AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Hei, jeg har nå etter en lengre pause grunnet skade bestemt meg for å begynne å trene igjen. Jeg vurderer å melde meg inn i SATS, men er veldig redd for å ende opp som støttemedlem, dette har skjedd før, både dyrt og demotiverende . Jeg har overhode ikke økonomi til slikt . Så hva bør jeg gjøre? Har veldig lyst til å begynne igjen, men er usikker på om det varer. ... Å trene ute på egenhånd er ikke aktuelt nå, her jeg bor er det ofte -20 eller kaldere . Jeg har også dårlig plass hjemme, så der er heller ikke aktuelt.... Så hva synes dere KGere jeg burde gjøre? Anonym poster: 4408936348721efeda1b8cf8229d8820
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Hehe, det er vel bare du som vet hva du bør gjøre. Men rådet mitt er meld deg inn, så får du heller ta deg sammen dersom du merker at motivasjonen synker. Just do it. And then do it one more time. Anonym poster: 856baafaa8716edff5c66990172042ec 1
Gjest Lurifix Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Er da masse øvelser du kan gjøre hjemme selv om du har liten plass. Er da ingen som har så dårlig plass at de ikke har plass til seg selv i lengden og bredden?!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Er da masse øvelser du kan gjøre hjemme selv om du har liten plass. Er da ingen som har så dårlig plass at de ikke har plass til seg selv i lengden og bredden?! Jeg er klar over det, men det er først og fremst kondisjon jeg vil drive med. Gjør allerede noen enkle styrke øvelser hjemme. Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
Gjest Tigress Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Vel, støttemedlem vel du jo sjølv om du vil vere. No har dei medlemskap utan bindingstid, kan hende er det noko for deg?
Gjest kiara_pusen Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 De dagene du ikke har lyst til å trene, tar du deg ekstra sammen å kommer deg på trening. Det er suksess oppskriften som fungerer.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Vel, støttemedlem vel du jo sjølv om du vil vere. No har dei medlemskap utan bindingstid, kan hende er det noko for deg? Har de det? Det var jeg ikke klar over. ... regner nok med at det er en del dyrere enn det vanlige. . Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
isbiten. Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Har de det? Det var jeg ikke klar over. ... regner nok med at det er en del dyrere enn det vanlige. . Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc Det er litt dyrere ja, men det kan kanskje være verdt det, ift til å betale i ett år for et medlemskap du bare bruker i 4 av dem. Vil i tillegg anbefale SATSYOU, hvor du får oppfølging både av personlig trener (3 ganger) og digitalt i 8 uker. Har hørt mange SATS-medlemmer snakke varmt om det. Om du trener og får inn en rutine de 8 ukene, vil det kanskje bli lettere å fortsette på egen hånd i ettertid. I tillegg er SATS veldig lite interessert i å ha støttemedlemmer, så de kommer til å ringe deg dersom de ser at du ikke har vært der på ei stund, for å høre om du trenger hjelp (veiledningstime, anbefaling av gruppetime osv) for å komme i gang igjen. Vil også anbefale deg å prøve å finne noen gruppetimer du liker å gå på, for mange gjør det at det blir mye lettere å opprettholde treningsvanen.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Det er litt dyrere ja, men det kan kanskje være verdt det, ift til å betale i ett år for et medlemskap du bare bruker i 4 av dem. Vil i tillegg anbefale SATSYOU, hvor du får oppfølging både av personlig trener (3 ganger) og digitalt i 8 uker. Har hørt mange SATS-medlemmer snakke varmt om det. Om du trener og får inn en rutine de 8 ukene, vil det kanskje bli lettere å fortsette på egen hånd i ettertid. I tillegg er SATS veldig lite interessert i å ha støttemedlemmer, så de kommer til å ringe deg dersom de ser at du ikke har vært der på ei stund, for å høre om du trenger hjelp (veiledningstime, anbefaling av gruppetime osv) for å komme i gang igjen. Vil også anbefale deg å prøve å finne noen gruppetimer du liker å gå på, for mange gjør det at det blir mye lettere å opprettholde treningsvanen. Jeg skal sjekke ut SATSYOU Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
Chloe- Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Du kan fryse medlemsskapet i perioder du føler det er for trått! Så åpner du abbonementet igjen når motivasjonen er tilbake.
Gjest aam1972 Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Det er litt dyrere ja, men det kan kanskje være verdt det, ift til å betale i ett år for et medlemskap du bare bruker i 4 av dem. Vil i tillegg anbefale SATSYOU, hvor du får oppfølging både av personlig trener (3 ganger) og digitalt i 8 uker. Har hørt mange SATS-medlemmer snakke varmt om det. Om du trener og får inn en rutine de 8 ukene, vil det kanskje bli lettere å fortsette på egen hånd i ettertid. I tillegg er SATS veldig lite interessert i å ha støttemedlemmer, så de kommer til å ringe deg dersom de ser at du ikke har vært der på ei stund, for å høre om du trenger hjelp (veiledningstime, anbefaling av gruppetime osv) for å komme i gang igjen. Vil også anbefale deg å prøve å finne noen gruppetimer du liker å gå på, for mange gjør det at det blir mye lettere å opprettholde treningsvanen. Støtter denne. Det var Sats you og den flinke PT en som fikk meg godt i gang. Lagde en fornuftig plan som er kjekk å følge.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Det finnes ikke fresh fitness i nærheten av der du bor? Jeg skal begynne å trene der i mårra, koster bare 199 kr i måneden! OG det er ingen bindingstid. Så du slipper og være støttemedlem lenge, kan bare melde deg ut Anonym poster: 4394289ad52888ef166d25e4691b1778
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Det finnes ikke fresh fitness i nærheten av der du bor? Jeg skal begynne å trene der i mårra, koster bare 199 kr i måneden! OG det er ingen bindingstid. Så du slipper og være støttemedlem lenge, kan bare melde deg ut Anonym poster: 4394289ad52888ef166d25e4691b1778 Desverre, SATS er det eneste alternativet her jeg bor. Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
Kine28 Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 For meg er det veldig motiverende å lage en tabell som jeg henger opp på kjøleskapet. Jeg setter meg et mål (som er litt lavere enn det jeg kanskje egentlig vil), f.eks. trene 40 min tre ganger i uka. Også krysser jeg av på skjemaet hver gang jeg har vært på trening. (Jepp, I know, litt barnehage-stjerneklistermerke-strategi, men det funker!) Og går det veldig trått skriver jeg opp argumenter for å dra på trening nederst på arket: - Herregud, Kine, 40 minutter klarer selv gamla i 4.! - Belønningssmoothie etter trening! - osv. Jeg har aldri "falt i støttemedlemsfella" så lenge jeg har brukt skjemaet mitt. Det blir bare veldig synlig hva jeg gjør, og lett å holde oversikt. Greia er at når jeg først er på treningsstudioet, trener jeg gjerne mer enn målet, men på dårlige dager er jeg likevel fornøyd hvis jeg får skviset inn målet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #15 Skrevet 26. januar 2013 For meg er det veldig motiverende å lage en tabell som jeg henger opp på kjøleskapet. Jeg setter meg et mål (som er litt lavere enn det jeg kanskje egentlig vil), f.eks. trene 40 min tre ganger i uka. Også krysser jeg av på skjemaet hver gang jeg har vært på trening. (Jepp, I know, litt barnehage-stjerneklistermerke-strategi, men det funker!) Og går det veldig trått skriver jeg opp argumenter for å dra på trening nederst på arket: - Herregud, Kine, 40 minutter klarer selv gamla i 4.! - Belønningssmoothie etter trening! - osv. Jeg har aldri "falt i støttemedlemsfella" så lenge jeg har brukt skjemaet mitt. Det blir bare veldig synlig hva jeg gjør, og lett å holde oversikt. Greia er at når jeg først er på treningsstudioet, trener jeg gjerne mer enn målet, men på dårlige dager er jeg likevel fornøyd hvis jeg får skviset inn målet. Takk for ett godt råd. Høres veldig smart ut! Skal prøves Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
Gjest Tigress Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 For meg er det veldig motiverende å lage en tabell som jeg henger opp på kjøleskapet. Jeg setter meg et mål (som er litt lavere enn det jeg kanskje egentlig vil), f.eks. trene 40 min tre ganger i uka. Også krysser jeg av på skjemaet hver gang jeg har vært på trening. (Jepp, I know, litt barnehage-stjerneklistermerke-strategi, men det funker!) Og går det veldig trått skriver jeg opp argumenter for å dra på trening nederst på arket: - Herregud, Kine, 40 minutter klarer selv gamla i 4.! - Belønningssmoothie etter trening! - osv. Jeg har aldri "falt i støttemedlemsfella" så lenge jeg har brukt skjemaet mitt. Det blir bare veldig synlig hva jeg gjør, og lett å holde oversikt. Greia er at når jeg først er på treningsstudioet, trener jeg gjerne mer enn målet, men på dårlige dager er jeg likevel fornøyd hvis jeg får skviset inn målet. Eg kjenner systemet: om eg treg motivasjon for å få ut fingeren så hugsar eg på at mor mi på 74, med kneprotese, nerveskader og skranglete skuldrar ikkje berre trener styrke to gonger i veka, men ho klarar to hangups. Ikkje jentehangups, skikkelege hangups. Eg gjekk mest i bakken då ho fortalde det. Eg har brukt to månader på å trene meg opp frå to pullups til fem, liksom... Så fortalde ho at ho som jentunge brukte å henge etter fingrane i dørlister og dra seg opp ti gonger, berre for moro skuld...
Kine28 Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 Eg kjenner systemet: om eg treg motivasjon for å få ut fingeren så hugsar eg på at mor mi på 74, med kneprotese, nerveskader og skranglete skuldrar ikkje berre trener styrke to gonger i veka, men ho klarar to hangups. Ikkje jentehangups, skikkelege hangups. Eg gjekk mest i bakken då ho fortalde det. Eg har brukt to månader på å trene meg opp frå to pullups til fem, liksom... Så fortalde ho at ho som jentunge brukte å henge etter fingrane i dørlister og dra seg opp ti gonger, berre for moro skuld... Jepp, nettopp! Ellers så holder det å tenke på faren min, som blir 70 neste år, som aldri har vært i et treningsstudio i sitt liv, men som liker å drive med pullups og løper i trappa hver dag for å "holde skrotten i gang"... Jeg må virkelig kjempe for å være i like god form som han! Det er stor forskjell på en kropp som har vært i aktivitet hele livet med manuelt arbeid, og en stakkars kontorrotte (meg)
Gjest Vinglepetra Skrevet 27. januar 2013 #18 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Hvis jeg var det ville jeg ha meldt meg inn Endret 27. januar 2013 av Vinglepetra
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #19 Skrevet 27. januar 2013 Takk for motivasjon og gode råd Har bestemt meg, etter å ha tenkt i hele dag. Jeg skal melde meg inn, så får det gå som det går. Er veldig motivert akkurat nå, håper det varer Anonym poster: 39a0c0fdf4eef5463583b22ca3926fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå