Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man være på vakt når ens nye flamme forteller at han var utro mot sin eks?

Hva tenker dere, en gang utro..alltid utro? Eller?

Anonym poster: 74ee5a8a9cee4ad478c5290a5d06f491

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det kan være litt lurt å finne ut om han er akkurat det samme mennesket i dag som han var dengang sidespranget fant sted.

Hvis erfaringene fra den affæren ikke har gjort noe med ham så ville jeg tenkt meg litt om.

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet (endret)

Utro før = økt sannsynlighet for nytt utroskap = økt risiko for deg. Det er all informasjonen du kan få. Du kan ikke finne ut om han har forandret seg eller ikke. Han kan si at han har det, men du kan ikke vite om det han sier stemmer eller ikke.

Endret av LineaAlba
  • Liker 4
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Det finnes ikke en type utroskap, det er etter min mening stor forskjell på en som innrømmer og angrer kontra en som puler alt som rører seg uten tegn til anger.

Du må også huske på at noen par bringer ut det desidert værste i hverandre og det som muligens virket som den store kjærligheten der og da - ikke var annet en en ond spiral av hat, mistillitt og usikkerhet.

Utroskap må ofte ha "gode" arbeidsforhold for å kunne blomstre, men noen er selvsagt også utro uansett hvem de er med og hvordan de har det.

Endret av Amazing Cunt Wig
  • Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Utro før = økt sannsynlighet for nytt utroskap = økt risiko for deg. Det er all informasjonen du kan få. Du kan ikke finne ut om han har forandret seg eller ikke. Han kan si at han har det, men du kan ikke vite om det han sier stemmer eller ikke.

Jeg kjøper ikke den sånn helt uten videre nei.

Jeg synes du forutsetter at mennesker er helt statiske. Preprogrammert for å bruke det ordet, og at samme hva som skjer i livet deres, samme hvordan omgivelsene endre seg, samme hva de selv går igjennom så vil de alltid være preprogrammert og handle slik de er programmert til.

Da bortfaller jo teoriene om læring gjennom livet.

Jeg kan ikke se at det medfører riktighet over en lav sko.

Riktig som Amazing Cunt Wig sier. Han påpeker noen av de mange faktorene som spiller inn.

Og her har vi en mann som har tatt sjansen på å være så ærlig at han forteller at han hadde en affære mens han var i forhold med sin ex.

Han kunne ha latt vær å fortelle, men han fortalte.

Grunnen til at det ble fortalt sier ikke TS noe om, så den kjenner vi ikke, men den kan være av stor betydning i dette bildet.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes du forutsetter at mennesker er helt statiske. Preprogrammert for å bruke det ordet, og at samme hva som skjer i livet deres, samme hvordan omgivelsene endre seg, samme hva de selv går igjennom så vil de alltid være preprogrammert og handle slik de er programmert til.

Riktig som Amazing Cunt Wig sier. Han påpeker noen av de mange faktorene som spiller inn.

Og her har vi en mann som har tatt sjansen på å være så ærlig at han forteller at han hadde en affære mens han var i forhold med sin ex.

Grunnen til at det ble fortalt sier ikke TS noe om, så den kjenner vi ikke, men den kan være av stor betydning i dette bildet.

Jeg er til dels enig med deg Pus, folk kan forandre seg. Jeg tror ikke på utsagnet om "en gang utro alltid utro, men jeg personlig tror at en/ei som har tråkket over den grensa før har lettere for å gjøre det igjen. Utroskap sier kanskje noe om en persons verdier og respekt for andre...?

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Det kan godt hende han mente han hadde en "god grunn" til å være utro, men jeg mener det sier mye om en persons verdier når man gjør noe sånt. La oss anta at det gikk dårlig i forholdet, var det derfor mer riktig av ham å ha en affære? Det er en grense som noen velger å krysse, andre ikke. Man kan selvfølgelig lære av sine feil, men jeg er hvertfall såpass kynisk at jeg ikke ville tatt sjansen på å vente og se om det var tilfelle.

For meg er det en sannhet at det er større sjanse for gjentagelse når man først har gjort noe "ulovlig". En som har begått en kriminell handling før, vil ha større sannsynlighet for å gjøre noe kriminelt i fremtiden enn en som aldri har brutt loven, selv om en har blitt straffet for det man har gjort. Syns fint det kan overføres til utroskap.

