Gå til innhold

Sjekking på dagtid (uten å virke slesk eller påtrengende)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at bysjekking, hvor normen virker å være å oppføre seg mest mulig overfladisk og klysete, ikke er helt min ting. Så jeg tenker heller å prøve andre arenaer.

Men det virker som jenter er veldig lite begeistret for såkalt daygame. Noe som delvis blir bekreftet av andre tråder her på forumet. Det virker som uansett hvordan jeg går frem, så blir jeg sett på som påtrengende.

Så derfor spør jeg dere, hvordan ville du likt å bli sjekket opp på dagtid? Det er snakk om å prøve å starte en datingfase eller lignende.

Hvilke arenaer er det greit å prøve seg? På gaten, café, skolen, osv.?

Har dere eventuelt noe bra åpnere? Er det best med direkte eller indirekte åpnere?

Anonym poster: c9a015646d0ad5346712cd9c298b9df1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter mye større pris på mannlig interesse på dagtid enn ute på byen. Da er det så underliggende hva typen egentlig vil ha, mens på dagen er det en helt annen stemning og det er heller ingen rus inni bildet.

Jeg syns ikke du skal drive med sjekking i den forstand at du planlegger lure replikker, det kan lett bli cheezy og pinlig. Leser du noen sjekkebøker, særlig alt innenfor the Game, syns jeg du skal drite i å bruke noen av de sjekkereplikkene ettersom de aller fleste jenter er inneforstått med reglene i the Game og da vil avskrive deg som nettopp det du skriver du ikke vil være; en ekkel player. Leser du noen slike bøker?

Tren deg opp på blikkontakt, det er utrolig hvor effektivt kroppspråket vårt er. Hva steder angår, har jeg personlig hatt noen gode opplevelser på biblioteket faktisk. Det er lett å komme i prat hvis man er litteraturinteressert eller opptatt av film og musikk.

OG last ned denne podcasten fra 0330, en blogg jeg tror du vil få mye ut av å lese! http://www.0330.no/2...ml#.UQF87Gd_Y6k

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg gutt, men mine tanker:

Målet er å få jenter så du vil jo ha positiv respons på så mange som mulig, men om jenta er ukomfortabel sånn som mang kg jenter er så er ikke det ditt problem, du treffer dem ikke igjen så det er ikke verre enn et vanlig nei.

sjekk på steder hvor det er sosiale mennesker, studenter om du er i den alderen, er nok lettere enn mange andre. Men er du student så er det selvsagt enda lurere å innvolvere seg i studentmiljøet.

jeg sjekker ikke opp jenter, men prater med ganske mange fremmed, tror det kan være en strategi på jenter som ser ut som om de har lyst på litt sosial kontakt, da har jeg også endt at de spurte meg om nummer om vi hadde det greit sammen.

hvor gammel er du?

Anonym poster: b0eaa5901e4635da9c61d30ddd0abe0c

Gjest Tidssone
Skrevet

Husk at mange på KG ikke reagerer som de fleste jenter der ute. Jeg kjenner ingen som ikke synes det er helt ok at noen ber dem på date, uansett hvor.

Bortsett fra veldig fulle menn på byen. Vi er til og med hyggelige med menn vi treffer når vi er ute for å spise eller for å ta et par glass vin.

Det kunne aldri ha falt meg inn å avvise noen på en ubehagelig måte dersom han tok kontakt med meg uansett hvor.

(Jo. Selvsagt avviser jeg, men alltid på en ok måte. Fulle menn på byen går jeg fra.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del er positiv til tanken av å bli sjekket opp på dagtid. Helst la være med kleine sjekkereplikker, og forhold deg til normal prat. Er mer positiv til dette enn å bli sjekket opp av fulle idioter på byen. Btw hva synes dere om å sjekke opp folk på treningssenteret? Blir det for upassende? Jeg for min del kunne gjerne tenkt meg å bli sjekket opp der :)

Skrevet

Så lenge du ikke er slesk eller påtrengende, virker du gjerne ikke slesk eller påtrengende. Jeg tror du ville dratt fordel av å legge fra deg tillærte metoder og begrep, og begynne med en åpen og ærlig tilnærming heller, for det virker naturlig nok mindre påtatt.

Skrevet

Er jo tusen ganger bedre og mer sjarmerende å bli sjekket opp på dagen, på byen virker det så useriøst og man har fått det banket inn i hodet at "ingen mann vil finne sin framtidige kjæreste på en nattklubb".

Dropp sleazy sjekkereplikker og være hyggelig, høflig og for all del ikke glem å smil :) Tror man kan gjøre dette hvor som helst; på cafe, treningsstudio, parken, skolen, matbutikken, bussen osv.

Skrevet

Jeg setter mye større pris på mannlig interesse på dagtid enn ute på byen. Da er det så underliggende hva typen egentlig vil ha, mens på dagen er det en helt annen stemning og det er heller ingen rus inni bildet.

Jeg syns ikke du skal drive med sjekking i den forstand at du planlegger lure replikker, det kan lett bli cheezy og pinlig. Leser du noen sjekkebøker, særlig alt innenfor the Game, syns jeg du skal drite i å bruke noen av de sjekkereplikkene ettersom de aller fleste jenter er inneforstått med reglene i the Game og da vil avskrive deg som nettopp det du skriver du ikke vil være; en ekkel player. Leser du noen slike bøker?

Tren deg opp på blikkontakt, det er utrolig hvor effektivt kroppspråket vårt er. Hva steder angår, har jeg personlig hatt noen gode opplevelser på biblioteket faktisk. Det er lett å komme i prat hvis man er litteraturinteressert eller opptatt av film og musikk.

OG last ned denne podcasten fra 0330, en blogg jeg tror du vil få mye ut av å lese! http://www.0330.no/2...ml#.UQF87Gd_Y6k

Jeg leser ikke PUA-bøker og lignende, men har allikevel fått med meg ganske mye av teknikker og framgangsmåter. Det er nesten ikke til å unngå når man leser på forum og kjenner folk som driver med slikt. Uansett så er ikke det noe for meg, da jeg synes skuespill, manipulering og bruk av innøvde teknikker er ganske latterlig egentlig. Og har heller ikke lyst til å fremstå som en "sjekker".

Biblioteket tror jeg ikke at er helt stedet for meg. Jeg går på universitetet, så kanskje rundt omkring på campus, eller i pausene på forelesningene er gode steder å trene seg opp?

Takk for podcast-linken, var en del nyttig info der :)

Det er kanskje best å satse på naturlige samtaleåpnere til å begynne med, så får jeg eventuelt bruke mer direkte tilnærming etterhvert.

Skrevet

Nå er jeg gutt, men mine tanker:

Målet er å få jenter så du vil jo ha positiv respons på så mange som mulig, men om jenta er ukomfortabel sånn som mang kg jenter er så er ikke det ditt problem, du treffer dem ikke igjen så det er ikke verre enn et vanlig nei.

sjekk på steder hvor det er sosiale mennesker, studenter om du er i den alderen, er nok lettere enn mange andre. Men er du student så er det selvsagt enda lurere å innvolvere seg i studentmiljøet.

jeg sjekker ikke opp jenter, men prater med ganske mange fremmed, tror det kan være en strategi på jenter som ser ut som om de har lyst på litt sosial kontakt, da har jeg også endt at de spurte meg om nummer om vi hadde det greit sammen.

hvor gammel er du?

Tror det som holder meg tilbake er frykten for å bli avvist. Spesielt hvis det er på steder som jeg frekventerer ofte, og dermed kan risikere å møte dem igjen ofte.

Jeg er 21 år og student. Er aktiv i fagutvalget, men det er ikke så mange som er medlem og egentlig ingen av dem som er tilgjengelige. Vi har en del fester osv. og da blir jeg kjent med nye mennesker, men det er for det meste vennskapelig.

På forelesningene ser jeg avogtil jenter som sitter for seg selv. Kanskje det hadde vært et bra sted å prøve seg frem?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dagtid ? Absolutt. Uten tvil. :Nikke:

På dagtid er det da faktisk mulig å få kontakt med folk uten å umiddelbart bli satt i bås av noe slag.

Det går tilogmed ann å snakke med mennesker på dagtid.

Full forståelse for at sjenanse vil spille inn, men det går jo ann å begynne litt forsiktig ?

Man trenger jo ikke tenke lenger enn å spørre om man skal ta en kaffe et sted ?

Og sier hun 'ja' til det så er du igang :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg står mye på ski/snowboard, og den sikreste måten å vinne meg over hadde vært om noen satte seg i samme heis-stol og tilbydde seg å lære meg noen triks

Skrevet

På dagtid: ja. På jobb: veldig forsiktig og diskret!

Anonym poster: 29dca401e90bb4462d48ddd8414bc47e

Skrevet

Tror det som holder meg tilbake er frykten for å bli avvist. Spesielt hvis det er på steder som jeg frekventerer ofte, og dermed kan risikere å møte dem igjen ofte.

Jeg er 21 år og student. Er aktiv i fagutvalget, men det er ikke så mange som er medlem og egentlig ingen av dem som er tilgjengelige. Vi har en del fester osv. og da blir jeg kjent med nye mennesker, men det er for det meste vennskapelig.

På forelesningene ser jeg avogtil jenter som sitter for seg selv. Kanskje det hadde vært et bra sted å prøve seg frem?

AB du siterte, nå har jeg aldri vært flink med jenter, men jeg ser jo at det er ganske mange som får kjæreste gjennom studentaktiviteter og var på studietur nå nettopp og da så jeg flere av jentene lette aktivt etter kjæreste.

Kanskje du kan engasjere deg i en annen studentorganisasjon som har flere og større jenteandel? Finn en som virker som er veldig sosial, trenger ikke koste deg så mange tider med arbeid heller, mange av dem er sånn man bare sitter på trappa med en øl og steker vafler. Det kan man jo erstatte fritiden sin med i stedet for at det går ut over studiene.

Sjekke opp jenter i forelesningssalen tror jeg egentlig er litt vanskelig, men man kan jo prøve å få dem med på kollokviegruppa si først, det er jo hyggelig gjort om de ikke vil være alene og kanskje liker de deg når de blir kjent med deg.

Men igjen aldri vært flink med jenter så ta det jeg skriver med en klype salt.

Skrevet

Har funnet ut at bysjekking, hvor normen virker å være å oppføre seg mest mulig overfladisk og klysete, ikke er helt min ting. Så jeg tenker heller å prøve andre arenaer.

Men det virker som jenter er veldig lite begeistret for såkalt daygame. Noe som delvis blir bekreftet av andre tråder her på forumet. Det virker som uansett hvordan jeg går frem, så blir jeg sett på som påtrengende.

Så derfor spør jeg dere, hvordan ville du likt å bli sjekket opp på dagtid? Det er snakk om å prøve å starte en datingfase eller lignende.

Hvilke arenaer er det greit å prøve seg? På gaten, café, skolen, osv.?

Har dere eventuelt noe bra åpnere? Er det best med direkte eller indirekte åpnere?

Ikke alltid hør på alt PUA`ene forteller deg. Det er nok folk som flyr opp og ned Karl Johan og skal være DJ`er.

Anonym poster: faeb2d315870f7ebc45d9285e448ab81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...