Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en samtale jeg hadde med kjæresten min i går kom det fram at hun har snakket om vårt (og dermed mitt) sexliv til sine venninner. Ikke noe stygt, men uansett, hun har snakket om vårt sexliv. Må si jeg ble meget skuffa over henne og følte meg utlevert, hennes venninner har da ingen ting med mitt sexliv å gjøre. Jeg anser mitt sexliv som noe meget privat som kun angår meg og kjæresten min, ingen andre. Jeg fortalte henne hva jeg mente og sa tydelig i fra at jeg ikke likte det. Spurte henne om hun ville likt at jeg utleverte henne til mine kamerater, og nei, det ville hun ikke likt, selvsagt....

Spørsmålet mitt er: Er det vanlig at dere kvinner prater om sexlivet med partner/kjæreste med deres venninner? Er dere komfortable med å utlevere kjærestens/partnerens mest private deler av livet med andre?

Anonym poster: 2f1657121003490ad858d613d52813ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter ikke med en hel gjeng venninner og utleverer alt nei. Men har en barndomsvenninne jeg snakker om det aller meste med.

Kompisene til kjæresten min har foresten ingen hemninger med å utlevere om sine kjærester de heller, har jeg hørt.

Anonym poster: 31b8a35c19004c686e3ce46376aabea8

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg snakker ikke om sexlivet mitt til venninner. Det er forbeholdt han jeg deler seng med, og jeg forventer at han heller ikke snakker om det til sine venner.

Har heller ikke opplevd at venninner snakker om sexlivet sitt til meg. Greit, vi kan slå av en spøk om at kanskje blir det noe på oss når vi endelig skal på en ferietur uten barn; men ikke mer enn det.

Jeg er straks 40 om det har noen betydning.

• Liker 2
Skrevet

Njaa, til en viss grad. sånn type at jeg f.eks plages med veldig tørr skjede og at jeg ofte blør etter sex. men lufter aldri hvilke preferanser kjæresten min har eller hvilke stillinger vi bruker eller gangen i sexen vår om jeg kan si det slik.

Skrevet

Jeg gjør ikke det, har ikke noen venninner som gjør det heller..

Skrevet

Vi omtaler ofte sexlivet vårt ja.

Jeg er veldig påpasselig og snakker om mine opplevelser anonymt slik at venninnene mine ikke vet om det er min nåværende eller en tidligere partner det er snakk om. Spesialt når det gjelder noe som kan være sensitivt.

men langt ifra alle er like hensynsfulle.

Skrevet

Jeg sitter ikke med en hel gjeng venninner og utleverer alt nei. Men har en barndomsvenninne jeg snakker om det aller meste med.

Kompisene til kjæresten min har foresten ingen hemninger med å utlevere om sine kjærester de heller, har jeg hørt.

Jeg gjør ikke det. Men min kjæreste (mann) synes det er greit å dele vårt sexliv med SINE venninner. Tenk deg det du!

Skrevet

TS her:

Vet kjæresten din at du utleverer ham til denne venninnen da? Er det ikke litt dårlig gjort å prate om hans sexliv med andre?

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Men min kjæreste (mann) synes det er greit å dele vårt sexliv med SINE venninner. Tenk deg det du!

TS her:

Det er selvsagt ikke noe bedre om det er den veien. Jeg føler slik utlevering er fullstendig mangel på respekt...

• Liker 4
Skrevet

TS her:

Vet kjæresten din at du utleverer ham til denne venninnen da? Er det ikke litt dårlig gjort å prate om hans sexliv med andre?

Nei det vet ikke han. Det er en hemmelighet mellom meg og venninnen min. De fleste synes sikkert det er dårlig gjort, men jeg liker litt innput fra henne. Så får det bare stå til at det han ikke vet har han ikke godt av å vite.

• Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet

Jeg nevner aldri en dritt til noen om hvordan jeg og samboeren min har det eller hva vi gjør :)

Selv forteller mange jenter til meg alt av svakheter om sine menn, til tabber osv..

Men en trenger likevel ikke bli en av disse jentene tenker jeg da :)

Er morsomt å høre ja, men jeg velger å ha mitt på det tørre ;)

Noen kan jo bruke det mot deg om en forteller ALT.

Skrevet

Hvis jeg snakker om sex med noen snakker jeg om meg. (hva jeg liker, hva jeg vil ect.) Blander ikke inn noe om partneren min - alltid vært sånn, og er spesielt påpasselig nå som jeg er med en som setter sitt privatlivt høyt.

Med min bestevenninne kan jeg si at jeg nettopp har hatt sex, men ingen detaljer eller beskrivelser - verken positive eller negative.

• Liker 1
Skrevet

Nei det vet ikke han. Det er en hemmelighet mellom meg og venninnen min. De fleste synes sikkert det er dårlig gjort, men jeg liker litt innput fra henne. Så får det bare stå til at det han ikke vet har han ikke godt av å vite.

TS her:

Har du egentlig noe respekt for kjæresten din og hans privatliv? Synes dette virker meget respektløst, jeg...

• Liker 3
Skrevet

TS her:

Har du egentlig noe respekt for kjæresten din og hans privatliv? Synes dette virker meget respektløst, jeg...

Det er vel bare det at jeg ikke tar sexliv så tungt. Vi har jo ingen problemer og jeg hverken latterliggjør eller skader han på noen måte. Like normalt for meg som å diskutere hva som helst om han, med denne venninnen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville aldri ha snakket til venner eller venninner om det som skjer mellom kjæresten og meg - det er mellom oss! Jeg syns det er respektløst å utlevere den man har valgt å dele livet med.

Jeg har hatt kolleger som har snakket om sånt i lunchen på jobben, og jeg blir helt flau på deres vegne.. Bare tanken på at 10-15 stykker vet når i uka man har sex, hva man foretrekker og f.eks at mannen skar seg under forrige intimbarbering... *grøsse*

Mulig jeg er gammeldags :-D

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakket vel litt om frustrasjonen over manglende sexlyst da jeg gikk gravid (både for meg om ham), og kan generelt nevne at vi nå har det bra sammen (hormoner som fucket meg opp), men ikke mer spesifikt enn det.

Anonym poster: 3f6d972934cfd4b1e392669e04088497

• Liker 1
Skrevet

*og ham*

Anonym poster: 3f6d972934cfd4b1e392669e04088497

Skrevet

Spørsmålet mitt er:

Er det vanlig at dere kvinner prater om sexlivet med partner/kjæreste med deres venninner?

Jeg gjør det ikke selv, men ;JA! Det er vanlig. Særlig hvis det er problemer i paradis.

Har irritert meg over det selv, på vegne av andre menn.

Er dere komfortable med å utlevere kjærestens/partnerens mest private deler av livet med andre?

Så absolutt ikke. Har møtt menn som har utlevert private detaljer om partneren sin - eller tidligere partnere.

Det er en uting og dealbreaker for meg.

Skrevet

Jeg prater ikke om mitt sexliv med andre enn mannen. Når det har vært nødvendig har vi snakket med en samlivsterapaut, men det var kun i to-tre setninger i løpet av en time at dette ble nevnt. Min mor vet hvilken prevensjon jeg bruker. Og hvorfor jeg bruker den.

Anonym poster: 9abbe99a44ee04bfcae80d25800b07b8

Skrevet

Nei, det er et ikke-tema, enten vi er flere venninner samlet eller jeg er på tomannshånd med min bestevenninne. Har heller ingen venninner som utleverer mannen sin slik. Jeg ville følt det ydmykende om mannen min delte dette med andre, og jeg er sikker på at han ville følt det samme. For min del handler dette om respekt.

Og jeg forundrer meg over at folk kan slenge rundt seg med slike opplysninger i hytt og pine!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...