Jeg tror ikke at alle mennesker er statiske, men jeg tror heller ikke at alle mennesker er i stand til å forandre seg. Det er ikke alle som greier å se at de selv er problemet i sitt liv og at de må gjøre noen endringer. Jeg er selvfølgelig enig i at folk er forskjellige, men når det er snakk om en "ny flamme" vil jeg ikke overbevise TS om at dette kan være helt ufarlig for henne.

Skrevet

Min var utro i et forhold han avsluttet for 12 år siden. Da var han 23.

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om det. Slik han fremstår nå er han ikke av den "utro typen". Statistisk sett så er minst 50% av oss utro. Han kunne lett løyet om at han var from som et lam, eller han kunne vært en av de som aldri har vært utro men kommer til å bli det.

Ingen vet hva fremtiden bringer, og når man er ærlig og legger kortene på bordet får man ta utgangspunkt i at vedkommende ikke vil være utro med deg.

Jeg ser dog annerledes på de som har vært i flere forhold og hvor ryktene verserer om utroskap i hvert eneste ett av dem.

Anonym poster: 5cd50bb571a63dd173e763922e96cef7

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har møtt en sånn som eksen min, så ville han sikkert ha vært ærlig om at han har vært utro. Du får bare vite om den ene gangen resten av byen også vet om, fordi det var den gangen han ble tatt. Eventuelt får du bare vite om den gangen han var utro med DEG. Gjerne akkompagnert av en uskyldig historie om at han kysset en annen "en gang", sånn at han skal virke mer sannferdig.

Det du ikke får vite er at han var det mange andre. Ikke fordi vi hadde det fælt, neida, han elsket meg og vi hadde det fantastisk sammen. Han gjorde det fordi han er en kynisk egoist som har en mørk side ved seg. Han har et umettelig behov for å sjarmere damer. Selv om det var gifte 45-åringer han hadde seg med. (Han er under 30)

Gjest Sunheart
Skrevet

Gjennom et helt liv er det få av oss som er helt 100%v trofast. Så du kan ta det helt med ro.

Det du gjorde som ung og dum , kan du ha lært og vokst på :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Bør man være på vakt når ens nye flamme forteller at han var utro mot sin eks?

Hva tenker dere, en gang utro..alltid utro? Eller?

Anonym poster: 74ee5a8a9cee4ad478c5290a5d06f491

Tja, skal vi se....;

Menn lyver

Du kan ikke stole på menn

70 prosent av alle forhold opplever utroskap, i en eller annen form

Menn tenker (nesten)bare med pikken

Menn puler alt som har puls og innovertiss

Konklusjon: Varsellampene bør blinke både gult og rødt.

PS! Klønete fyr forøvrig, bare det å flagge at han gikk bak ryggen på eks-dama på en date sier litt......

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

PS! Klønete fyr forøvrig, bare det å flagge at han gikk bak ryggen på eks-dama på en date sier litt......

Han ville nok teste henne ;)

"Å, har du også vært utro. Så deilig da kan jeg øse ut med mine hemliser" :)

Skrevet

Hvis all informasjonen du noen gang kommer til å gå er den du sitter på nå,så hadde jeg ikke satset på det. Jeg tror på selvkontroll,og uansett hva så tror jeg at den som er utro er 100% ansvarlig. Så han gjorde dette, 100% ansvarlig. Kanskje han er en ny mann nå,men hva forandret han? jeg tror ikke at mennesker endrer adferd og moral så fort og lett nemlig.

Noen forsvarer jo utroskap, med "Ja,men kjerringa nekta sex,var alltid sur " osvosv og andre mener de "tabba seg ut". Noen utroskap er sex flere ganger, andre er flørting på nett. Alt det har mye å si

Anonym poster: 0d06df49eb2bd9978c886917567a3e94

• Liker 1
Skrevet

En mann du beskriver som din nye flamme har vært utro mot sin eks. Min første tanke er hvorfor han forteller deg dette. Videre, i vilken sammenheng betroelsen kom. Var det kanskje slik at du viste sjalusi mot hans eks og han i fortvilelse bare ville ufarliggjøre henne ved å si at han ikke brydde seg og var utro.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg er til dels enig med deg Pus, folk kan forandre seg. Jeg tror ikke på utsagnet om "en gang utro alltid utro, men jeg personlig tror at en/ei som har tråkket over den grensa før har lettere for å gjøre det igjen. Utroskap sier kanskje noe om en persons verdier og respekt for andre...?

