Gå til innhold

Anbefal en stor og myk sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort et bomkjøp og sofan er alt for hard og putene er smale. Jeg har jo innsett at vi for det meste ligger i sofan så ønsker meg en skikkelig stor, dyp og myk sofa. Har sett litt på boston sofa fra Bohus, men har hørt at den blir fort stygg, vridde puter mm.

Vi gjerne ha en u sofa men hjørne, ikke bue. Med skikkelig dype og myke puter.

Noen forslag?

• 4 år senere...
Skrevet

Fant du noen sånn sofa? :) Er på leting etter det selv, og googlet meg frem til denne tråden :) 

Anonymkode: 253b8...18e

Skrevet

Saturday fra Bohus. Putene er løse, god å både sitte og ligge i. 

Anonymkode: e6389...e4e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saturday fra Bohus. Putene er løse, god å både sitte og ligge i. 

Anonymkode: e6389...e4e

Den har jeg prøvd, og jeg vil ikke kategorisere den som en myk sofa :P 

• Liker 1
Skrevet

Takk forresten, var ikke meningen å virke utakknemlig for tips altså! :)  

Skrevet

Nockeby sofa fra Ikea! Stor og myk. Vi har hatt den i et par år nå, og den er fremdeles fantastisk. Får alltid så mye skryt for den. Den ser fremdeles ny ut, enda den er meget godt brukt av en spretten småbarnsfamilie, hvorav de to yngste mener sofaen er en trampoline. 

Anonymkode: 8115d...3dc

Skrevet

Söderhamn fra IKEA :) 

Anonymkode: 89c81...577

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nockeby sofa fra Ikea! Stor og myk. Vi har hatt den i et par år nå, og den er fremdeles fantastisk. Får alltid så mye skryt for den. Den ser fremdeles ny ut, enda den er meget godt brukt av en spretten småbarnsfamilie, hvorav de to yngste mener sofaen er en trampoline. 

De virker veldig harde i butikken, blir de mykere etterhvert? (Hørt om mange sofaer som blir det) Synd man ikke får de i større løsning, synes det ser lite ut med treseter selv om det er med en lang sjeselong :P 

Skrevet

Saturday U sofa fra Bohus. Jeg ELSKER den sofaen! Den er så stor og god at vi kan ligge tre voksne mennesker rett ut en fyllesjuk lørdag i mange timer uten å verken komme borti hverandre eller måtte snus :P

Anonymkode: dcf59...9bb

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De virker veldig harde i butikken, blir de mykere etterhvert? (Hørt om mange sofaer som blir det) Synd man ikke får de i større løsning, synes det ser lite ut med treseter selv om det er med en lang sjeselong :P 

Jeg husker ikke hvordan den var i starten, men den er i hvert fall en drøm å sitte i nå. Mener vi syntes den var god fra starten av... Ville vel ikke kjøpt hvis ikke. 
Ang. str., så er sofaen diger altså. Den er mye større enn den vanlige 3 seteren vi hadde før. Jeg mener å huske det var en 4 seter vi kjøpte (to store puter), en 3 seter (to store puter her også, men mindre enn de andre). Og en puff, da. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke hvordan den var i starten, men den er i hvert fall en drøm å sitte i nå. Mener vi syntes den var god fra starten av... Ville vel ikke kjøpt hvis ikke. 
Ang. str., så er sofaen diger altså. Den er mye større enn den vanlige 3 seteren vi hadde før. Jeg mener å huske det var en 4 seter vi kjøpte (to store puter), en 3 seter (to store puter her også, men mindre enn de andre). Og en puff, da. 

Det står 3-seter og 2-seter på ikea. :) Men dere har altså de to, og ikke den med sjeselong? 

Er det plass til to voksne å ligge ved siden av hverandre i den største for å se film? Her sitter vi nemlig aldri i sofaen, vi ligger :P Alle sammen. Vanskelig å finne sofa hvor minst tre personer kan ligge samtidig. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står 3-seter og 2-seter på ikea. :) Men dere har altså de to, og ikke den med sjeselong? 

Er det plass til to voksne å ligge ved siden av hverandre i den største for å se film? Her sitter vi nemlig aldri i sofaen, vi ligger :P Alle sammen. Vanskelig å finne sofa hvor minst tre personer kan ligge samtidig. 

Det fantes ikke sjeselong da vi kjøpte sofaen. Kanskje det var en 4 seter før, men tatt ut av sortimentet? Jeg kan ligge langflat på den ene sofaen uten å treffe enden, og den er også dyp, så det er ingen problem med to stk. Må nevne at vi ikke er tykke, da. Litt mer vrient da, kan jeg tenke meg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det fantes ikke sjeselong da vi kjøpte sofaen. Kanskje det var en 4 seter før, men tatt ut av sortimentet? Jeg kan ligge langflat på den ene sofaen uten å treffe enden, og den er også dyp, så det er ingen problem med to stk. Må nevne at vi ikke er tykke, da. Litt mer vrient da, kan jeg tenke meg. 

Det er nok de samme (mtp det du forklarte om putene), en stor treseter som med utvendige mål er 250 lang, toseteren er 2 meter. Det er jo de brede armlenene (de putene) som kanskje krymper sitteflaten noe :) 

Hadde vært kjempefint om du ville målt, jeg ser meg nok litt blind på cm, da jeg har forestilt meg at vi må ha u-sofa eller stort hjørne :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok de samme (mtp det du forklarte om putene), en stor treseter som med utvendige mål er 250 lang, toseteren er 2 meter. Det er jo de brede armlenene (de putene) som kanskje krymper sitteflaten noe :) 

Hadde vært kjempefint om du ville målt, jeg ser meg nok litt blind på cm, da jeg har forestilt meg at vi må ha u-sofa eller stort hjørne :) 

Den største vi har er ca 250 cm og den minste er 200 cm. Den minste kunne godt vært litt lenger, men den største er perfekt. Hadde vi hatt plass, ville vi gått for to av de store. Og sjeselong i stedet for puff. Innvendige mål (sitteputene) er to meter i den største sofaen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...