Gjest LOFFEN Skrevet 17. mars 2004 #21 Skrevet 17. mars 2004 Loffen: kan du ikke lese? Å fy søren assa nå satt du meg på plass Seriøst.... tror ikke dette er noe for deg.. Er du fem?
Naken Skrevet 17. mars 2004 #22 Skrevet 17. mars 2004 Å fy søren assa nå satt du meg på plass Seriøst.... tror ikke dette er noe for deg.. Er du fem? Når vi er inne på alder.. Det hadde faktisk vært litt interessant å høre hvor gammel du er. (seriøst).
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #23 Skrevet 17. mars 2004 Venter fremdeles på svar på spørsmålene. Inntil jeg får det antar jeg at dere også er artsrasister, som skiller mellom mygg, rotter, hunder og meennesker.
Gjest LOFFEN Skrevet 17. mars 2004 #24 Skrevet 17. mars 2004 Venter fremdeles på svar på spørsmålene. Inntil jeg får det antar jeg at dere også er artsrasister' date=' som skiller mellom mygg, rotter, hunder og meennesker.[/quote'] jeg er 26
Naken Skrevet 17. mars 2004 #25 Skrevet 17. mars 2004 Når du først er her. .. kan du svare på spørsmålene som Poirot stilte, eller tørr du ikke?
Gjest Gitte Skrevet 18. mars 2004 #26 Skrevet 18. mars 2004 Loffen, hva er skoene dine laget av? Ikke lær, vel?
gerotten Skrevet 18. mars 2004 #27 Skrevet 18. mars 2004 Jeg vil bare si at jeg støtter deg Loffen Du er bare forut for din tid Selv om det tar lang tid vil den dag komme da noen vil skjønne vilken skjebne dyrene lider Det skjer neppe i vår levetid. Jeg forstår din frustrasjon ,jeg tenker helt likt De menneskene som har svart her tenker annerledes fordi de er oppdratt i et samfunn som gjennom alle tider har brukt dyra Jeg var i8nne å så på linken din og det var vondt Det er lett å føle raseri når mennesker som egentlig ikke vet noe om dette prøver å sette deg ut ..men husk De er bare ett produkt av samfunner slik deres forfedre var,slik politikerne er,slik venner,familie,skole,jobb ja nesten alt er. Selvsagt burde det vært litt mer innlevelse og empati i dem...men de vet ikke bedre.. Loffen jeg er utrolig glad for å se at noen sndre også tenker som meg,og jeg synes du er tøff! Ikke gi deg!!
Naken Skrevet 18. mars 2004 #28 Skrevet 18. mars 2004 Jeg vil bare si at jeg støtter deg Loffen Du er bare forut for din tid Selv om det tar lang tid vil den dag komme da noen vil skjønne vilken skjebne dyrene lider Det skjer neppe i vår levetid. Jeg forstår din frustrasjon ,jeg tenker helt likt De menneskene som har svart her tenker annerledes fordi de er oppdratt i et samfunn som gjennom alle tider har brukt dyra Jeg var i8nne å så på linken din og det var vondt Det er lett å føle raseri når mennesker som egentlig ikke vet noe om dette prøver å sette deg ut ..men husk De er bare ett produkt av samfunner slik deres forfedre var,slik politikerne er,slik venner,familie,skole,jobb ja nesten alt er. Selvsagt burde det vært litt mer innlevelse og empati i dem...men de vet ikke bedre.. Loffen jeg er utrolig glad for å se at noen sndre også tenker som meg,og jeg synes du er tøff! Ikke gi deg!! Bla, bla, bla.. og fremdeles ingen som svarer på spørsmålene, enda dere er inne å skriver her! Må jo bare regne med at dere ikke tørr svare på det, fordi dere innser at også dere er artsrassister. Dere vet nok godt, innerst inne, at et menneske er mer verd enn en katt eller en maur!
gerotten Skrevet 18. mars 2004 #29 Skrevet 18. mars 2004 Bla, bla, bla.. og fremdeles ingen som svarer på spørsmålene, enda dere er inne å skriver her! Må jo bare regne med at dere ikke tørr svare på det, fordi dere innser at også dere er artsrassister. Dere vet nok godt, innerst inne, at et menneske er mer verd enn en katt eller en maur!
Gundel Gaukeley Skrevet 18. mars 2004 #30 Skrevet 18. mars 2004 Jeg kan bare si at jeg ikke kommer til ås lutte å spise kjøtt, for i mine øyne er vi øverst i næringskjeden, og alle dyrene er under oss. Men er enig i at enkelte behøver å behandle dyr bedre, emn mennesker er for meg mer verdt enn dyrene. Jeg har selv to undulater og en kanin, og elsker dyr, men de vil aldri komme opp mot mine barn for eksempel eller andre mennesker for den saks skyld. Man kan ikke være øverst i næringskjeden!
Gundel Gaukeley Skrevet 18. mars 2004 #31 Skrevet 18. mars 2004 gerotten: Jeg har diskutert dette med deg før og det fører ingen vei hen fordi du konsekvent har latt være å svare på spørsmål. Når jeg nå leser svarene du gir Poirot skjønner jeg hvorfor. Dette henger ikke på greip for normale mennesker. Du sier ar folk er et produkt av det samfunnet de lever i, det gjelder nok for deg også er jeg redd. Etter dine noe ekstreme meningsytringer her på forumet, ville nok en fagperson ha kommet med en ganske god forklaring på bakgrunnen for dine meninger. Noe jeg selvfølgelig skal unnlate å prøve meg på pga moderatorene. Det jeg syns er trist er at folk blir så utrolig provosert av dine meninger, det er ikke spesielt positivt for dyrevernet i sin helhet. Ekstreme meningsytringer får folk på bakbena med en gang, særlig hvis man plusser på noen beskyldninger om at folk er lite "inteligente", og at de ikke "skjønner noenting". Jeg håper du er i stand til å fatte at du ødelegger utrolig mye bra dyrevernsarbeid bare fordi du har moro av å provosere.
gerotten Skrevet 18. mars 2004 #32 Skrevet 18. mars 2004 gerotten: Jeg har diskutert dette med deg før og det fører ingen vei hen fordi du konsekvent har latt være å svare på spørsmål. Når jeg nå leser svarene du gir Poirot skjønner jeg hvorfor. Dette henger ikke på greip for normale mennesker. Du sier ar folk er et produkt av det samfunnet de lever i, det gjelder nok for deg også er jeg redd. Etter dine noe ekstreme meningsytringer her på forumet, ville nok en fagperson ha kommet med en ganske god forklaring på bakgrunnen for dine meninger. Noe jeg selvfølgelig skal unnlate å prøve meg på pga moderatorene. Det jeg syns er trist er at folk blir så utrolig provosert av dine meninger, det er ikke spesielt positivt for dyrevernet i sin helhet. Hei! Har faktisk litt mer respekt for deg, du svarer sånn nogenlunde saklig ihvertfall Jeg forstår at jeg virker litt agressiv, men jeg har fordypet meg veldig i dyr og dyrevern og har sett hvordan det er. Jeg har alltid vært glad i dyr, og alltid forsvart dem. Det er først nå den siste tiden jeg har VIRKELIG forstått hva som faktisk skjer på slakterier, i sirkus, i dyrehager, på pelsfarmer,i labratorier.. Jeg er ingen "frik",er en helt normal person som går på jobb hver dag. Seriøst prøv å skjønne da;Jeg prøver bare formidle budskapet, tror ikke mange vet hvor mye mishandling som skjer. Når jeg prøver å tale en sak jeg virkelig brenner for, men får usaklige tilbakemeldinger som "jeg liker også dyr, de smaker godt" blir jeg så forbanna på dyrenes vegne. Feks samboern min:Han forsto heller ikke hvor jævlig det var, han var sånn som mange av de som har svart(bare ikke så ufølsom som enkelte) etter at han ble kjent med meg er han sjokkert over sannheten Ta dere tid til å sette dere inn i det, biff er kjempegodt, men hvem kommer den fra? Plutselig er ikke biff fullt så godt lenger
Gundel Gaukeley Skrevet 18. mars 2004 #33 Skrevet 18. mars 2004 Jeg forstår veldig godt hva det er du prøver å si, men jeg forstår også godt at de fleste blir provosert av måten du legger sakene dine frem på. Jeg tror du har mye godt å tilføre arbeidet med dyrevern, men tenk litt gjennom hvordan du "promoterer" sakene dine. Jeg tror ikke du er noen "frik" heller for den saks skyld. Det at du virkelig har satt deg inn i saken du engasjerer deg i er flott. Det er alltid viktig å vite hva man snakker om. Men jeg har alikevel lyst til å gi det et lite råd; Sett deg litt inn i den menneskelig psyke, slik at du vet hvordan du skal få folk med deg og ikke mot deg. For det er vel det som er hensikten?
gerotten Skrevet 18. mars 2004 #34 Skrevet 18. mars 2004 Jeg forstår veldig godt hva det er du prøver å si, men jeg forstår også godt at de fleste blir provosert av måten du legger sakene dine frem på. Jeg tror du har mye godt å tilføre arbeidet med dyrevern, men tenk litt gjennom hvordan du "promoterer" sakene dine. Jeg tror ikke du er noen "frik" heller for den saks skyld. Det at du virkelig har satt deg inn i saken du engasjerer deg i er flott. Det er alltid viktig å vite hva man snakker om. Men jeg har alikevel lyst til å gi det et lite råd; Sett deg litt inn i den menneskelig psyke, slik at du vet hvordan du skal få folk med deg og ikke mot deg. For det er vel det som er hensikten? Ja det er det, takk for det. Jeg skjønner bare ikke helt hvordan det har blitt sånn i verden det er jo bare helt sykt sånn det er nå For jævlig at det ikke er store sjanser for bedring heller Bondevikregjeringen er verstingene i norge bush er også fientlig, så et interjuv der han rett og slett bare lo hånlig da organisasjonen PETA www.peta.com spurte han spørsmål om hva hans mening var Men uansett takk for godordene, beklager hvis jeg har vært frekk mot deg tidligere
Mossa Skrevet 19. mars 2004 #35 Skrevet 19. mars 2004 Å sammenligne drap på en maur med flåing av rev/hund/katt er vel ikke helt på sin plass!? Jeg synes at både mennesker bør behandles med den respekten vi selv krever....for selv om dyrene ikke er oss overlegne betyr ikke det at de ikke føler smerte og redsel!! Dyrene er ikke like grusomme som oss. Visst spiser de hverandre, men de holder ikke hverandre i bur for verken pels(skjønnhet) eller underholdning!! Og svært få dyr dreper for sporten sin del. Selv om man virkelig elsker dyr, er det IKKE ensbetydene med at man ikke lider med alle de menneskene som har det vondt også. Jeg delene.
Naken Skrevet 19. mars 2004 #36 Skrevet 19. mars 2004 Å sammenligne drap på en maur med flåing av rev/hund/katt er vel ikke helt på sin plass!? Jeg synes at både mennesker bør behandles med den respekten vi selv krever....for selv om dyrene ikke er oss overlegne betyr ikke det at de ikke føler smerte og redsel!! Dyrene er ikke like grusomme som oss. Visst spiser de hverandre, men de holder ikke hverandre i bur for verken pels(skjønnhet) eller underholdning!! Og svært få dyr dreper for sporten sin del. Selv om man virkelig elsker dyr, er det IKKE ensbetydene med at man ikke lider med alle de menneskene som har det vondt også. Jeg Nei, jeg synes jo heller ikke man kan sammenligne å flå en katt, med å drepe en maur! Det er vel akkurat det vi prøver å frem her, at det er forskjell! De fleste som svarer her er jo "artsrassister", bortsett fra Gerotten og Loffen, som mener at en maur er like mye verd som et menneske. Jeg har forsvart å spise dyr, ikke å misshandle dem! :evil: Ikke å bruke dem til pels, etter at de har levd sitt liv i trange bur! :evil: Ikke tyrefekting :evil: Jeg har mener at alle levende vesner skal behandles med resspekt, ( har helt fra jeg var liten, nektet å drepe edderkopper, maur o.s.v. Fikk "hysterisk annfall" en gang, da mamma drepte en veps). Jeg er imot å drepe, bare for å drepe, uansett skapning. Men jeg mener ikke at det er galt å spise dyr, akkurat som alle andre dyr gjør, så lenge de blir behandlet bra mens de lever. De skal ikke oppleve smerte og redsel. Jeg klarer også å bry meg om både mennesker og dyr. Har jo dyr selv, og "i familien", som jeg er veldig glad i. Er du vegetarianer Mossa? Og til Gerotten: Jeg har resspekt for at du vil forsvare dyr mot misshandling, (selv om du går alt for langt, etter min mening, når du ikke skiller mellom mennesker og resten av dyreriket), men jeg mener; som Gundel Gaukley poengterer, at måten du gjør det på provoserer folk, langt mer enn det overbeviser folk. Skjønner at du brenner for denne saken, men jeg tror du vil tjene på å være mindre ekstrem. Tror mange fler ville ta deg seriøst hvis du modererer deg litt. Og ikke minst om lar være å snakke om at alle som ikke er enig med deg, er uinteligente. Det er billige og barnslige argumenter, som gir inntrykk av at du ikke har noe saklig å komme med.
gerotten Skrevet 19. mars 2004 #37 Skrevet 19. mars 2004 Hei Ok så er vi uenige da, "Naken" Jeg mener nemmelig at hvis man VIRKELIG bryr seg, vil man ikke la dem dø for noe så teit som kjøtt eller pels Hvordan kan du si det? Jeg er glad i deg, men ikke mer enn at du må dø.. Dobbeltmoralen ligger strødd etter sånne utsagn En ting til:Du sier at hvis dyra har det bra, er det greit å spise dem MEN dyra har det jo ikke bra!!Og dette er jo harde fakta!! Ingen produksjonsdyr har det bra. Beklager, d suger men sånn er det Ta en titt her foreksempel:http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=mym2002 gjør meg den tjenesten vær så snill.Se denne videoen
gerotten Skrevet 19. mars 2004 #38 Skrevet 19. mars 2004 Linken funker ikke ,men adressen er riktig Værsåsnill se denne korte dokumentaren laget av Alec Baldwin Se den!
CalvinCalvin Skrevet 19. mars 2004 #39 Skrevet 19. mars 2004 Linken funker ikke ,men adressen er riktig Værsåsnill se denne korte dokumentaren laget av Alec Baldwin Se den! URL fungerer. Det gjør vondt å se gerotten. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Det er på mange måter en vond verden vi lever i, og jeg ser ikke bort ifra at fremtiden en gang vil vise oss akkurat det. ps: Ikke opptre mindre ekstremt for hva du tror på. Opptre mer ekstremt.
Gjest LOFFEN Skrevet 20. mars 2004 #40 Skrevet 20. mars 2004 URL fungerer. Det gjør vondt å se gerotten. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Det er på mange måter en vond verden vi lever i, og jeg ser ikke bort ifra at fremtiden en gang vil vise oss akkurat det. ps: Ikke opptre mindre ekstremt for hva du tror på. Opptre mer ekstremt. Helt enig.Gerotten, dette var rett og slett grusomt Tenk at det virkelig er så grusomt! Stakkars disse dyrene Klarer ikke tenke på noe annet etter denne videon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå