SnellaPetronella Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Har farget håret mitt svart (fargekode 1) i ca 10 år nå, men kjenner jeg er klar for litt forandring nå! Har orginalt brunt hår, hvis jeg ikke husker feil Er det noen som har fått avfarging av svart hår og ble faktisk alle de svarte pigmenteme borte? Er redd for at de faktisk sitter for godt i håret nå til å kunne få det ut :/
Gjest ML1992 Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Jeg farget håret hjemme, med mørkebrunt men det ble sort. Noen mnd etter så dro jeg til frysøren å avfarget det, det gikk bra det sliter litt, tuppene mine ble utrolig tørt. Husk å kure det mye før du skal gi igjennom en sånn beganling :-)
scaramouche1 Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Det du IKKE må gjøre er å prøve bleke det med platinablond farge. Den feilen gjorde nemlig jeg på ungdomsskolen da jeg skulle gå fra svart til brunt. Bleket håret tre ganger på en kveld, var helt desperat, og det hele endte med at det ble platinablondt helt øverst og oransjebrunt nedover lengdene og til slutt en gråsvart farge helt nederst... Dagen etter dro jeg til frisøren og fikk beskjed om at håret mitt kom til å knekke av om jeg farget det igjen. Snille frisøren klarte å gjøre håret mitt brunt igjen, så nærme som min naturlige farge som mulig, men jeg måtte gå på hårkur en god stund etterpå. Avfarging skal visstnok slite veldig på håret det og, og tror ikke det er særlig billig. Men for all del; dra til frisøren! Ikke drep håret ditt slik jeg nesten gjorde...
fitness_ Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Som hun over sier, IKKE gjør det hjemme! Jeg gjorde det og hadde flaks, hadde ravnsvart hår og fikk det brunt men det var en prosess og mye hårkur reddet det fra å falle av. Tror jeg har ekstremt sterkt hår når jeg tenker tilbake på all hjemmefarging/-bleking... Blir sikkert dyrt som f hos frisøren men sjansen for at du fortsatt har hår på hodet etterpå er mye større enn om du begynner å trikse og mikse på badet hjemme med x-antall blekepakker + farging! Lykke til
SnellaPetronella Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2013 Takk for svar og erfaringer Blir nok å gjøre det hos frisør ja,hadde aldri i livet turt å skulle starte med no sånt hjemme! Saken er nemlig at de prøvde en gang på det hos frisør og det endte opp med først ulike oransj/blonde flekker over hele hodet som de deretter farget brunt! Resultatet ble et mindre pent giraff lignende mønster som de sa var "såååå fint"! Så ingenting galt når jeg var hos frisøren,men når jeg kom hjem å fikk tatt en ordntlig titt fikk jeg sjokk!! Fikk ei vennine til å komme med en svart hjemmefarge pakke og farget det tilbake men en gang! Tok heldigvis et par bilder først som jeg viste til eieren av salongen dagen etter,hun refunderte alle 1800,- jeg hadde punget ut,takk gud Så jeg er litt skeptisk nå kan man si, men dette var 2 år siden så håret har fått slappet av nå og jeg har dnakket med en annen frisør (som jeg vet er flink) og hun sa det skulle gå greit Ville bare høre om noen hadde erfaring mtp at jeg har drevet på med å farge det over såpass lang tid.. Er liksom redd for at tuppene fortsatt kommer til å forbli svart 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Color B4 funket ganske greit for meg da jeg skulle kvitte meg med sort hår. Men det ble klart fargen ble forskjellig i lengdene vs. i toppen. Color B4 bleker ikke, men det er likevel sterk kost for håret. Ellers er det jo diverse hjemmeremedier som angivelig skal funke. Renseshampo + natron og renseshampo + knust C-vitamin blant annet. Google er din venn på det.. De gangene jeg har avfarget hos frisør har jeg blitt skikkelig skuffet. Stort sett blir skjoldete mørkebrun. Da er muligens striper et bedre alternativ. Anonym poster: 61e6b7ded3049d090f5ee73abe4b6948
Ivana Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 jeg har prøv flere ganger en avfarging fra Lindex, en fra Loreal om jeg husker riktig, fra mørkebrunt og tilbake til min orginale farge, noe som alltid har gått helt fint og håret mitt har kommet helt bra ut av det ( synes faktisk at håret mitt har blitt bedre etter avfargingen, noe som kan være bare innbilling)
SnellaPetronella Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2013 Takker for svar Time bestilt hos frisør så krysser jeg fingrene om at det går bra denne gangen! Skal kure håret mye før og etter og hvis det ikke blir bra må jeg vel bare utholde ventetiden på at det gror ut eller fortsette med svart hår
Adele Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 (endret) I 2005 hadde jeg selv farget svart hår, men bestemte meg for å bli blond. Helst over natta. Resultatet ble ikke pent etter X antall med avfargninger hjemme. Veldig lite pent bilde, men eneste jeg har digitalt av hvordan fargen endte opp med å bli etter tre avfargninger og noen blekinger. Valgte å gjøre alt med hjemmefarging. *bilde borte* Håret ble helt ødelagt, og man kan si at jeg ikke har farget håret noe særlig etter dette Edit: tok vekk bildet. Endret 17. februar 2013 av Adele
Minya Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Avfarging fra svart blir gulrot, jeg brukte hjemme-avfarging (avfarging, ikke lys farge) i to omganger og fikk helt blondt i etterveksten og knæsj orange i tuppene med alle sjatteringer av gult og orange fra topp til bunn. Deretter en omgang med frisøravfarging og resultatet ble nesten hvitt i etterveksten og fortsatt sjatteringer av gult og orange i lengden helt ut til tuppene. Å gå fra svart til lyst er en veldig hard overgang og ikke noe man bør gjøre over natta, da man plutselig kan sitte igjen med ødelagt hår og syke farger.
Snurrebart Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 Har farget håret mitt svart (fargekode 1) i ca 10 år nå, men kjenner jeg er klar for litt forandring nå! Har orginalt brunt hår, hvis jeg ikke husker feil Er det noen som har fått avfarging av svart hår og ble faktisk alle de svarte pigmenteme borte? Er redd for at de faktisk sitter for godt i håret nå til å kunne få det ut :/ Hei du! Jeg hadde sort hår, og gikk til frisør for å få tilbake tilnærmet min egen farve, som er mellomblond. Det tok oss 6 omganger med ganske stert avfarging til å begynne med (bleking) for å få det vekk. Drøyet vel 2 uker mellom hver gang for å la håret hvile så det ville slippe pigmentene lettere. Det ble noe rødlig i nyansen, men jeg ble veldig fornøyd!! Nå som det har vokst ut en del ser man ikke stor forskjell på farvene.
Gjest Armule Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Jeg gjorde det for en del år siden. Jeg var tålmodig og tok tiden til hjelp, både for håret sin del, men også pga økonomi. Frisøren tok to avfarginger på meg, noe som naturligvis resulterte i lysere hår på toppen og mørkere mot tuppene. Ikke så mye sjatteringer som andre her beskriver. Etter avfargingene farget de håret i en brunfarge, for så å stripe de lysere. Fikk et rimelig greit resultat, kan ikke huske at jeg var misfornøyd eller at det var en kaskade av farger. Jeg har temmelig sterkt hår, har jeg funnet ut. Jeg brukte ikke hårkur en eneste gang den perioden, og merket ikke noe til tørt eller skadet hår. Det tok et par år før jeg var tilbake til min opprinnelige blonde farge. Etter det første frisørbesøket med to avfarginger, en farging og en bleking, tok jeg det gradvis. Jeg lot håret bli naturlig bleket av sola gjennom sommeren, og klippet også av meg en god del lengde på håret for å bli kvitt den mørkeste delen av tuppene. Etter dette brukte vi striping for å nærme oss min opprinnelige blonde. Etter en stund ble det faktisk litt for lyst for min smak, så jeg liker nå å ha litt mørke striper i det etter sommeren for at det ikke skal bli for lyst igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå