Gå til innhold

Sette inn penger i banken (cash)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå skal jeg komme med et skikkelig dumt spørsmål fra ei jente i nettbankgenerasjonen!

Vi har hatt en innsamling på jobben til et veldedig formål, og jeg som initiativtaker skal sette inn pengene på konto. Men hvordan gjør man det egentlig? Kan jeg gå til hvilken som helst bank så setter de inn pengene på denne kontoen i Handelsbanken? Koster det noe? Eller må jeg skatte av det? Hjeeeelp.... ;-)

Anonym poster: 800cdf7d419b5ef267ca400009d23831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme som å betale en giro med kontanter. Det kan gjøres i de fleste banker, men det koster sannsynligvis mer enn du hadde håpet.

Anonym poster: 3458f7a737faa435338b4c60ef360266

Skrevet

Jeg betaler hvertfall ikke noe for å sette kontanter inn på min konto i min bank! Men da må du som sagt gå i handelsbanken å gjøre det!

Skrevet

Men hvordan gjør man det egentlig? Kan jeg gå til hvilken som helst bank så setter de inn pengene på denne kontoen i Handelsbanken? Koster det noe? Eller må jeg skatte av det? Hjeeeelp.... ;-)

Anonym poster: 800cdf7d419b5ef267ca400009d23831

Hvis jeg får kontanter i hånda som skal på konto, så pleier å overføre fra min egen konto og vips så har jeg kontanter i hånda som er mine. Mulig beløpet i ditt tilfelle er for stort (for din konto)...

Skatte av pengene? Nei, det er ikke lønn.

Det er bare å skrive i kommentarfeltet at det er fra "innsamling på jobb" etc.

I dagens snuse/spore/overvåke-samfunn så liker jeg å bruke kontanter.

Skrevet

Jeg har konto i Nordea, og der er det lett.

Man går i banken, leverer minibankkort og kontanter i skranken og sier at det skal settes inn på den kontoen. Ingen spørsmål og ikke noe papir som skal fylles ut engang. Etter fem sekunder får man tilbake kortet og kvittering. Det koster ingenting. Pengene er disponible øyeblikkelig.

Hvordan det er i Handelsbanken vet jeg ikke. Det er noen fordeler med å ha en bank som du fremdeles kan besøke fysisk :)

Anonym poster: 46f3fb1b03d817e3612cb011488e58f9

Skrevet

Jeg har konto i Nordea, og der er det lett.

Man går i banken, leverer minibankkort og kontanter i skranken og sier at det skal settes inn på den kontoen. Ingen spørsmål og ikke noe papir som skal fylles ut engang. Etter fem sekunder får man tilbake kortet og kvittering. Det koster ingenting. Pengene er disponible øyeblikkelig.

Hvordan det er i Handelsbanken vet jeg ikke. Det er noen fordeler med å ha en bank som du fremdeles kan besøke fysisk :)

Har også nordea,men de behandler ikke penger her. De har automater i gangen, du mater automaten med sedler eller mynter, taster inn kontoen din. Volla......

Anonym poster: 07e7dc7ca08f7840a4773503bbfd97e5

Skrevet

Har også nordea,men de behandler ikke penger her. De har automater i gangen, du mater automaten med sedler eller mynter, taster inn kontoen din. Volla......

Anonym poster: 07e7dc7ca08f7840a4773503bbfd97e5

De pleier jeg også å bruke, avhengig av hvilken av filialene deres jeg har i nærheten. Der hvor de sitter i skranker tar de imot kontanter, og andre steder (hvor de sitter på kontorer) har de automater :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...