AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Frem og tilbake forhold i 2 år. Jeg har vært sjalu på hans venninner som jeg har følt var mer enn vanlige venner. Jeg gjør det slutt, orker ikke utryggheten. Han kontakter den ene venninnen for sex, og er generelt veldig kontaktsøkende overfor henne. Jeg har aldri fått møtt noen av venninnene hans. Vi blir sammen igjen etter en kort tid. Jeg merker jeg tenker mye på denne venninnen, til og med når vi har sex forestiller jeg meg han sammen med henne. Nå har jeg havnet dit igjen at det føles utrygt. Han innrømmer aldir at han har hatt sex med hun. Han vil så gjerne at vi skal ha det godt sammen, og er villig til å kutte kontakt med hun for at jeg ikke skal føle uro. Fint det men det føles allikevel ikke greit at han har hatt denne venninnen, påstått hardnakket at det var ok og så går han hen og viser en enorm sek-interesse straks han blir single. Galt av meg å føle meg litt lurt? Ingenting å henge seg opp i nå som hun er ute av livet hans? Samtidig finner jeg ut at han hadde tenkt å gå på besøk til en annen venninne uten å fortelle meg det. Hva er det med denne oppførselen hans? Anonym poster: c1fc59bee7f1d238360b446700a6a536 Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e
rockarollawoman Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Nei, jeg tror ikke det automatisk blir bra av at han kutter ut venninnene sine. Du har ingen rett til å nekte ham å ha venninner! Usikkerheten og sjalusien din er i all hovedsak ditt problem, som du må lære deg å hanskes med. Hvorfor skulle han ikke ha lov til å kontakte ei venninne for sex når han er singel? Det at han serverer det (hvite) løgner er derimot noe annet, det er ikke greit, og det gir deg grunn til å være skeptisk - det skal du ikke finne deg i. 2
Gjest Katten. Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Det at han serverer det (hvite) løgner er derimot noe annet, det er ikke greit, og det gir deg grunn til å være skeptisk - det skal du ikke finne deg i. Basert på tankegangen til TS forstår jeg godt disse hvite løgnene. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Basert på tankegangen til TS forstår jeg godt disse hvite løgnene. Hva da tankegang? At jeg finner det utrygt at han har venninner han er seksuelt tiltrukket av? Og som han ligger med straks jeg har gått ut døren og takket for meg? Og dette skal være venninner han vil presentere meg for? Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e
Gjest Katten. Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Hva da tankegang? At jeg finner det utrygt at han har venninner han er seksuelt tiltrukket av? Og som han ligger med straks jeg har gått ut døren og takket for meg? Og dette skal være venninner han vil presentere meg for? Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e Jupp. Måten du henger deg opp i dette, som i at du appåtil tenker på det under sex, er intet mindre enn sykelig. Det betyr ikke at det mannen din gjorde var A-OK, men at jeg finner tankegangen din rundt det hele som.. skummel. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Jupp. Måten du henger deg opp i dette, som i at du appåtil tenker på det under sex, er intet mindre enn sykelig. Det betyr ikke at det mannen din gjorde var A-OK, men at jeg finner tankegangen din rundt det hele som.. skummel. Ja, kanskje akkurat det at jeg forestiller meg han med henne. MEN, jeg syntes fortsatt det hele tiden har vært urimelig av han å påstå hardnakket at jeg måtte kunne klare å forholde meg til denne venninnen som om det var et HELT normalt vennskap. Når det da viser seg at han lett spiser av musa hennes når jeg har dratt. Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Det vil ikke bli bedre for din del ved å be han kutte ut venninner. Sjalusien og usikkerheten vil fortsatt være der. Gjennom at du ofte vender tilbake til: ''Savner han henne?'' ''Har han kontakt med henne bak min rygg?'' Kontinuerlig med sniking gjennom telefonen og facebook bare for å være sikker. Mistenksomhet for om han egentlig møtte de kompisene sine til øl. Dette er noe som kommer til å være i deg hele tiden. Det som funket for meg var at det ble slutt. Det gjorde vondt i 1 år, men da jeg fant min nåværende kjæreste lærte jeg meg at jeg fortjente tillit og respekt. Sjalusien og usikkerheten er ikke helt borte, den titter frem nå og da, men ikke i like ille forstand. Anonym poster: f29282b7e40f58a5900663de5cf63e77
Gjest LineaAlba Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Uff da, det er ikke godt å tenke på sånne ting. Hvordan vet du at dette har skjedd? Har du sett bevis, eller er dette bare dine spekulasjoner? Har de hatt sex? Du ga ham jo en sjanse til da det ble slutt, så hvis han vil kutte ut denne venninnen for forholdets beste, kan det jo hende det blir bedre. Da viser han hva som betyr mest for ham. Hvis han uansett er venn med henne pga.muligheten for sex, er det eneste riktige å kutte kontakten når man får seg kjæreste. Skulle ikke være nødvendig å måtte be om dette, burde vært innlysende,.spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Uff da, det er ikke godt å tenke på sånne ting. Hvordan vet du at dette har skjedd? Har du sett bevis, eller er dette bare dine spekulasjoner? Har de hatt sex? Du ga ham jo en sjanse til da det ble slutt, så hvis han vil kutte ut denne venninnen for forholdets beste, kan det jo hende det blir bedre. Da viser han hva som betyr mest for ham. Hvis han uansett er venn med henne pga.muligheten for sex, er det eneste riktige å kutte kontakten når man får seg kjæreste. Skulle ikke være nødvendig å måtte be om dette, burde vært innlysende,.spør du meg. De har hatt sex iallefall en gang som jeg vet om den gangen jeg gjorde det slutt. Og ellers i den perioden, før vi ble sammen igjen, henvendte han seg veldig mye til henne for sex og inviterte tom til trekant (på tross av at hun da var i et forhold). Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Det vil ikke bli bedre for din del ved å be han kutte ut venninner. Sjalusien og usikkerheten vil fortsatt være der. Gjennom at du ofte vender tilbake til: ''Savner han henne?'' ''Har han kontakt med henne bak min rygg?'' Kontinuerlig med sniking gjennom telefonen og facebook bare for å være sikker. Mistenksomhet for om han egentlig møtte de kompisene sine til øl. Dette er noe som kommer til å være i deg hele tiden. Det som funket for meg var at det ble slutt. Det gjorde vondt i 1 år, men da jeg fant min nåværende kjæreste lærte jeg meg at jeg fortjente tillit og respekt. Sjalusien og usikkerheten er ikke helt borte, den titter frem nå og da, men ikke i like ille forstand. Anonym poster: f29282b7e40f58a5900663de5cf63e77 Jeg frykter jo at jeg for alltid vil være mistenksom ja, selv om han lover meg at han ikke skal ha kontakt. Erfaring fra tidligere i forholdet tilsier at han ikke holder det han lover alltid, så hvordor skal jeg da denne gangen tro på han? Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e
rockarollawoman Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Basert på tankegangen til TS forstår jeg godt disse hvite løgnene. Det spørs hva som kom først, da - selv om jeg ser poenget ditt, Katten. - man skal helst ikke bli kvelt i et forhold. Hvis det skulle vise seg at han typen er selve definisjonen på et personifisert rasshøl, så kan det være noe i usikkerheten til TS, men det er ikke så lett å si uten å ha sett saken fra begge parters side. Vi kan argumentere for begge. I verste fall er han som en kamerat av meg: han har en forhistorie med å være utro mot alle kjærestene sine, og vrir seg unna med hvite løgner hvor han forherliger seg selv og sine handlinger - det er aldri hans feil. I det forholdet han er i nå, vet jeg at de har slått opp flere ganger, og han prøver å holde tidligere senge-venninner varme selv når han er opptatt, og kryper tilbake til venninnene når han og damen slår opp/har "pause". Han snakke aldri om damen sin til disse venninnene, og prøver seg også på hvite løgner til dem. Hvis TS har en type av den sorten, håper jeg hun kan finne seg en bedre make. Endret 25. januar 2013 av rockarollawoman
Gjest Lille-pus Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Frem og tilbake forhold i 2 år. Jeg har vært sjalu på hans venninner som jeg har følt var mer enn vanlige venner. Jeg gjør det slutt, orker ikke utryggheten. Han kontakter den ene venninnen for sex, og er generelt veldig kontaktsøkende overfor henne. Jeg har aldri fått møtt noen av venninnene hans. Vi blir sammen igjen etter en kort tid. Jeg merker jeg tenker mye på denne venninnen, til og med når vi har sex forestiller jeg meg han sammen med henne. Nå har jeg havnet dit igjen at det føles utrygt. Han innrømmer aldir at han har hatt sex med hun. Han vil så gjerne at vi skal ha det godt sammen, og er villig til å kutte kontakt med hun for at jeg ikke skal føle uro. Fint det men det føles allikevel ikke greit at han har hatt denne venninnen, påstått hardnakket at det var ok og så går han hen og viser en enorm sek-interesse straks han blir single. Galt av meg å føle meg litt lurt? Ingenting å henge seg opp i nå som hun er ute av livet hans? Samtidig finner jeg ut at han hadde tenkt å gå på besøk til en annen venninne uten å fortelle meg det. Hva er det med denne oppførselen hans? Anonym poster: c1fc59bee7f1d238360b446700a6a536 Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e Hva da tankegang? At jeg finner det utrygt at han har venninner han er seksuelt tiltrukket av? Og som han ligger med straks jeg har gått ut døren og takket for meg? Og dette skal være venninner han vil presentere meg for? Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e Ja, kanskje akkurat det at jeg forestiller meg han med henne. MEN, jeg syntes fortsatt det hele tiden har vært urimelig av han å påstå hardnakket at jeg måtte kunne klare å forholde meg til denne venninnen som om det var et HELT normalt vennskap. Når det da viser seg at han lett spiser av musa hennes når jeg har dratt. Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e De har hatt sex iallefall en gang som jeg vet om den gangen jeg gjorde det slutt. Og ellers i den perioden, før vi ble sammen igjen, henvendte han seg veldig mye til henne for sex og inviterte tom til trekant (på tross av at hun da var i et forhold). Anonym poster: d10a66e76c8b9c1630ff005d4e69899e Unnskyld at jeg spør, men innledningsvis er det en mistanke. Underveis i de kommende innleggene så blir det mer og mer detaljert, men han har nektet. Jeg bare lurer litt på hvordan du vet så bestemt at de virkelig har hatt sex, hvordan du vet at han har invitert til trekant og at han "lett spiser av musa hennes" ? 5
MiracleG Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Høres ut som et frustrasjonsprosjekt, vennen. Hadde en gang en mannlig kjæreste som holdt på slik, åja han hadde så mange venner og venninner ved siden av meg og jeg sa ikke i noe særlig for jeg ville ikke miste han og det vi hadde. Jeg var heldig som slapp unna uten kjønnssykdommer - folk som flyr rundt på den måten, tøm og røm, kose seg her og der, har stor risiko for å trekke med seg kjønnssykdommer og sprer dem uten å vite om det en gang.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Jupp. Måten du henger deg opp i dette, som i at du appåtil tenker på det under sex, er intet mindre enn sykelig. Det betyr ikke at det mannen din gjorde var A-OK, men at jeg finner tankegangen din rundt det hele som.. skummel. Er det skummelt? Jeg synes det er langt skumlere med menn som ikke respekterer kjæresten sin. At hun føler seg utrygg nå er veldig forståelig. Det ville ha vært like forståelig om det var en mann som følte det sånn med den kvinnelige kjæresten sin, noe han lett kunne ha følt hvis hun hadde drevet med andre.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Hjerlpes. enda en usikker kontrollereden jentunge som på død og liv må være i forhold før hun er klar for det. 2
Gjest RockOn Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Jeg tror ikke det blir bedre av at han kutter ut venninnen da det i utgangspunktet er han som har gjort deg usikker. Du må lære å stole på han!
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 Hva da tankegang? At jeg finner det utrygt at han har venninner han er seksuelt tiltrukket av? Og som han ligger med straks jeg har gått ut døren og takket for meg? Han har da ikke gjort noe galt. Dumper du en fyr kan han ligge med hvem han vil, og dersom du ikke takler det får du drite i å ta han tilbake. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå