Gå til innhold

Hva er det med "Å leva det er å elska"?

Catzy

Anbefalte innlegg

Hva er det med denne sangen som gjør at "alle" velger den? Uten å være altfor slem, så skjønner jeg det bare ikke. Den er ikke særlig lett å synge, og jeg personlig synes den er litt oppbrukt. Både min kjære og jeg har et litt pussig og negativt forhold til sangen, så når vi oppdager den i bryllup, lurer vi alltid på hva som gjør at folk velger den.

Er det fordi folk synes den er fin? Fordi den er tradisjonell? Fordi det er den første bryllupssalmen i salmeboka? Jeg vet at vi er litt rare når det gjelder denne sangen, så jeg vil bare høre hvorfor folk velger akkurat denne sangen.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Jeg vil tro det er fordi man snakker om å elske.

Blir det samme med bibelverset om tro, håp og kjærlighet. dette omhandler egentlgi ikke kjærligheten mellom mennesker, men kjærligheten til Gud. Vet at en del prester derfor ikke ønsker å lese den i bryllup, da det blir litt feil kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar den fordi jeg (sambo er ikke kristen) liker den og fordi mange kan den :oops: sikkert en fårlig grunn, men syens det er så trist når ingen synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, skjønner hva du mener med tro, håp og kjærlighet-verset, Poirot. Håper ikke presten setter seg på bakbena, for jeg liker akkurat det verset, og vil gjerne bruke det. Men nettopp basert på tolkningen om kjærlighet mellom mennesker, ikke nødvendigvis til Gud.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var favoritt sangen til min kjære farmor som desverre gikk bort i sommer. så vi sang denne i begravelsen hennes. Så jeg skal IKKe ha denne i mitt bryllup og er enig med at den er trist. vil velge en litt lettere og gladere sang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mammas favoritt, som jeg kan huske at hun sang for oss da vi var små. Jeg har til og med en gammel minnebok der hun har skrevet den inn til meg.... Dessuten var det viktig for meg å ha minst en av salmene på nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til å velge den fordi vi begge synes den er fin. Og fordi mange kan den. Har vært i bryllup der "ingen" kunne salmene som skulle synges, ikke en gang presten traff riktig. Det var en pinsom/-lig affære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...