel ikke bedre enn UiO på noe annet?

Til TS, ja trondhjem er bra studentby, som i høy andel studenter og mange som kommer fra andre steder så de er mer villige til å delta i studentmiljøet. Men ting kommer nok også an på hva du studerer og hvor mye du engasjerer deg selv.

Om du skal studere realfag ville jeg sjekket ut singsaker studenterhjem.

Anonym poster: b2baea09e307eeb005ebfce3d8d88232

Skrevet

tja, de har i hvert fall gjerne høyere inntakskrav ved NTNU enn andre steder, men de er vel ikke bedre enn UiO på noe annet?

Til TS, ja trondhjem er bra studentby, som i høy andel studenter og mange som kommer fra andre steder så de er mer villige til å delta i studentmiljøet. Men ting kommer nok også an på hva du studerer og hvor mye du engasjerer deg selv.

Om du skal studere realfag ville jeg sjekket ut singsaker studenterhjem.

bedre forelesere, sintef, samarbeid med MIT, lengre tradisjoner, mere midler, høyere internasjonal ranking osv

Skrevet

bedre forelesere, sintef, samarbeid med MIT, lengre tradisjoner, mere midler, høyere internasjonal ranking osv

Tror ikke NTNU gjør det noe bedre på internasjopnale rankinger. Vet i hvert fall at uio har scoret best på fysikk og it.

Men ja ville valgt siving jeg også om jeg skulle ta realfag, tror det blir bedre kullfølelse der, flere som tar de samme fagene gjennom hele studiet, det synes i hvert fall jeg er viktig, det gjør det sosiale miljøet mye bedre enn om alle velger forskjellige emner, høyt frafall, folk som tar pauser midt i studiet, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...