AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Jeg skal være forlover i et bryllup nå til sommeren, og det er vel det første bryllupet jeg skal i (sånn hvis jeg ser bort i fra bryllupene jeg var med som barn), og det er også det første utdrikninglaget jeg skal være med på (eller arrangere). Så jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig her med betaling? Har jeg forstått det riktig om det er forlover+gjester i utdrikningslaget som pleier å spleise på dette? Isåfall, hvis du har vært gjest i et utdrikningslag (eller forlover) hvor mye har du betalt? (jeg kunne ha spurt hva som er vanlig, men siden det sikkert er like stor spredning på pris for utrdrikninslag som pris for bryllup, så tenker jeg at jeg dropper det spørsmålet). Nå er det også sånn at hvertfall halvparen av gjestene i utdrikningslaget er studenter, og siden jeg var student selv for noen år siden så husker jeg jo det at det ikke akkurat rant inn penger i juni...Så hvor mye kan jeg egentlig forlangt at de skal være med å betale? Trur jeg må holde meg anonym, for jeg mistenker at bruden(tvillingsøsteren min) kjenner til brukernavnet mitt her inne... Anonym poster: 5740c9ac428fbe3ca84ace9c8cc31247
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har betalt 450 og 650 for de jeg har vært i. Det spørs hvor mye man føler at man "får igjen" for de pengene man betaler. En venninne var i et utdrikningslag hvor de betalte 800 kr. Det viste seg at nesten alle pengene gikk til spa for brud og forlover, mens gjestene skulle sitte på en kafé og drikke vin/øl mens de ventet, som de betalte selv. Utenom dette var det ikke noe særlig for gjesten å være med på. I det tilfellet ble det for dyrt, i og med at man knapt fikk noe ut av det selv. Anonym poster: 8f871e83eaf2a8d01fed4a587548e991 2
Dolly-Duck Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 (endret) det jeg var på kostet 1000, dyrt når man er student, men gøy var det:) Endret 25. januar 2013 av Dolly-Duck
Pingting Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Har ikke vært i så mange utdrikningslag, og husker ærlig talt ikke hva jeg betalte. Men et forslag: hva med at du kontakter alle de aktuelle deltagerne på mail, også kan dere diskutere litt frem og tilbake der hva folk er villig til å betale for og slikt. På den måten får du nok med flest mulig. 2
Evie Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Betalte 800 sist. Det var inkludert spa for bruden. Mini-spa behandling for oss andre og mat og drikke hele dagen. Jeg følte det var god valuta for pengene :-)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har diskutert dette med en del folk, og for mange ligger smertegrensen på 500. Hvis de må betale mer velger de å melde avbud. Og da blir det jo dyrere for de andre, eller forloveren. Anonym poster: db2f836f3cab9b142992dcaa6b2a9938
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Det var lurt Pingting! Jeg kjenner bruden forholdsvis godt og jeg er sikker på at om hun får velge at vi gjør noe litt billigere som er koselig for alle, enn noe litt dyrere hvor folk ikke har mulighet til å være med så er valget enkelt. Jeg har tenkt noe som campagnefrokost hos ei venninne sentralt i Oslo, så litt sånne "gå rundt å løse oppgaver" for bruden rundt i sentrum og piknik i en eller annen koselig park, før vi alle drar på en felles aktivitet og avslutter med kake og mer sprudlegreier hjemme hos samme venninne. Nå må jeg bare finne på en aktivitet som passer godt for bruden som er supernerd og resten av jentegjengen (noe forslag? ) og noen sånne "gå rundt og løse" oppgaver i oslo sentrum som bare er morsomme og ikke driter ut noen,stakkars bruden har slitt en del med depresjoner så jeg vil ikke risikere at hun skal synes noe er kjipt (men jeg tar gjerne imot forslag her og). Anonym poster: 5740c9ac428fbe3ca84ace9c8cc31247
Charlie28 Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Jeg arrangerte utdrikningslag for ca 1,5 år siden, og vi betalte ca 800 hver (jeg betalte ca 2000 for å få ned prisen noe). Vi hadde en kjempe dag, og bruden var MEGET fornøyd. Vi hadde champangne hele dagen, personlig sjåfør, manikyr til bruden, leker, grillmat, restaurant, gaver og limmo. Ja det kostet, men alle som var med var jo også med på alt som skjedde. bortsett fra manikyren da, men den kostet nå bare 50 - 75kr /stk. Vi var nesten bare studenter, men jeg ga beskjed i forveien slik at folk fikk mullighet til å spare opp dersom de ville være med, og syntes det hørtes ok ut. kom også med billigere alternativ, men de ble nedstemt. I fjor var jeg i et utdrikningslag som skulle være så billig. det ente opp med å koste 1300 per/stk fordi vi måtte finne på ting sporadisk fordi viss ikke ble det så kjedelig. så fordel å planlegge og gi beskjed i gooood tid (Minst 4 mnd før).
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Jeg arrangerte utdrikningslag for ca 1,5 år siden, og vi betalte ca 800 hver (jeg betalte ca 2000 for å få ned prisen noe). Vi hadde en kjempe dag, og bruden var MEGET fornøyd. Vi hadde champangne hele dagen, personlig sjåfør, manikyr til bruden, leker, grillmat, restaurant, gaver og limmo. Ja det kostet, men alle som var med var jo også med på alt som skjedde. bortsett fra manikyren da, men den kostet nå bare 50 - 75kr /stk. Vi var nesten bare studenter, men jeg ga beskjed i forveien slik at folk fikk mullighet til å spare opp dersom de ville være med, og syntes det hørtes ok ut. kom også med billigere alternativ, men de ble nedstemt. I fjor var jeg i et utdrikningslag som skulle være så billig. det ente opp med å koste 1300 per/stk fordi vi måtte finne på ting sporadisk fordi viss ikke ble det så kjedelig. så fordel å planlegge og gi beskjed i gooood tid (Minst 4 mnd før). Det hørtes ut som en kjempefin dag! Skal definitivt si ifra om pris tidlig slik at folk kan spare, også kan jeg jo kanskje legge i litt ekstra selv også.. det er jo tross alt tvillingsøsteren min. Og hennes venner er jo mine venner så jeg vil at både bruden og alle gjestene skal få en koselig dag! Anonym poster: 5740c9ac428fbe3ca84ace9c8cc31247
Carline Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 Har akkurat vært i mitt eget utdrikningslag, og planlagt 4 i løpet av det siste året. Tenkte å dele noen erfaringer. Vi holder oss under 1000 kr pr hode. Pengene holder til alle aktiviteter, all mat (frokost, lunsj og middag) og alkohol til hele dagen. For å holde prisen nede har vi hatt måltidene hjemme hos noen i gjengen. Av aktiviteter har vil hatt: Lastebilkjøring, kjøring av hjullaster Sprengt et tre Vært hos fotograf og tatt bilder til morgengave Spilt kanonball i gymsalen til barneskolen vår Vært på skytebane å skutt med pistol,revolver osv Oslo gladiators Høydepark Temakveld fra Nytelse Kurs i poledansing Vi legger opp dagen slik: Henter bruden tidlig, rundt sju. Spiser frokost med noe sprudlende i glasset. Drar til første aktivitet, kjører selv, slik at transport blir billig. (de som kjører er edru...) Spiser lunsj, feks i leiligheten til noen i nærheten, på lunsjrommet til jobben til noen i nærheten, på resturant der vi kjenner noen og har fått gode priser, ute om sommeren. Så har vi kanskje en aktivitet til, rebusløp, quiz ol. Evt kjører vi dit vi skal. Så er det hjem til noen, eller hytta til noen. Vi lager mat, drikker, skravler, har kanskje filmet brudgommen med spørsmål, har gavelek, singstar, griller ute på sommeren alt etter som hva som passer personen som drikkes ut. Drar ut hvis bruden vil det. Når det gjelder utdritningtilpasser vi det etter bruden. Noen liker å bli kødda med, som meg selv. Noen hater det, som søsteren min og da gjør man selvfølgelig ikke det. Noen generelle tips: alltid morsomt med aktiviteter alle er med på Ha med vann og noe spiselig til bruden (boller eller lignede) Ikke ha for stamt tidsskjema Kjøp nok drikke Og forslag til andre aktiviteter: Spille inn cd Dansekurs Cageball (type fotball) Hunderfossen vinterpark Spa ( fins steder som ikke er alt for dyrt, eks Oscars borg) Vinsmaking Matlagingskurs Kokk hjemme (som lager middagen) Scrappekurs Villmarkstur Båttur 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 jeg skal på utdrikningslag til våren og det kommer på ca 3000 kr, men dette er en utenlandstur med fly og to netter på hotell så jeg synes ikke prisen er så ille Anonym poster: 76b3256e6fe8c5fcabf693c26286d2fa
Gjest lisha Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 jeg har vært med i ti der jeg betalte 700 og 800 kr. lurte litt hvor pengene ble av på det ene, for da var det lite vi gjorde.. men det andre hadde litt mer lagt opp, blant annet en fotosession hos fotograf - kjempemoro det siste jeg var bedt i, kom på 1500, det ble for dyrt for meg, så da måtte jeg melde avbud.. jeg har sagt til forloveren at jeg syns det er viktig at alle kan ha mulighet til å være med for de jeg har lyst å ha med, fremfor å gjøre det så dyrt og fancy slik at enkelte må melde avbud av den grunn,
Oliven Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Syns som flere sier her at det komme helt an på hva man gjør og får igjen for pengene. Og det er mye som kan gjøres som ikke er så dyrt også for å ha en hyggelig dag en haug med jenter. Og så kommer det faktisk litt an på hvor nær jeg føler jeg er bruden. Har blitt bedt i utdrikingslag der jeg egentlig ikke har skjønt helt hvorfor jeg er bedt siden jeg ikke har vært spesielt nær og når det i tillegg bikker 1000,- er det totalt uaktuelt. Det kommer jo et bryllup ganske kort tid etter også der man gjerne trenger litt klær, skyss og ikke mist gave til brudeparet 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #15 Skrevet 26. januar 2013 500 kr. Anonym poster: c7ed4ca82072845e9731e36219a2475e
Petalouda Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 500 kroner vil jeg tro er en grei smertegrense ja, med mindre mye er inkludert. Å betale spa for både brud og forlover er uaktuelt kjenner jeg. Men det kommer an på hele opplegget. Jeg har arrangert utdrikkingslag en gang, og av alle brudens venninner endte bare tre opp med å komme, en av dem var søsteren hennes. pluss meg da. Jeg la opp til en kjempeenkel kveld, vi spiste middag på restaurant der alle betalte alt for seg selv pluss at vi spleiset på bruden. (Vi snakker voksne folk her, så å selge seigmenn på et gatehjørne var aldri tema) Jeg syns jo det var kjempekjipt at så mange valgte å ikke komme, men det sier kanskje mer om brudens venninnekrets enn om opplegget. For man må så klart regne med å betale sånt for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå