Gå til innhold

Phoenix Trusted BIOS Ships in LG, Samsung, Fujitsu PCs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær obs, hvis du skal ut å kjøpe bærbar PC heretter! I første omgang gjelder dette bare bærbar, men etterhvert vil dette gjelde vanlige også. I bunn og grunn, kan man si at dette er enda et triks fra Microsoft og de store mediakonsernene, til å ha utvidet kontroll over DIN private PC. I samme slengen er dette en stor fordel for Microsoft, fordi man da vil få hindret at man kan installere andre operativsystemer enn Windows på maskinen.

Summa sumarum:

Altså, en drømmesituasjon for de som har så enormt mye fra før!

Mer om dette kan du lese her:

http://www.extremetech.com/article2/0,1558...,1545953,00.asp

Og her:

http://slashdot.org/articles/04/03/16/1443...52.shtml?tid=99 (få med deg kommentarene også, litt lenger ned på siden)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Litt stygg sak, det der. Ikke nok med at produsentene og mediendustrien lager en liten sammensvergelse for å kunne selge oss ting (som filmer og musikk) uten å egentlig gi oss noen kontroll eller rettigheter, men de kaller det "trusted computing" og fremstiller det som en fordel...

Skrevet

Det er akkurat det jeg prøver å fortelle andre!

Men ingen her på KG vil se, ingen vil høre, ikke engang ha en mening om det, og aller minst - tenke selv. Allt som jeg legger frem for dem, er selvsagt bare "konspirasjonsteorier".

Skremmende og frustrerende. :roll:

Skrevet

Jeg vil se, høre, lese og ta det til meg...

Men er du egentlig overrasket over at ikke så alt for mange har gått inn på denne tråden? Den overskriften der sier vel de fleste her veldig, veldig lite... Og teksten du skrev, den er vel ganske uforståelig for de fleste den og. Ikke mange som bryr seg om å gå inn på slike linker når de ikke aner hva det dreier seg om. Tror ikke dette blir oppfattet som konspirasjonsteorier, heller som "alt for vanskelig og ubegripelig"...

Men takk for info, de får som leser dette blir jo klokere!

Gjest Gjest2
Skrevet

Er ikke så mye mer å kommentere da heller. Det er jo en kjent sak at Windows er monopolister og gjør så godt de kan for å holde på det. Helt enig, jeg tiet og samtykket :). Har forresten begynt å gå mer over til Linux, men må bruke litt mer tid for å føle meg helt komfortabelt med det. Pluss at i jobbsammenheng bruker vi (dessverre) noen applikasjoner fra Microsoft og jeg må derfor ha windows.

Har ikke noe i mot Linux, men for den vanlige bruker tror jeg ikke det er noe alternativ foreløpig. Savner mer konkurranse særlig fra kommersielle aktører som kan lage et brukervennlig OS.

Dessuten må jeg jo si at det er litt dobbeltmoral innen enkelte deler av Open Source miljøet også. IBM drev med storsatsing av OS/2, men når det gikk i dass er det plutselig Open Source som teller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...