Gå til innhold

Kunst som er skadet - hvor mye daler verdien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et trykk (silketrykk) av en norsk kunstner som vi kjøpte på FineArt for en del år siden. Da vi skulle sette det i ramme, informerte rammebutikken oss om at det var en liten skade på det. Vi hadde ikke oppdaget det før, men når vi så nøye etter, var det noen små hull/rifter i papiret, tre små hull på et par mm i diameter hver, omtrent midt på bildet.

Vi bestemte oss for å ikke gjøre noe med dette, var ikke interessert i å heve kjøpet pga at det var vanskelig å få tak i dette verket, og ville ha det på veggen, ikke først og fremst for verdiens skyld, men for syns skyld (og hullene var omtrent ikke synlige, bare når man vet hvor man skal lete...)

Nå ser jeg at verdien av trykket har tredoblet seg på disse årene, og bekymrer meg likevel litt for hullene...

Noen som vet hvordan det er med slik trykket kunst, og småskader, og verdien?

Anonym poster: 781ee894fa10f9388cdea8f5c79d1753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har levert kunst til en lokal konservator for å få utbedret skader på verk.

Har da fått reparert skaden i tillegg fikk jeg en gang en utfyllende konserveringsrapport med et verdifullt bilde som jeg hadde levert inn.

Skrevet

Det enkle svaret er at verdien er det en annen person er villig til å betale for det. Man vil jo tro at det er litt mindre verdt enn skadefrie eksemplarer, men det kommer også ann på tilbud og etterspørsel. Om dette er et verk som nesten ikke er mulig å få tak i vil jeg tro bitte små skader ikke har noe betydning, men om det er verk som er lett å få tak i vil det nok falle en del.

Hvilket kunstverk er dette?

Skrevet

Takker for svar! :)

Er et pushwagnertrykk som vi kjøpte for 7000 i 2008, som nå ligger i galleriene til nærmere 20 000. Er nok ikke slik at det er svært vanskelig å få tak i (250 eks.), man må bare bla opp noen lapper.

Hadde ikke tenkt på at det går an å få det reparert! At det går an å reparere papir.... Er uansett ikke aktuelt å gjøre det med det første, men hvis vi en gang skulle finne på å selge, kanskje.

Skrevet

Takker for svar! :)

Er et pushwagnertrykk som vi kjøpte for 7000 i 2008, som nå ligger i galleriene til nærmere 20 000. Er nok ikke slik at det er svært vanskelig å få tak i (250 eks.), man må bare bla opp noen lapper.

Hadde ikke tenkt på at det går an å få det reparert! At det går an å reparere papir.... Er uansett ikke aktuelt å gjøre det med det første, men hvis vi en gang skulle finne på å selge, kanskje.

Det ene bildet jeg fikk fikset på var også av Pushwagner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...