Det kan godt hende han mente han hadde en "god grunn" til å være utro, men jeg mener det sier mye om en persons verdier når man gjør noe sånt. La oss anta at det gikk dårlig i forholdet, var det derfor mer riktig av ham å ha en affære? Det er en grense som noen velger å krysse, andre ikke. Man kan selvfølgelig lære av sine feil, men jeg er hvertfall såpass kynisk at jeg ikke ville tatt sjansen på å vente og se om det var tilfelle.

For meg er det en sannhet at det er større sjanse for gjentagelse når man først har gjort noe "ulovlig". En som har begått en kriminell handling før, vil ha større sannsynlighet for å gjøre noe kriminelt i fremtiden enn en som aldri har brutt loven, selv om en har blitt straffet for det man har gjort. Syns fint det kan overføres til utroskap.

Jeg tror ikke at alle mennesker er statiske, men jeg tror heller ikke at alle mennesker er i stand til å forandre seg. Det er ikke alle som greier å se at de selv er problemet i sitt liv og at de må gjøre noen endringer. Jeg er selvfølgelig enig i at folk er forskjellige, men når det er snakk om en "ny flamme" vil jeg ikke overbevise TS om at dette kan være helt ufarlig for henne.

Min erfaring gjør at jeg heller til å dele de utro i to grupper;

1. Dem som virkelig får seg en øyeåpner, jobber seg igjennom affæren og kommer ut på den andre siden i en tilstand hvor gjentagelse er mer utenkelig enn for noen som ikke har gjennomgått samme prosess.

2. Dem som ikke lærer noenting, hverken om seg selv eller om det en affære påfører andre mennesker.

Det er defor jeg spør om denne mannen er det samme mennesket i dag som han var før han innledet affæren.

Jeg snakker ikke om å fordele skyld på noen, ei heller om å skyte noen eller dømme dem nord og ned for alle fremtid, men om den prosessen han har vært igjennom og hva den har gjort med ham.

Og så underer jeg meg litt på om mange av de mest bastante meningene kanskje kommer fra folk som kun har en teoretisk oppfatning av det landskapet som ligger som arena for en utroskap... :klo:

Edit: Typo

Endret av Lille-pus
Skrevet

Han har gjort noe som antagelig såret hans eks enormt. Hans handling viser at han ikke respekterte henne og utroskap er et stort tillitsbrudd.

Dette bør du ha i tankene når du innleder et forhold til han. Han har gjort en handling som de fleste synes er både umoralsk og uetisk. Det er et karaktertrekk jeg ikke hadde satt pris på.

Anonym poster: 9380a4651605abbc9107172245d306ab

• Liker 1
Skrevet

De som ikke har vært utro selv eller opplevd utroskap, syns jeg kan la vær å si noe om saken. Det er bare så tullete. Man snakker om noe man egentlig ikke har peil på! Det eneste man vet er at utroskap suger så jævlig, men opplevd selv? Nei? Nei, men hold kjeft da?

Jeg selv har opplevd at partneren min har vært utro mot meg og så har jeg vært utro en gang, mot samme partner. Og vi var utro på helt forskjellige måter. Hans utroskap var mer følelsesmessig. Han var i millitæret ,jeg satt hjemme og venta og savnet han fryktelig. Han ble kåt og det var noen jenter der akkurat den uka. Han pulte ikke henne, men flørtet litt såvidt jeg vet. Og sendte senere mld til henne, jeg tok han og verden raste for meg selvfølgelig. "Takk for den liksom.." Og han hadde ikke noen særlig god grunn til å være utro heller.

Jeg var utro seksuelt, men ikke følelsesmessig. Det skjedde èn kveld, i fylla og jeg gjorde det fordi kjæresten på den tiden ikke stilte opp når jeg hadde det vanseklig, ga litt faen og skjønte ikke at jeg trengte støtte osv. Han jeg var utro med lyttet hele kvelden og bare... var der.

Uansett unnskyldning, så er det selvfølgelig ikke greit med utroskap. Jeg angret bittert dagen etterpå og fortalte han sannheten. Han tilga og vi er fortsatt sammen og utroskap er noe jeg ALDRI kommer til å gjøre mot noe igjen og noe jeg håper kjæresten aldri vil gjøre mot meg igjen.

Så en gang utro, altlid utro er bare nok en myte.

Så, hvis jeg skulle datet en som har vært utro før, så ville jeg spurt hvorfor han var det og om han angret osv. Og så ville jeg rett go slett gitt ham en sjanse og blitt kjent med han osv. Man finner jo ut etter hvert åssen menneske han er og skjønner mer og mer om han er den typen som lett kunne vært utro igjen eller ikke..

Syns uansett ikke man skal dømme personen så fort man vet at han/hun har vært utro. (Med mindre han/hun alltid har vært det og bare er en player.Det er vel en annen sak)

Anonym poster: 98df31a7a07a1cf387bdfba847624088

Skrevet

De som ikke har vært utro selv eller opplevd utroskap, syns jeg kan la vær å si noe om saken. Det er bare så tullete. Man snakker om noe man egentlig ikke har peil på! Det eneste man vet er at utroskap suger så jævlig, men opplevd selv? Nei? Nei, men hold kjeft da?

Jeg selv har opplevd at partneren min har vært utro mot meg og så har jeg vært utro en gang, mot samme partner. Og vi var utro på helt forskjellige måter. Hans utroskap var mer følelsesmessig. Han var i millitæret ,jeg satt hjemme og venta og savnet han fryktelig. Han ble kåt og det var noen jenter der akkurat den uka. Han pulte ikke henne, men flørtet litt såvidt jeg vet. Og sendte senere mld til henne, jeg tok han og verden raste for meg selvfølgelig. "Takk for den liksom.." Og han hadde ikke noen særlig god grunn til å være utro heller.

Jeg var utro seksuelt, men ikke følelsesmessig. Det skjedde èn kveld, i fylla og jeg gjorde det fordi kjæresten på den tiden ikke stilte opp når jeg hadde det vanseklig, ga litt faen og skjønte ikke at jeg trengte støtte osv. Han jeg var utro med lyttet hele kvelden og bare... var der.

Uansett unnskyldning, så er det selvfølgelig ikke greit med utroskap. Jeg angret bittert dagen etterpå og fortalte han sannheten. Han tilga og vi er fortsatt sammen og utroskap er noe jeg ALDRI kommer til å gjøre mot noe igjen og noe jeg håper kjæresten aldri vil gjøre mot meg igjen.

Så en gang utro, altlid utro er bare nok en myte.

Så, hvis jeg skulle datet en som har vært utro før, så ville jeg spurt hvorfor han var det og om han angret osv. Og så ville jeg rett go slett gitt ham en sjanse og blitt kjent med han osv. Man finner jo ut etter hvert åssen menneske han er og skjønner mer og mer om han er den typen som lett kunne vært utro igjen eller ikke..

Syns uansett ikke man skal dømme personen så fort man vet at han/hun har vært utro. (Med mindre han/hun alltid har vært det og bare er en player.Det er vel en annen sak)

Anonym poster: 98df31a7a07a1cf387bdfba847624088

Jeg tror at veldig mange som svarer på slike tråder som det her nettopp har opplevd utroskap og vet veldig godt hva det er. Utroskap er ødeleggende for så mye, og uansett grunn ikke moralsk riktig. Allikevel skjer det hele tiden i alle samfunnslag...

Anonym poster: 9380a4651605abbc9107172245d306ab

Skrevet

Hvis man vil innlede et forhold med noen så er vel slike historier dårlig "markedsføring". Jeg hadde blitt mer sjokkert over hvorfor han forteller dette, enn selve faktumet at han har vært utro en gang... Hadde vel tenkt at dette var noe han var stolt over...

Anonym poster: 7770c0271e7c0e3c28b6ce65469fc6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...