Gå til innhold

Orker ikke sosiale tilstelninger med kolleger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er medeier i en liten bedrift. Vi er veldig gode på det vi driver med og rent forretningsmessig fungerer vi bra sammen. Men, vi er veldig forskjellige sammensatt sosialt. Orker ikke tanken på å blande inn privatlivet mitt med kollegene mine. Hver gang de skal ha fester og sosiale tilstelninger skygger jeg banen og finner alltid på en unnskyldning for å ikke komme. Denne gangen vil de ha med samboer/partner/ektefelle også, og da blir det verre å finne på en unnskyldning. Noen som har tenkt samme tanke eller har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere som er slik her hos oss også. De er savnet. Men når de ikke har lyst kan jo ingen ha noe å si på det. De sier de ikke kommer til å stille opp på slikt, og det er ikke noe mere å forklare egentlig.

Om noen føler seg brydd eller nyskjerrig nok til å spørre; Jeg har ikke lyst.

Jeg tenker de har det bedre med det de velger ut å delta på selv.

Det gjør meg lykkelig når andre setter grenser for seg selv. Veldig flott!

:danse:

Skrevet

Hva med å møte opp og gi beskjed om at du ikke kan bli så lenge da? Jeg tenker at som medeier i bedriften kan det vel virke litt rart og sikkert ikke så koselig for de andre ansatte at du aldri blir med på noe

• Liker 1
Gjest Kaninpus
Skrevet

Jeg er helt lik deg:) Jeg kommer på julebord og sommeravslutninger, men ikke på noe særlig ut over det, rett og slett fordi jeg ikke har lyst. Trenger ikke noen unnskyldninger for det. Sier bare at "nei, jeg blir hjemme i kveld jeg". Hva folk måtte mene og tro om det, er ikke mitt problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...