MJ1982 Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hei. jeg skal straks ut i min første barnehage praksis hvor tema er omsorg lek og læring.. jeg skal lage tverfaglige oppgaver og lurer på om noen har gode tips og erfaringer til hvordan jeg kan lage oppgaver for 4-5 åringer i forbindelse med norskfaget og fysisk fostring...noen tips??
absinthia Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Tja... Hva med å lage natursti der du henger opp plakater som stimulerer til f.eks bruk av rim Eks bilde av en bil - hva er det som rimer på bil ... Og så får barna komme med det de synes rimer og du skriver det ned og så ser dere hvor mange rimord dere finner. Eller gå på tur i skogen der dere forteller eventyr om troll og skogens dyr eller i fjæra der du deler historier om draugen, marmelen, havfruer eller lignende, ...eller kanskje barna kan fortelle historier og dere kan skrive dem ned?
Gjest Cevita Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Allier deg med de andre ansatte i bhg. De tar med barna på skogstur og der møter de trollkjerringa (du som har kledd deg ut). Du sitter foran et stort bål med kokende vann og barna får være med å lage grønnsakssuppe (putte opp i grønnsaker og buljong som ligger klart) også forteller du om livet ditt i skogen, smetter inn noen eventyr, sanger og leker osv.
MJ1982 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2013 åå takk nå løsna det faktisk litt her :-P tar gjærne i mot flere gode tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå