Gå til innhold

gått opp 3 kilo etter jeg begynte å trene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å jogge for en ukes tid siden og har gått fra 51 til 54 kilo iløpet av tiden. Dette går jo helt gale veien! Jeg har ikke spist spesielt mye heller, så jeg skjønner ikke hva som skjer! Hvis dette fortsetter så er det jo ikke noe poeng i å trene da jeg skal ned i vekt, ikke opp..

Anonym poster: 78f4fcaa5dcdd211d05a21404b3759e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du starter å trene så begynner kroppen å skille ut masse greier og holder gjerne på en del vann før alt blir skylt ut. Du har ikke gått opp annet enn vannvekt på en uke.

Men det er mange som overdriver hvor mye de tror de brenner på trening og bommer med hvor mye kalorier de trenger.

Men kan jeg spørre om hvorfor du vil ned i vekt? 51 kilo er lite uansett hvor høy du er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kun 155 cm høy, og alt fettet legger seg godt rundt magen. de 3 kiloene vises godt. Jeg brenner nok ikke mer enn 300 kalorier på trening og holder meg på 1500 kalorier hver dag, men begynner tro at jeg kanskje må spise mindre enn det.

Skrevet

Jeg er kun 155 cm høy, og alt fettet legger seg godt rundt magen. de 3 kiloene vises godt. Jeg brenner nok ikke mer enn 300 kalorier på trening og holder meg på 1500 kalorier hver dag, men begynner tro at jeg kanskje må spise mindre enn det.

Ok. Men spiste du mer før du startet å jogge?

Skrevet

Nei, før jeg begynte å jogge slet jeg med spisevegring og spiste mindre og sjeldnere, så nå spiser jeg mer.

Skrevet

Er ikke midlertidig fett på magen verdt et sterkt hjerte og kropp? Når du får mer rutiner på saker og ting så vil du enkelt få det av igjen ved å regulere maten hvis du ikke får til det akkurat nå. 3 kg fett får du forøvrig ikke lagt på deg i løpet av en uke med mindre du virkelig fråtser i mat!

Anonym poster: 0e1ef8195a46fbc61cb668e657e71ee5

Skrevet (endret)

Nei, før jeg begynte å jogge slet jeg med spisevegring og spiste mindre og sjeldnere, så nå spiser jeg mer.

Ok. Da tipper jeg at du kanskje også har en skjevfordeling mellom muskler og fett og at forbrenningen din er noe nedsatt.

I starten når en spiser riktig og trener så vil kombinasjon av at du starter å trene og bygge muskler igjen gjøre at du føler at du blir større da forebrenningen din er i ferd med å stabilsere seg igjen.

Trust me: gi det tid og fortsett med å spise som du gjør og jogge jevnt så vil du merke at selv om kanskje ikke vekten blir lavere(noe den ikke trenger) at du vil få lavere fettprosent og bli mye strammere og mer fit.

Endret av *Maja*
Skrevet

Ikke se på vekten, ta måle av kroppen din istedenfor, og se på fremgangen der! :)

Anonym poster: 121bb0a61d635a5080c20781b99ef1ef

Gjest Tigress
Skrevet

Bruk måleband i staden for vekta, og ver heilt ærleg med deg sjølv når du reknar på treningsforbruk og inntak.

Skrevet

Hvordan skal man vite hvor mye man forbruker når mølla viser alt for mange kalorier forbrent? Og jeg har tatt mål av meg og kan se at jeg er blitt mye større rundt magen og midjen.

Skrevet

Hvordan skal man vite hvor mye man forbruker når mølla viser alt for mange kalorier forbrent? Og jeg har tatt mål av meg og kan se at jeg er blitt mye større rundt magen og midjen.

Kommer an på vekta di og hvor fort og langt du løper.

Skrevet

Vekta står i hovedinnlegget og jeg pleier å løpe en mil hver gang ( men side jeg nettopp begynte etter en flere månee lang pause så må jeg ta en pustepause omtrent hver kilometer løpt. Klarer kke løpe hele mila på en gangn uten pause.

Skrevet

Vekta står i hovedinnlegget og jeg pleier å løpe en mil hver gang ( men side jeg nettopp begynte etter en flere månee lang pause så må jeg ta en pustepause omtrent hver kilometer løpt. Klarer kke løpe hele mila på en gangn uten pause.

Ok. Med din vekt så brenner du ca. 500 kalorier om du løper mila på 50 minutter i 12 km/t. Om formen er så dårlig at du må pause hver kilometer så løper du for fort og du forbedrer ikke løpeformen.

For at du skal få god nytte av løpingen så burde du senke tempoet og jogge jevnt og rolig flere kilometer sammenhengende. Når du vet hvor mye du klarer uten pause så har du et utgangspunkt å jobbe videre med.

Skrevet

Hva Spiser du?

Hvor kommer kaloriene fra?

• Liker 1
Skrevet

Hva Spiser du?

Hvor kommer kaloriene fra?

Spiser mye kjøtt og grønnsøker. Og litt knekkebrød. Ris, pasta og brød spiser jeg omtent aldri. Jeg drikker endel kaffe fra min DolceGusto og det blir selvsagt noen kalorer der også

Skrevet

Kan nevne jeg spiser endel kanelknekkebrød som kanskje ikke er av det sunneste, men det inneholder jo kun 65 kcal per skive..

Skrevet

Har du vært på do i det siste? Fulle tarmen synes godt på magen hos meg hvertfall

Anonym poster: 5de81650f84cf8a16cae49d7e4f93153

Skrevet

Skriv opp nøyaktig hva du putter i deg i løpet av en dag. Ikke glem drikke, olje etc. Alt teller.

• Liker 1
Skrevet

Skriv opp nøyaktig hva du putter i deg i løpet av en dag. Ikke glem drikke, olje etc. Alt teller.

Helt riktig! Ekstremt mye kcal i olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...