AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #81 Skrevet 27. januar 2013 For ikke å nevne det usunne pålegget. For stakkars barn, de må jo få kose seg med nugatti, saft of syltetøy i helgene. Anonym poster: 939f178fa9410d2e3a5d0e94eee06c29
Rararara Skrevet 27. januar 2013 #82 Skrevet 27. januar 2013 Så kan du stikke spydene inn i en halv melon, så ser det ut som et fruktpinnsvin Husk å ikke ta ut fruktkjøttet først..det blir da så vanskelig å få spydene til å stå da:p (klok av "skade") 1
Harlekin Skrevet 27. januar 2013 #83 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er vel en av de fa gjenværende som faktisk synes det er kjekt at barna far en oppmerksomhet pa bursdager i form av en liten bolle eller et kakestykke. Det er ca 2o barn pa avdelingen, altsa maks 2o bursdager i aret. Det synes jeg er helt greit. Frukt er hverdagsmat, som det anbefales at vi spiser hver dag. 2
Xanadus Skrevet 27. januar 2013 #84 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er vel en av de fa gjenværende som faktisk synes det er kjekt at barna far en oppmerksomhet pa bursdager i form av en liten bolle eller et kakestykke. Det er ca 2o barn pa avdelingen, altsa maks 2o bursdager i aret. Det synes jeg er helt greit. Frukt er hverdagsmat, som det anbefales at vi spiser hver dag. Og mange av barna på avdelingen er også invitert i hjemmebursdagene i tillegg til at de er med og feirer samme barnet med kake på bhg. Det blir en del mer enn 20 bursdager på et år. Forøvrig erfarer vi i min barnehage at det aller sværeste for barna er å få kle seg ut. De som savner bursdags maten det er oftest foreldrene. Å lære barna (og samtidig overbevise) foreldrene at man godt kan kose seg uten å putte noe i munnen er veldig viktig i vårt søte samfunn. 3
Gjest Conservationista Skrevet 27. januar 2013 #85 Skrevet 27. januar 2013 Jeg vil gjerne bidra til at bursdagen i barnehagen blir litt spesiell. De gjør ikke så mye selv de som jobber der. Hva kan jeg gjøre som ikke involverer mat eller kake? 1
Kvist Skrevet 27. januar 2013 #86 Skrevet 27. januar 2013 Ta med ballonger? Det er jo både tradisjonelt "bursdagsaktig" og det skaper aktivitet og lek. Men igjen, sørg for at ingen er allergiske mot latex eller hva det nå er i ballongene da, og at ingen av ungene er i putte-i-munnen-alder.
Harlekin Skrevet 28. januar 2013 #87 Skrevet 28. januar 2013 Og mange av barna på avdelingen er også invitert i hjemmebursdagene i tillegg til at de er med og feirer samme barnet med kake på bhg. Det blir en del mer enn 20 bursdager på et år. Forøvrig erfarer vi i min barnehage at det aller sværeste for barna er å få kle seg ut. De som savner bursdags maten det er oftest foreldrene. Å lære barna (og samtidig overbevise) foreldrene at man godt kan kose seg uten å putte noe i munnen er veldig viktig i vårt søte samfunn. Na har min jente gatt i barnehagen i 2,5 ar og det har aldri vært snakk om hjemmebursdager enda. Mulig det kommer nar hun blir eldre. Av disse 2o jeg nevnte, vil flere falle i ferier, altsa blir det reelle tallet lavere. Uansett synes jeg ikke dette er noe problem. Barnehagen jenta mi gar i er en naturbarnehage, der de er masse ute og leker og gar tur. Da synes jeg det blir feil fokus at man ikke engang pa bursdager kan har litt ekstra spesiell mat, i tillegg til ballonger, utkledning, leker osv. Det er min mening.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #88 Skrevet 28. januar 2013 Jeg er så lei av dette bursdagshysteriet. Barnet ditt ble født. Én gang. Get over it! Jeg er sjeleglad for at barnehagen har forbud mot medbrakt ved bursdager, for da slipper ungene å bli utsatt for den nådeløse sammenlikningskonkurransen, ledet an av sånne sinnssyke "supermammaer" en kan finne her inne. Dere som føler dere truffet, om enn bare bittelitt; finn dere andre arenaer å få utløp for konkurranseinstinktet på. Prøv idrett, f.eks. Barnehagen vår serverer litt ekstra frukt, og gjør stas på bursdagsbarnet med krone og sang. Selv det er for mye, spør du meg. Hele bursdagskarusellen er materialisme og søppel fra ende til annen. Jeg har ikke vært i en eneste barnebirsdag hvor det ikke har flytt over med glorete engangsservise på engangsduk, og gavebordet ikke har rent over av søppel. Skam dere!
Gjest Conservationista Skrevet 29. januar 2013 #89 Skrevet 29. januar 2013 Jeg er så lei av dette bursdagshysteriet. Barnet ditt ble født. Én gang. Get over it! Jeg er sjeleglad for at barnehagen har forbud mot medbrakt ved bursdager, for da slipper ungene å bli utsatt for den nådeløse sammenlikningskonkurransen, ledet an av sånne sinnssyke "supermammaer" en kan finne her inne. Dere som føler dere truffet, om enn bare bittelitt; finn dere andre arenaer å få utløp for konkurranseinstinktet på. Prøv idrett, f.eks. Barnehagen vår serverer litt ekstra frukt, og gjør stas på bursdagsbarnet med krone og sang. Selv det er for mye, spør du meg. Hele bursdagskarusellen er materialisme og søppel fra ende til annen. Jeg har ikke vært i en eneste barnebirsdag hvor det ikke har flytt over med glorete engangsservise på engangsduk, og gavebordet ikke har rent over av søppel. Skam dere! The Grinch? 1
fruBeist Skrevet 29. januar 2013 #90 Skrevet 29. januar 2013 Av disse 2o jeg nevnte, vil flere falle i ferier, altsa blir det reelle tallet lavere. Vi feirer alle bursdager innenfor barnehageåret. Ferier, helger og alt. Å kutte ut å feire er bursdag som tilfeldigvis er i romjula f.eks er jo hjerterått. Vi feirer enten på forskudd eller etterskudd. Vi feirer med krone som barnet får være med på å pynte, samling med sang, eventyr, rytmeinstrumenter etc. Tenne lys og sende opp "raketter". Når det kommer til mat har vi en plakat hengende hvor vi har tre valg. Fruktsalat, sveler eller havregrøt. Barnet får velge. 1
Gjest Dorey Skrevet 29. januar 2013 #91 Skrevet 29. januar 2013 Jeg er så lei av dette bursdagshysteriet. Barnet ditt ble født. Én gang. Get over it! Jeg er sjeleglad for at barnehagen har forbud mot medbrakt ved bursdager, for da slipper ungene å bli utsatt for den nådeløse sammenlikningskonkurransen, ledet an av sånne sinnssyke "supermammaer" en kan finne her inne. Dere som føler dere truffet, om enn bare bittelitt; finn dere andre arenaer å få utløp for konkurranseinstinktet på. Prøv idrett, f.eks. Barnehagen vår serverer litt ekstra frukt, og gjør stas på bursdagsbarnet med krone og sang. Selv det er for mye, spør du meg. Hele bursdagskarusellen er materialisme og søppel fra ende til annen. Jeg har ikke vært i en eneste barnebirsdag hvor det ikke har flytt over med glorete engangsservise på engangsduk, og gavebordet ikke har rent over av søppel. Skam dere! Wow, stakars barna dine.
Ævv Skrevet 29. januar 2013 #92 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Mitt barn går i en liten barnehage, hvor alle sitter sammen og spiser, småbarn som storbarn. De er 34 barn, hvor veldig mange har bursdag på våren feks. I tillegg skal alle de som har bursdag i juli feires i juni eller august, også er det høstbarna da, og de som skal feires for jula. Og DET er mye kake i tillegg til alt det andre sukkeret barna får i seg i ved andre feiringer og happenings. Og alt blir veldig hopet opp på vår og høst. Heldigvis er barnehagen god på kosthold, lager all varmmat fra bunnen og har fornuftige valg av pålegg. Går mye i makrell i tomat, kaviar og leverpostei. I tillegg lager de som regel fisk når de skal ha varm mat, fordi det er barn i barnehagen som kun kan spise kosher-greier osv. Er glad for at barnehagen har det synet, syes det er greit å kontrollere selv det sukkeret han får i seg. Spesielt siden han er en liten plugg med god matlyst ellers også. Ville kanskje ha bakt grove matmuffins med ost og skinke i, ts Endret 29. januar 2013 av Ævv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå