AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hei:) Er det noen her som jobber med å være beredskapshjem? Jeg lurer på hva slags erfaringer dere har med det, og om dere har noe informasjon angående det.. Anonym poster: c48924dce721b9dd8257837cff83d76b
Gjest annemor30 Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Jepp;) Ser ikke på det som en jobb heller jeg da;) Ble godkjent av barnevernet hvor det innebar noen møter på deres kontor,de var her og så på hjemmet og samholdet med de som bodde her fra før. Hva skal jeg si.. Hun ble bare en av oss med en gang,behandlet som de andre barna,fikk like regler og krav som de andre. Vi gjorde ikke noe spesielt selv om hun var her,vi var som vi pleide. Hun skulle bare lære og være en del av en familie;) Vi gjør innimellom morsomme ting på helger,noen ganger er vi bare hjemme;) Syns kanskje barnevernet var veldig fraværende på oppfølgingen av barnet men.. 1
idared Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Er det ikke lenge siden du startet med dette, i og med at du foreløpig har hatt et barn? Blir selfølgelig ikke som en vanlig jobb, men siden man er hjemme på fulltid blir jo det "jobben" for inntekten. Ikke uvanlig at barnevernet er dårlig på oppfølging, veldig synd at systemet ikke fungerer bedre. Mange triste skjebner som forsvinner under i papirbunken der..
Gjest annemor30 Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Her ble det kalt beredskapshjem men det var vel egentlig et avlastningshjem med mulighet for å plutselig få barnet på døren ei natt.. Dette hadde noe barnevernets interne regler for plassering av barn og prossessen gikk raskere på den måten visstnok.. Det innebar planlagte helger. Nå er barnet flyttet til nær slekt så barnet er ikke her lengre. Jeg beholdt jobben min ved siden av også Dette barnet var halvstort så hadde ikke omsorgsbehov 100% slik som et spedbarn ville hatt;) Endret 24. januar 2013 av annemor30
idared Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 ja, var nok mer et avlastningshjem det da:)
Gjest annemor30 Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 ja, var nok mer et avlastningshjem det da:) Ja,med anledning til å plutselig komme med barnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå