AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Okei rar overskrift. Kjæresten min har bursdag i morgen og jeg ordner så klart litt rundt det. Jeg vet han elsker en spesiell kake som min mor lager, og som har et utrolig godt fyll. Han sier det er den beste kaken han noen gang har smakt. Så i går hadde jeg min mor på besøk for å lage denne kaken. Jeg hadde kjøpt inn kakehjerteform, fine lys, morsomt strø og skal skrive på den med hvit sjokoladekrem. Kaken er fra meg og mamma. Jeg fortalte han i går at han skulle få denne kaken, for å informere om at det er egg i fyllet, men ikke i selve kaken. Dette sier jeg fordi sønnen hans er allergisk. Han vet ikke om hjerteformen, pynten og alt.. Den lages som regel i langform. Nå krever han at jeg skal lage en del uten fyll pga sønnen. Jeg sier nei, fordi det er litt vanskelig å få til når kaken er et hjerte og jeg har planer for pynt osv.. Jeg sier han kan lage en annen kake til selskapet om han ikke vil pille av fyllet for ungen. Han er 1,5 år og bryr da seg ikke om han får en annen kake evt kake hvor fyllet er tatt av (han er ikke hyperallergisk). Har ikke fortalt han om hvorfor jeg ikke vil lage en del uten fyll, for det skulle være en overraskelse.. Men nå er han sur og jeg er leimeg :-( Så, skal jeg løpe på butikken og kjøpe ingredienser til en helt ny kake og lage til en 1,5 år gammel unge fordi jeg er helt urimelig? Eller skal jeg ødelegge ene del av gaven min ved å ha en del av hjertekaka uten pynt fyll ect? EEller skal jeg lage kaka slik som planlagt? (kaken er laget og fyllet har jeg i en boks, den er ikke pyntet osv) Anonym poster: 45d42965266a44c9a198c47632b0d3ec
Wildy Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Bare si at det ikke går ann å lage en del av kaka uten fyll,da må du lage to; sånn er det. 8
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Når jeg har rulla opp haka mi her. Så er første spørsmålet som popper opp; Tror du virkelig en mann ville fatta at du har laget kaka i en spesiell form, og pyntet den på en spesiell måte, kun for HANS del?? Kake er kake. Han driter vel i om den kommer rund eller trekanta for den del. Og sønnen hans er viktigere enn din trang til å få bekreftelse via en jævla utspjåka kake...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Du kan jo skjære av et stykke som har eggfritt fyll og montere den på kaken etter kaken er ferdigpyntet. Forøvrig fryktelig smålig å bli sur på deg av noe slikt. Da hadde jeg sikkert personlig droppet å lage favorittkaken og heller laget en hel kake av noe guttungen tåler, siden han absolutt skal ha det. Anonym poster: 7d1ba2e15ac57562459617e002b5bbfa 5
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Når jeg har rulla opp haka mi her. Så er første spørsmålet som popper opp; Tror du virkelig en mann ville fatta at du har laget kaka i en spesiell form, og pyntet den på en spesiell måte, kun for HANS del?? Kake er kake. Han driter vel i om den kommer rund eller trekanta for den del. Og sønnen hans er viktigere enn din trang til å få bekreftelse via en jævla utspjåka kake...
Harlekin Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Jeg synes godt at faren kan ordne med kake uten egg til sønnen sin - det er vel hans ansvar som forelder å sørge for mat som barnet kan spise? Men det er jo også dette med at man bør ordne noe som alle kan spise som vert/vertinne ... men en hel ekstra kake til en 1,5-åring som nok ikke spiser noe sørlig uansett er unødvendig. Hva med en muffins eller lignende, som ikke inneholder egg? Vafler? Det kan jo de andre gjestene spise også. 4
Gjest bambam Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Ser virkelig ikke problemet med å lage gele eller en enkel kake til veslegutten. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Når jeg har rulla opp haka mi her. Så er første spørsmålet som popper opp; Tror du virkelig en mann ville fatta at du har laget kaka i en spesiell form, og pyntet den på en spesiell måte, kun for HANS del?? Kake er kake. Han driter vel i om den kommer rund eller trekanta for den del. Og sønnen hans er viktigere enn din trang til å få bekreftelse via en jævla utspjåka kake... Dette innlegget var for drøyt. Har du så dårlig ordforråd at du ikke klarer å skrive et kritisk innlegg uten kjefting? Anonym poster: f824ca191ccfadacc87bf55fc6ee02b8 14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Kan han ikke bare ta og pelle av fyllet da? Om ungen synes det er kjipt å ta vekk fyllet kan fyren kanskje hive på noe annet - vaniljesaus, en klatt syltetøy, et par dryss med fargerikt kakestrø som han tar med og som han vet ungen liker. Anonym poster: 60e10c5aee7597e16d9683fa5e63548f 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Jeg kjenner jeg blir mest overrasket over at det i det hel tatt serveres kake som ikke ungen kan spise. Ettersom det er pappaen til gutten som har bursdag, og dersom kaken skal serves når guttungen er våken og på besøk så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kan tilpasses slik at gutten også kan spise kaka. Spesielt dersom det kun skal serveres en kake. Og før noen sier noe, jeg har selv en ettåring som er allergisk mot tomater. Så hos oss er det fullstendig slutt på å ha noe med tomat i ved bordet, kanskje det er en dum ting, men jeg tenker at hun ennå ikke er stor nok til å forstå hvorfor ikke hun får spise tomater - enda det er det beste hun vet. Og ja, jeg har stått mange ganger å sett på tomatene/pastasaus etc. å kjent savnet Anonym poster: 059b9967ddb8eed6ee0dc5b740732c3b 10
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Jeg kjenner jeg blir mest overrasket over at det i det hel tatt serveres kake som ikke ungen kan spise. Ettersom det er pappaen til gutten som har bursdag, og dersom kaken skal serves når guttungen er våken og på besøk så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kan tilpasses slik at gutten også kan spise kaka. Spesielt dersom det kun skal serveres en kake. Og før noen sier noe, jeg har selv en ettåring som er allergisk mot tomater. Så hos oss er det fullstendig slutt på å ha noe med tomat i ved bordet, kanskje det er en dum ting, men jeg tenker at hun ennå ikke er stor nok til å forstå hvorfor ikke hun får spise tomater - enda det er det beste hun vet. Og ja, jeg har stått mange ganger å sett på tomatene/pastasaus etc. å kjent savnet Anonym poster: 059b9967ddb8eed6ee0dc5b740732c3b herregud, spiser du ikke pastasuas fordi ettåringen din ikke kan spise det? Det er mye små barn ikke spiser som voksne spiser. Nå får du jammen gi deg med å synes så inderlig synd på ungen din.
Pysa Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Jeg ville laget en kake sønnen hans kan spise. 1
Pawn Hearts Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Hvis du virkelig vil glede ham, synes jeg du skal spare hjerteformen til en annen anledning. Det er åpenbart at det er viktigere for ham at sønnen også skal få en del av kaka. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Jeg kjenner jeg blir mest overrasket over at det i det hel tatt serveres kake som ikke ungen kan spise. Ettersom det er pappaen til gutten som har bursdag, og dersom kaken skal serves når guttungen er våken og på besøk så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kan tilpasses slik at gutten også kan spise kaka. Spesielt dersom det kun skal serveres en kake.Og før noen sier noe, jeg har selv en ettåring som er allergisk mot tomater. Så hos oss er det fullstendig slutt på å ha noe med tomat i ved bordet, kanskje det er en dum ting, men jeg tenker at hun ennå ikke er stor nok til å forstå hvorfor ikke hun får spise tomater - enda det er det beste hun vet. Og ja, jeg har stått mange ganger å sett på tomatene/pastasaus etc. å kjent savnet Anonym poster: 059b9967ddb8eed6ee0dc5b740732c3b Dette er det dummeste jeg har hørt. Anonym poster: 17bb59193a12912246155cef9b7c283a 26
Gjest Marmot Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Jeg hadde blitt veldig, veldig, veldig lei meg om kjæresten min serverte meg en kake sønnen min ikke kunne spise. Jeg kjenner jeg blir helt sjokkert over tankegangen din her. Jeg har en sønn som ikke tåler melk, og det er såååå mange situasjoner der andre ikke tar hensyn og han dermed ikke kan spise det som serveres. Det er sånn det er å være allergisk/ikke tåle noe, men da forventer jeg vitterlig at mine nærmeste, tar hensyn til dette. 7
Pottah Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 At du i det hele tatt lager en kake du VET sønnen ikke tåler når det er viktig for mannrn. Ta deg sammen, du er ikke 8 år.. SELVFØLGELIG må du lage kake sønnen tåler.. 2
blabla- Skrevet 25. januar 2013 #18 Skrevet 25. januar 2013 Jeg sier han kan lage en annen kake til selskapet om han ikke vil pille av fyllet for ungen. Anonym poster: 45d42965266a44c9a198c47632b0d3ec HAN kan lage en annen kake til sønnen sin på bursdagen sin? Hvorfor kan ikke du ta deg av det da? Snakk om å selge seg inn i en familie 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #19 Skrevet 25. januar 2013 ts, har du kommet nærmere noen løsning til hvordan dette kan ordnes? Anonym poster: 60e10c5aee7597e16d9683fa5e63548f
Gjest Sobril Skrevet 25. januar 2013 #20 Skrevet 25. januar 2013 Jeg ville laget en kake som guttungen også tåler. Har vært stemor selv, og når man får disse barna på kjøpet har det vært like viktig for meg å tilfredsstille barn som mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå