fjollefrua Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hva slags løsning velger dere der? Vi har lavbudsjett bryllup, og ha Jo egentlig allerede gått over. Så tenkte kanskje droppe å ha noe i kirken. Men blir det stusselig? Tenkte evt bare å kjøpe noe billig organza på ebay og knyte sløyfer som festes på endene av hver sitterekke. Evt feste en rose eller to i hver sløyfe, da roser går igjen i bordpynt og bukett. Evt noen andre tips til rimelige men vakre blomster? Gifter oss i juni.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Dere trenger ikke bruke penger på pynt i kirken, nå har jeg bare erfaringer fra den kirken hvor jeg var kirketjener i flere sommre men der er det vanlig med blomster på alteret som kirken står for. Kanskje også blomster ved sideinngangen. Største parten av vielsene har ingen annen pynt.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Hva med å bruke samme dekorasjoner/blomster i kirken og på festen? Å pynte kirken ut over blomster som man tar med seg etter vielsen er bare tull og sløseri i min bok. Vi hadde to buketter i vaser på alteret, en dekorasjon på hver side av koret (i trappen), og små dekorasjoner på to bord rett innenfor døren. Alle ble med videre som dekorasjon i festlokalet. Anonym poster: f52e8719a9f39e910d33ad3ade2faf25
Petalouda Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 jeg hadde mai-bryllup sist og da gikk vi og de to andre brudeparene sammen om å ha digre vasker med løv på kirketrappen, med norske flagg i. var veldig veldig fint, og veldig passende. denne gangen overlates alt til min forlovedes tante som eier en blomsterbutikk rett ved kirken, så hva hun og brudgommen koker sammen har jeg ingen anelse om,ei heller legger jeg meg i det
Moderfavn Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 jeg hadde mai-bryllup sist og da gikk vi og de to andre brudeparene sammen om å ha digre vasker med løv på kirketrappen, med norske flagg i. var veldig veldig fint, og veldig passende. denne gangen overlates alt til min forlovedes tante som eier en blomsterbutikk rett ved kirken, så hva hun og brudgommen koker sammen har jeg ingen anelse om,ei heller legger jeg meg i det Var det utslagsvasker? Det er jo så populært nå om dagen. Sorry... Vi pynter ikke kirken. Kirken er nydelig og trenger ikke pyntes. Desuten har vi ikke budsjett til den slags pynt. Det får holde med brudebuketten.
Gjest Tavira Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Jeg fant et bilde hvor det var pyntet med slike pomponger eller hva det heter. Det kan jo være veldig fint (avhenger kanskje litt av kirken?), og mye billigere enn blomster.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Jeg fant et bilde hvor det var pyntet med slike pomponger eller hva det heter. Det kan jo være veldig fint (avhenger kanskje litt av kirken?), og mye billigere enn blomster. Sorry, men jeg synes de lignet mistenkelig mye på sånne svamper man bruker i dusjen/badet, bare at de er litt mindre... Anonym poster: 693687f89890ee7dd86d6f0d4b9687e6
Gjest kiara_pusen Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Den ideen over her avhenger av at dere gifter dere UTENFOR kirken. Det passer seg ikke med lanterner, pompom, blomser på hver benkrekke, sløyfer, roseblader osv som pynt til en kirkelig vigsel. Sett to busker/potter på utsiden av kirketrappen (gjerne de som står hjemme ellers) og det er mer enn nok! En kirke trenger ikke pyntes opp mer, der handler det mer om at pynten er diskre og lar seg blande lett inn. Jeg får mark av bruder som har skyhøye ambisjoner ompynting av kirken, så drukner kirkerommet i rosa sløyfer fra ebay fordi det ser "fint" ut på Style me pretty... Vi som gifter oss utenfor kirken må styre så mye vi ønsker, men retningslinjene er de samme - less is more. 1
Gjest Tavira Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Sorry, men jeg synes de lignet mistenkelig mye på sånne svamper man bruker i dusjen/badet, bare at de er litt mindre... Anonym poster: 693687f89890ee7dd86d6f0d4b9687e6 Hahaha, sant. Jeg har faktisk en som ser AKKURAT slik ut selv! Endret 26. januar 2013 av Tavira
Fru.Vigeland Skrevet 29. januar 2013 #10 Skrevet 29. januar 2013 Vi pyntet ikke i kirken. De hadde selv blomster oppe ved alteret og levende lys Synes det var nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå