Gå til innhold

Uerfaren mann, hvordan si hva man trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til menn som vet hva en kvinne vil ha, og har egentlig aldri trengt å si hva jeg trenger. Så har jeg endt opp med en med lite erfaring. Han er vant til å tenke bare på seg selv og tar overhodet ikke hint.

Han er umoden også, har fått for seg at menn skal være harde og tøffe. Jeg er vant med romantiske kjærester som ikke er redd for å slippe meg helt inn på seg og som er veldig omsorgsfulle.

Jeg savner oppmerksomhet og omtanke, rett og slett. Jeg har vært veldig tålmodig, men nå kjenner jeg at jeg stadig føler meg urolig og tom. Jeg kan ikke date andre, har uansett ikke tid, men får ikke det jeg trenger av han. Kunne sikkert bare ha dumpet han, men saken er at han sannsynligvis bare er helt clueless og trenger tydelig veiledning.

Er det noen her inne som vet hvordan man på en god måte kan formidle hva man trenger? Altså en måte som fungerer i lengden, og ikke får han til å føle seg presset til å gi mot sin vilje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvis du bare er på det stadiet at dere dater så tror jeg det er lurt å se seg om en gang til.

Du sier du ikke kan date andre ? :klo:

At du ikke har tid ? - har du tenkt litt på hvor lang tid det eventuelt kan ta å endre et menneskes natur ?

- uten at du noen gang vet om det vil være et vellykket prosjekt.

Standardsvaret er gjeldende her også; Du må snakke med ham. Fortelle hva du søker i ham, og han må lete i seg selv og kjenne etter om det du ønsker/trenger er noe han kan og ønsker å gi.

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Skrevet

Hva er det du trenger?

Anonym poster: f76203aa7ac465e3d293945d7e5336ce

• Liker 1
Gjest Mr. Tråden
Skrevet

Hvorfor ikke gi ham tid? Lær ham litt da vel. Han kan være usikker på dette området. Mennesker kan forandre seg og det er sikkert det han innerst inne vil.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det du trenger?

En større følelse av trygghet. Få høre hva han liker ved meg. Føle meg utvalgt. Innlevelse. Føle at han virkelig bryr seg om meg og tar vare på meg, ikke er med meg fordi jeg tilfører hans liv noe bra. Kjærlig omgangstone, Vanlig kjæresteoppførsel, rett og slett. Nå er det som om han murer en mur rundt seg og prøver å være så tøff som mulig, ikke tør slippe seg løs.

Skrevet

Hvorfor ikke gi ham tid? Lær ham litt da vel. Han kan være usikker på dette området. Mennesker kan forandre seg og det er sikkert det han innerst inne vil.

Det er det jeg lurer på: Hvordan skal jeg lære han det?

Gjest Mr. Tråden
Skrevet (endret)

En større følelse av trygghet. Få høre hva han liker ved meg. Føle meg utvalgt. Innlevelse. Føle at han virkelig bryr seg om meg og tar vare på meg, ikke er med meg fordi jeg tilfører hans liv noe bra. Kjærlig omgangstone, Vanlig kjæresteoppførsel, rett og slett. Nå er det som om han murer en mur rundt seg og prøver å være så tøff som mulig, ikke tør slippe seg løs.

Du er den som kan få ham til å slippe seg løs. Å herreminhatt, jeg blir litt oppgitt. Kvinner er generelt dårlig på å se dette. Kom igjen, spør ham ut. Vis ham hvordan du vil bli oppvartet og bli viet oppmerksomhet. Si at han ikke trenger å være så tøff, be han slappe av, vis ham at han er trygg sammen med deg.

Endret av Mr. Tråden
  • Liker 3
Skrevet

Du er den som kan få ham til å slippe seg løs. Å herreminhatt, jeg blir litt oppgitt. Kvinner er generelt dårlig på å se dette. Kom igjen, spør ham ut. Vis ham hvordan du vil bli oppvartet og bli viet oppmerksomhet. Si at han ikke trenger å være så tøff, be han slappe av, vis ham at han er trygg sammen med deg.

Ok, jeg kan si rett ut at han ikke trenger å være så tøff og be han slappe av.

Hvordan viser jeg han at jeg vil bli oppvartet? Unaturlig for meg

Gjest Mr. Tråden
Skrevet

Ok, jeg kan si rett ut at han ikke trenger å være så tøff og be han slappe av.

Hvordan viser jeg han at jeg vil bli oppvartet? Unaturlig for meg

Kommunikasjon. Fortell ham hva du liker, ikke alt, men gi ham hint. Han skulle sikkert ønske at han var den beste mot deg på dette området, men han sliter tydeligvis med å få ut sitt potensialet. Du er ihvertfall villig til å gi ham sjanser. Det skal du ha ros for! :)

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

:klo:

Jeg har litt tungt for det i dag ser jeg.

Jeg har alltid syntes det har vært av vital betydning at mine menn har ment jeg tilførte deres liv noe bra...noe godt....

Det er noe som heter at du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.

Forøvrig har Mr.Tråden en mengde svært gode poeng.

Edit: Typo

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

:klo:

Jeg har litt tungt for det i dag ser jeg.

For meg er det en forskjell på om mannen er med meg fordi jeg tilfører livet hans noe, men uten å nødvendigvis bry seg om meg som person, og om mannen er med meg både fordi jeg tilfører livet hans noe samt at han bryr seg dypt om meg (også den dagen jeg ligger på sykehus, også den dagen jeg er trist og ikke lenger er en god kilde til oppmerksomhet, positiv energi og interessante samtaler) . Forstår du hva jeg mener nå?

Skrevet

Kommunikasjon. Fortell ham hva du liker, ikke alt, men gi ham hint. Han skulle sikkert ønske at han var den beste mot deg på dette området, men han sliter tydeligvis med å få ut sitt potensialet. Du er ihvertfall villig til å gi ham sjanser. Det skal du ha ros for! :)

Han sliter med det, ja, og han blir generelt fort motløs når alt ikke går på skinner i livet. Da trekker han seg tilbake og tenker negativt, tror jeg.

Så cluet er å fortelle hva jeg liker, ikke formidle hvor urolig og skuffet jeg blir når han ikke (.......) ?

Det som stopper meg er at jeg tenker at han ikke vil, ettersom det ikke kommer naturlig. Jeg vil ikke presse noen til å gjøre noe de egentlig ikke vil. Tror kanskje du har rett i at han bare sliter med å få ut sitt potensiale, men jeg vil ikke at han skal føle at han må anstrenge seg veldig hardt hele tiden for å gi meg det jeg vil ha. Vil det skal komme naturlig.

Gjest Lille-pus
Skrevet

For meg er det en forskjell på om mannen er med meg fordi jeg tilfører livet hans noe, men uten å nødvendigvis bry seg om meg som person, og om mannen er med meg både fordi jeg tilfører livet hans noe samt at han bryr seg dypt om meg (også den dagen jeg ligger på sykehus, også den dagen jeg er trist og ikke lenger er en god kilde til oppmerksomhet, positiv energi og interessante samtaler) . Forstår du hva jeg mener nå?

Da ble det mer logikk i det du sa skjønner du :)

Og da begynner det å bli logikk, også for meg.

Gjensidighet og samarbeid er nøkkelord, og det var det som ikke var å finne opprinnelig.

Og så får du ha meg pent unnskyld.... men jeg får et inntrykk av at du er ganske selvfokusert :klo:

Jeg finner bare ord om hva du må ha av ham, hva han må gjøre for deg, hva han må bidra med.

Mulig jeg får feil inntrykk, og jeg mener det ikke vondt, men utifra det jeg leser så blir det veldig enveisrettet, alltid fra ham til deg.

Han sliter med det, ja, og han blir generelt fort motløs når alt ikke går på skinner i livet. Da trekker han seg tilbake og tenker negativt, tror jeg.

Så cluet er å fortelle hva jeg liker, ikke formidle hvor urolig og skuffet jeg blir når han ikke (.......) ?

Det som stopper meg er at jeg tenker at han ikke vil, ettersom det ikke kommer naturlig. Jeg vil ikke presse noen til å gjøre noe de egentlig ikke vil. Tror kanskje du har rett i at han bare sliter med å få ut sitt potensiale, men jeg vil ikke at han skal føle at han må anstrenge seg veldig hardt hele tiden for å gi meg det jeg vil ha. Vil det skal komme naturlig.

Jeg får en følelse av at han er under press jeg.

Det er ingen god situasjon å være i.

Hva byr du ham som kan få ham til å bli trygg ?

De aller fleste av oss mener verden er best når den er sånn passe forutsigbar.

Hvordan har du løst dette med dine tidligere kjærester ?

• Liker 4
Gjest brutal mann
Skrevet

Hva er det du trenger?

Hun trenger en tankeleser :filer:

• Liker 3
Skrevet

Og så får du ha meg pent unnskyld.... men jeg får et inntrykk av at du er ganske selvfokusert :klo:

Jeg finner bare ord om hva du må ha av ham, hva han må gjøre for deg, hva han må bidra med.

Mulig jeg får feil inntrykk, og jeg mener det ikke vondt, men utifra det jeg leser så blir det veldig enveisrettet, alltid fra ham til deg.

Jeg får en følelse av at han er under press jeg.

Det er ingen god situasjon å være i.

Hva byr du ham som kan få ham til å bli trygg ?

De aller fleste av oss mener verden er best når den er sånn passe forutsigbar.

Hvordan har du løst dette med dine tidligere kjærester ?

Merkelig hvilke inntrykk et innlegg kan gi. Vet ikke om det for sent å rette opp?:-)

Jeg har det med å være for tålmodig, skal alltid være positiv og er redd for å stille krav. Er nok redd for å vise at jeg også trenger noe. I utgangspunktet passer jeg som hånd i hanske for en som bare tar.

Jeg prøver imidlertid å være obs på at også mine behov skal bli dekket i et forhold, så jeg ikke bare går rundt som et positivt reflekterende speil. Dette gjelder først og fremst venner, men nå gjelder det denne karen også. Tidligere kjærester har heldigvis "både gitt og tatt" med den største selvfølgelighet, så det har ikke vært noe problem.

Hva jeg har gjort for å gjøre han trygg. Jeg har vært positiv og tålmodig. Med unntak av å formidle mine behov mer tydelig har jeg også vært åpen og ærlig. Hva mer kan jeg gjøre? Det er ikke et retorisk spørsmål.

Skrevet

Hun trenger en tankeleser :filer:

Kjære brutale mann.

Lær meg hvordan jeg skal formidle det på en måte som inspirerer og ikke legger negativt press på, og jeg skal med glede gjøre det.

/ts

Gjest brutal mann
Skrevet

Kjære brutale mann.

Lær meg hvordan jeg skal formidle det på en måte som inspirerer og ikke legger negativt press på, og jeg skal med glede gjøre det.

/ts

Kjære brutale mann.

/ts

Nei... Hva med den klassiske "Mmmh, jaaaa... Der ja.. Åh! Innnhgh! Mere... mere... MERE! JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahÅÅÅÅÅGuuuuuuudÅÅÅÅGuuuuuudÅRÅNNIIIIIIIIIII...."

Skrevet

Nei... Hva med den klassiske "Mmmh, jaaaa... Der ja.. Åh! Innnhgh! Mere... mere... MERE! JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahÅÅÅÅÅGuuuuuuudÅÅÅÅGuuuuuudÅRÅNNIIIIIIIIIII...."

Du skal få et nytt forsøk:-)

Gjest brutal mann
Skrevet

Du skal få et nytt forsøk:-)

du kan få lov å filisofere over hva jeg vil frem til.

Skrevet

du kan få lov å filisofere over hva jeg vil frem til.

Jeg har ikke vært gnien på den fronten nei, hvis det var det du skulle frem til. Gjør det jeg kan for å være entusiastisk, men skal gjerne innrømme at det ikke blir de store høydene for min del når jeg ikke får det jeg trenger.

Hvis du skulle frem til at jeg skulle være positiv og rosende når han gjør noe bra, tja.... Jeg er positiv, viser at jeg setter pris på han, roser også. men er like langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...