Gjest LOFFEN Skrevet 16. mars 2004 #1 Skrevet 16. mars 2004 De beste vennene jeg har hatt er dyr.De dømmer aldri, de er like glad i deg uansett så lenge du ikke er slem mot dem. Når jeg tenker på alle de stakkars dyrene som er lenket fast, mishandlet, toturert ,alt for VÅR skyld blir jeg så lei meg.Jeg så noen dokumentarer på PETAs hjemmeside, det var så grusomt at jeg aldri vil glemme det. Tenk over det det er jo helt sykt.Vær så snill kutt ut kjøtt og ikke gå med pels eller skinn.Dropp sirkus og dyrehager.Sjekk hvilke merker som ikke er testet på dyr. Dyrene blir undertrykket på samme måte som svarte under slavetiden og jødene under krigen. PÅ TIDE Å VÅKNE MENNESKER!!!!!
Helena Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Dyrene blir undertrykket på samme måte som svarte under slavetiden og jødene under krigen. En slik sammenligning synes jeg er skikkelig ufin.
Gjest LOFFEN Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 En slik sammenligning synes jeg er skikkelig ufin. Javel så det synes du.Da syns jeg du skulle ta en tur på ett slakteri. Det er som en konsebtrasjonsleir for dyrene Hvis du fortsatt mener det er du en artsrasist
Helena Skrevet 16. mars 2004 #4 Skrevet 16. mars 2004 Ja, jeg er "artsrasist" hvis det betyr at jeg mener at mennesker er mer verdt enn dyr.
gerotten Skrevet 16. mars 2004 #5 Skrevet 16. mars 2004 Enig med 'Loffen. Det er nettopp det samfunnet er artsrasistisk. TAKK LOFFEN
Naken Skrevet 16. mars 2004 #6 Skrevet 16. mars 2004 Jeg er nok også "artsrassist". I utgangspunktet mener jeg at vi er en del av dyreriket, vi mennesker og,- den høyest utviklede "arten" på jorda. Det som gjør oss spesielle, og mer verd enn dyr, er vår inteligens og bevisthet. Vi er på toppen av næringskjeden, og som alle andre vesner på jorda, benytter vi oss av det. Vi spiser de under oss på næringskjeden. (Sånn sett er jo dyr like "grusomme" som oss). Jeg vil spørre dere, LOFFEN og Gerotten; Synes dere det er like trist å se en maur eller en katt bli påkjørt, som et menneske? I så fall er dere vel artsrassister dere også...? Når det er sagt, så vil jeg selvfølgelig at alle dyr skal behandles best mulig. Både de som er i naturen, de vi holder som kjæledyr, og de vi skal slakte. Å holde dyr i trange små bur, før vi flår dem for å lage kåper, synes jeg ikke noe om.
Gjest Poirot Skrevet 16. mars 2004 #7 Skrevet 16. mars 2004 En slik sammenligning synes jeg er skikkelig ufin. En skam i mine øyne. Har INGEN problemer med å være artsrasist. Loffen og gerotten: synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor? Håper dere børster veien for deres føtter slik at dere ikke tråkker på insekter. Det er en del hinduer som gjør dette, for å unngå å tråkke på evt tidligere sletninger. Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ? Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg?
gerotten Skrevet 16. mars 2004 #9 Skrevet 16. mars 2004 En skam i mine øyne. Har INGEN problemer med å være artsrasist. Loffen og gerotten: synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor? Håper dere børster veien for deres føtter slik at dere ikke tråkker på insekter. Det er en del hinduer som gjør dette, for å unngå å tråkke på evt tidligere sletninger. Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ? Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg? JA; det er like ille med dyredrap som menneskedrap. Spesielt er det indusrien jeg vil til livs Å torturere feks pelsdyr for vår forfengelighet er lforkastlig og gammeldags Selvsagt finnes det barmhjertelighet.Er det et dyr som ikke har en sjangse til å få et verdig liv, bør man hjelpe det .På samme måte som jeg oxo er for barmhjertlighetsdrap på mennesker. Hva med tyrefekting feks? Hvem kan ikke se at oksen lider, og enda mer surrealistisk blir det når mennesker står rundt ok klapper og ler.Var det ikke sånn det var når de hang mennesker i gamledager ? Jeg og mange med meg skjønner at dyr er ofre i dagens samfunn Grunnen er den at dyr ikke kan snakke og forsvare seg verbalt De er av en annen ART Det sies at man ikke skal dømme etter religion,utseende, språk eller kjønn Hva med art da?Har vi rett til å ta fra dem deres dyrebare liv? NEI!! Vi kan klare oss mer enn bra nok med å bruke ikke-animalske produkter Det ville faktisk hindre verden fra sultkatasrofer, og sykdommer også Men det er opp til politikerne, og for dem er det enklest å overse dyrene For en kvalm verden vi lever i ...og vet du hva?Grunnen til at det er så få som skjønner dette er også samfunnets skyld Vi får det jo inn med morsmelka.Bare gå på Rema og se hva de har å tilby av mat...EN pizza uten kjøtt!! Mine tanker går til alle dem som nå mens dette blir skrevet står lenket sammen i angst..på vei mot den sikre død.Håper det kommer en dag da dyrene får sin hevn over menneskene.Men det skjer nok ikke ,for i dyrenes verden finnes ikke sånne ord som hevn,grådighet,griskhet,ondskap... Takk gud for rotta mi som sitter her og koser seg med yoghurtdrops
Helena Skrevet 16. mars 2004 #10 Skrevet 16. mars 2004 Mine tanker går til alle dem som nå mens dette blir skrevet står lenket sammen i angst..på vei mot den sikre død.Håper det kommer en dag da dyrene får sin hevn over menneskene.Men det skjer nok ikke ,for i dyrenes verden finnes ikke sånne ord som hevn,grådighet,griskhet,ondskap... Det finnes ingen ord i dyrenes verden. Takk gud for rotta mi som sitter her og koser seg med yoghurtdrops Synes du det er riktig å ha mennesker i fangenskap som "kjæledyr" også, eller er du "artsrasist"? Hva med den stakkars kua som bare lever for å produsere melk til yoghurtdropset ditt?
gerotten Skrevet 16. mars 2004 #11 Skrevet 16. mars 2004 Det finnes ingen ord i dyrenes verden. Synes du det er riktig å ha mennesker i fangenskap som "kjæledyr" også, eller er du "artsrasist"? Hva med den stakkars kua som bare lever for å produsere melk til yoghurtdropset ditt? Rotta er en tre år gammel hannrotte som jeg tok i mot ra dyrebekyttelsen.Han hadde det ikke godt.Ingen ville ha han lenger.Han kunne ha blitt avlivet. Selvfølgelig skulle han heller ha løpt rundt i skog og mark,men fordi han var tam ville han vært sjangseløs i naturen. Han får det NEST beste alternativet. Her har han det godt.Han er mye ute og er en skikklig sjarmør. At rotta mi får et yougurt drops? Ærlig talt.... Har du ikke noen bedre ting å si enn det? Kanskje du ikke har vært så mye sammen med dyr,eller bare tenker for mye på deg og ditt.Hvorfor bry deg om dyr?Det er lettere å overse dem? Ja det er vel sånn mange tenker, ganske primitivt i grunnen
Naken Skrevet 16. mars 2004 #12 Skrevet 16. mars 2004 Men det skjer nok ikke ,for i dyrenes verden finnes ikke sånne ord som hevn,grådighet,griskhet,ondskap... Nei, det finnes ikke slike ord i dyreriket, men hva kaller du det når en løve dreper en zebra, da? Er løven ond da, eller...? Skal løven begynne å leve på vegetabilsk kost, den og? JA; det er like ille med dyredrap som menneskedrap. :o Jeg er sjokkert! Kan du svare spesefikt på spørsmålne fra Poirot? Hvis man dreper en mygg, bør man da få 21 år i fengsel? I så fall bør du forberede deg på soning. Hva med sardinene/ jødene? Er det like ille for deg om rotta di, eller f.eks broren din, dør?
Donnie Darko Skrevet 17. mars 2004 #14 Skrevet 17. mars 2004 hahahaha! gerotten.. Du har prøvd å omvende oss før.. Det funket ikke da og det funker ikke nå. Jeg etterlyser også svar på spørsmålene til poirot! Dette har jeg sagt sikkert mange ganger før.. Jeg er en kynisk drittsekk av dimensjoner! Jeg driter i hvem/hva som må dø for at jeg kan sitte på uteplassen om sommern med en pils i handa og flintsteik på grillen.. Jeg har ikke så mange moralske verdier rundt dette(disse kvittet jeg meg med for å slippe slike diskusjoner.. Det er mye lettere og si "Jeg driter i det") så det blir muligens feil av meg og kaste meg inn i denne diskusjonen. For jeg har jo ikke noe spesifikt standpunkt. Jeg bare ser at gerotten og loffen faller i sin egen propaganda og dette morer meg.. Så se nå og svar på spørsmålene dere fikk fra Poirot!
CalvinCalvin Skrevet 17. mars 2004 #15 Skrevet 17. mars 2004 Dyrene blir undertrykket på samme måte som svarte under slavetiden og jødene under krigen. -en sammenligning jeg ikke har noen problemer med, da 'undertrykkelse' i mitt vokabular er gjeldende for dyr så vel som menneske. Det som gjør oss spesielle, og mer verd enn dyr, er vår inteligens og bevisthet. -dersom man er seg selv bevisst under påstand om at verdien av liv vil kunne måles i intelligens og dens kvoitent, vitner dette om en særdeles underutviklet sådan selv. -og dersom man etter å ha lest nedenforstående; De beste vennene jeg har hatt er dyr.De dømmer aldri, de er like glad i deg uansett så lenge du ikke er slem mot dem. Når jeg tenker på alle de stakkars dyrene som er lenket fast, mishandlet, toturert ,alt for VÅR skyld blir jeg så lei meg.Jeg så noen dokumentarer på PETAs hjemmeside, det var så grusomt at jeg aldri vil glemme det. Tenk over det det er jo helt sykt.Vær så snill kutt ut kjøtt og ikke gå med pels eller skinn.Dropp sirkus og dyrehager.Sjekk hvilke merker som ikke er testet på dyr. Dyrene blir undertrykket på samme måte som svarte under slavetiden og jødene under krigen. PÅ TIDE Å VÅKNE MENNESKER!!!!! -har dannet seg en forståelse hvor man stiller spørsmål lik dette; synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor? Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ? Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg? -trenger man tid til å tenke.
Gjest Madam Felle Skrevet 17. mars 2004 #16 Skrevet 17. mars 2004 Jeg kan bare si at jeg ikke kommer til ås lutte å spise kjøtt, for i mine øyne er vi øverst i næringskjeden, og alle dyrene er under oss. Men er enig i at enkelte behøver å behandle dyr bedre, emn mennesker er for meg mer verdt enn dyrene. Jeg har selv to undulater og en kanin, og elsker dyr, men de vil aldri komme opp mot mine barn for eksempel eller andre mennesker for den saks skyld.
Naken Skrevet 17. mars 2004 #17 Skrevet 17. mars 2004 Naken skrev: Det som gjør oss spesielle, og mer verd enn dyr, er vår inteligens og bevisthet. -dersom man er seg selv bevisst under påstand om at verdien av liv vil kunne måles i intelligens og dens kvoitent, vitner dette om en særdeles underutviklet sådan selv. Inteligensen vår gjør at vi hadde skjønt hva som ventet oss, om vi befant oss på et "menneskeslakteri". Det gjør neppe kyrne... Dermed tror jeg faktisk at det er langt verre for et menneske, å stå å vente på døden, enn for et dyr. Nettopp fordi vår inteligens gjør oss bevisst på hva som er i ferd med å skje. Dyrene er lykkelig uvitende om sin sjebne. Og vi er som sagt på toppen av næringskjeden. Vi spiser de under oss. Slik har naturen alltid vært, det er ikke noe som er skapt av oss mennesker. Tror ikke du skal ha for store håp om at du skal klare å endre på dette! Jeg kommer til å fortsette å spise kjøtt. Og jeg kommer til å fortsette å være glad i stuegrisen min. Med god samvittighet. (Jeg blir derimot fryktelig sint når jeg ser at dyr blir misshandlet, og har det vondt. Dyr skal behandles med resspekt mens de lever). Til slutt: Kan dere ikke slutte å feige unna, og svare på spørsmålene vi stiller dere! synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor? Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ? Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #18 Skrevet 17. mars 2004 JA; det er like ille med dyredrap som menneskedrap. Spesielt er det indusrien jeg vil til livs Å torturere feks pelsdyr for vår forfengelighet er lforkastlig og gammeldags Selvsagt finnes det barmhjertelighet.Er det et dyr som ikke har en sjangse til å få et verdig liv, bør man hjelpe det .På samme måte som jeg oxo er for barmhjertlighetsdrap på mennesker. Hva med tyrefekting feks? Hvem kan ikke se at oksen lider, og enda mer surrealistisk blir det når mennesker står rundt ok klapper og ler.Var det ikke sånn det var når de hang mennesker i gamledager ? Jeg og mange med meg skjønner at dyr er ofre i dagens samfunn Grunnen er den at dyr ikke kan snakke og forsvare seg verbalt De er av en annen ART Det sies at man ikke skal dømme etter religion,utseende, språk eller kjønn Hva med art da?Har vi rett til å ta fra dem deres dyrebare liv? NEI!! Vi kan klare oss mer enn bra nok med å bruke ikke-animalske produkter Det ville faktisk hindre verden fra sultkatasrofer, og sykdommer også Men det er opp til politikerne, og for dem er det enklest å overse dyrene For en kvalm verden vi lever i ...og vet du hva?Grunnen til at det er så få som skjønner dette er også samfunnets skyld Vi får det jo inn med morsmelka.Bare gå på Rema og se hva de har å tilby av mat...EN pizza uten kjøtt!! Mine tanker går til alle dem som nå mens dette blir skrevet står lenket sammen i angst..på vei mot den sikre død.Håper det kommer en dag da dyrene får sin hevn over menneskene.Men det skjer nok ikke ,for i dyrenes verden finnes ikke sånne ord som hevn,grådighet,griskhet,ondskap... Takk gud for rotta mi som sitter her og koser seg med yoghurtdrops Du svarte ikke på ett eneste av spørsmålene mine. Bør man risikere å få 21 år i fengsel for å tråkke på en maur?????? Loffen og gerotten: synes dere det er ok å skyte et påkjørt dyr? Ville dere godtatt at noen gjorde det med deres mor? Håper dere børster veien for deres føtter slik at dere ikke tråkker på insekter. Det er en del hinduer som gjør dette, for å unngå å tråkke på evt tidligere sletninger. Er det like ille å spise sardiner på boks som å gasse jøder ? Bør man risikere 21 års fengsel for å slå en mygg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå