Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest unnskyld
Skrevet

Jeg og eksen slo opp for litt over to år siden. Dette var på videregående og jeg var en umoden gutt som oppførte meg ganske dårlig mot henne. Jeg var aldri utro, men jeg ga henne ikke nok oppmerksomhet og hun ble ofte nedprioritert for festing og kamerater. Jeg har vokst en del i det siste føler jeg og innser at jeg var en dust på den tiden og er ikke slik nå lenger. Vi studerer ved samme universitet og jeg har sett henne rundt på campus. Jeg føler kanskje jeg burde si unnskyld for måten jeg oppførte meg på den tiden, bør jeg gjøre det eller skal jeg bare glemme det?

Vi har ikke hatt noe særlig kontakt etter bruddet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg hvis jeg var henne. Eksen min beklaget seg til meg noen år etterpå for oppførselen sin, men da var jeg for lengst over hele greia, så det var ganske nyttesløst for min del. Men hvis du trenger det for din egen sjelefred så er det jo bare å kjøre på, bare ikke forvent noen takknemlighet.

Anonym poster: 27c37bf9af65d7b8f784ed4b00ff78b2

• Liker 4
Gjest Katten.
Skrevet

Intet poeng i å rippe opp i gamle sår.

• Liker 5
Skrevet

Hun prøvde sikkert å si fra da, men du hørte ikke etter.

Dere "jeg var litt dum og umoden"-folk må forstå at det holder ikke å gjøre som man vil, og så be om unnskyldning etterpå. Det leger ingen sår, gjør det ikke ok å ha såret i utgangspunktet. "Nei jeg vet ingen unnskyldning kan gjøre det godt igjen, og jeg skulle ønske jeg kunne skru tilbake tiden". Det visste dere da også! La heller det gå inn på dere, langt inn i sjelen, hvordan det har vært for den andre å bli behandlet sånn. Hvordan det kanskje påvirker dem videre i livet. Drit i å be om unnskyldning. Bare kom over dere selv og aldri, aldri gjør det igjen mot noen.

Skrevet

En unnskyldning har ingen hensikt så lenge du ikke har intensjoner om å interagere med henne i ettertid. Logisk sett.

Skrevet

Om dere begge er "over" det, er det egentlig ikke noe vits. Men om du nå en gang kommer i samtale med henne, kan du da nevne at du innsèr du var litt douche den gang da.

Skader aldri å unnskylde seg :)

Skrevet

Jeg synes absolutt det er vits i å be om unnskyldning for ting man har gjort mot andre, og som man i ettertid innser var dårlig gjort. Da viser man den andre parten respekt, og man viser at man faktisk har lært litt underveis. Synes det er en voksen handling.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt det er vits i å be om unnskyldning for ting man har gjort mot andre, og som man i ettertid innser var dårlig gjort. Da viser man den andre parten respekt, og man viser at man faktisk har lært litt underveis. Synes det er en voksen handling.

Slenger meg på denne.

Endret av RoH
  • Liker 1
Skrevet

Do it!

Så vet hun hvert fall hvordan du føler det og at du nå i ettertid ser at det var dårlig gjort :)

Anonym poster: 740ca6631bef833758975e21bc37ac22

• Liker 1
Skrevet

En unnskyldning blir aldri feil :-) Selv om dere ikke har kontakt nå, og kanskje aldri mer kommer til å ha kontakt, får hun iallefall en viss form for oppreisning og anerkjennelse. Kan ikke tenke meg annet enn at hun vil sette pris på det ;-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...