Gå til innhold

Barnehagebursdag og mat

Anbefalte innlegg

Gjest Conservationista
Skrevet

Når barnet mitt skal feire barnehagebursdag, vil jeg gjerne ta med noe de kan feire med. Det opplagte for meg i hvert fall er en kake, men ped.leder har bedt om at man ikke tar med kake. Hva kan man ta med da, av mat? Hva har dere servert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med pizzasnurrer og fruktsalat med revet sjokolade?

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde med et fruktfat de to siste gangene min datter feiret bursdag i barnehagen. Det var veldig populært!

Skrevet

Frukt er en slager, og noe alle tåler :) Synd å ta med noe som det kanskje er barn som er allergiske mot.

Anonym poster: 1f09ca914c16d9e4e340e17ac52e4086

• Liker 1
Skrevet

Fruktspyd, altså frukt i biter på grillspyd er kjempepoppis i barnehagen jeg jobber i :)

• Liker 2
Gjest Kaninpus
Skrevet

Fruktspyd, altså frukt i biter på grillspyd er kjempepoppis i barnehagen jeg jobber i :)

Oi, der tenkte vi likt :laugh:
Skrevet (endret)

Frukt er en slager, og noe alle tåler :) Synd å ta med noe som det kanskje er barn som er allergiske mot.

Anonym poster: 1f09ca914c16d9e4e340e17ac52e4086

Har du aldri hørt om å være allergisk mot appelsiner, epler, kiwi osv? :sjokkert:

(redigerte inn "Har du")

Endret av popnagle
  • Liker 14
Skrevet

Frukt? Får ikke ungene frukt på fat hver dag i barnehagen?

Hva med å bruke andre ting enn mat for å markere dagen da, hvis kake er så fy-fy?

• Liker 4
Skrevet

Pizzassnurrer, pølser, tomatsuppe, vafler, sveler (ferdig stekte), frukt..

Skrevet

Is blir av og til servert i vår bhg.

Anonym poster: 67a0fd07030280d24d341135dd165f9a

Gjest Conservationista
Skrevet

De får fruktbiter får de i barnehagen hver dag ja...

Hvis jeg ikke skulle tatt med mat, hva kan jeg ta med da? (grønn)..

Gjest Violetta
Skrevet

Frukt er hverdagsmat, ikke festmat.

Ta med grove vafler da, med creme fraiche og lettsyltetøy.

Skrevet

Små barn skal ikke ha lettprodukter.

Anonym poster: 62fec1cbda5b2160a3d75a28767976c5

• Liker 4
Skrevet

Gele?

Anonym poster: 66dd4c7bdb5d53270d34412c8785a6ae

Skrevet

I barnehagen hos oss er det fruktfat som er greia - selv om de selvsagt får frukt hver dag i barnehagen. Men ofte er det litt annen frukt når man tar med til bursdag (ananas, mango, melon etc, som ikke er hverdagskost i bhg), og gjerne servert på en "fin" måte - i melonboller, fruktsypd etc.

Ellers vet jeg flere har laget yoghurtis eller smoothie og hatt med - det har også vært stor suksess!

Anonym poster: e685ba40eb5579cbce1d736e9ca92321

• Liker 1
Skrevet

De får fruktbiter får de i barnehagen hver dag ja...

Hvis jeg ikke skulle tatt med mat, hva kan jeg ta med da? (grønn)..

Her skal vi ikke ta med noe mat når ungene våre har bursdag, men barnehagen har foreslått at vi tar med fine pappfat og pappkrus med motiver som ungene liker for eksempel.. (Lynet Mqueen osv) for å markere at det er en litt annerledes dag. Ellers er det barnehagen som gjør stas på barnet, hovedsakelig uten fokus på mat, ved gave i bursdagskisten, fyrverkeri og krone.

• Liker 3
Skrevet

Gelé er veldig pop her, gjerne i egen kopp ( engangs plast ). Ekstra stas blir det om man setter en drinkparaply i). Ellers er pølser populært, eller minipizza, men de bør jo være varme.

Skrevet

Lettsyltetøy????

Til barnehagebarn? Jeg håper ikke denne ped.leder og Violetta er livredd for litt sukker og litt kalorier. Jeg nekter å tro barn blir feite og "klikker" hvis de får vanlig syltetøy.

Virker forresten også litt galt å nekte kake. Det finnes mange typer kake. Også uten vanlige allergifremkallende ingredienser. Ped.leder burde kanskje heller sagt f.eks.: "Ja, du kan gjerne komme med kake. Men uten egg og uten nøtter" (f.eks. hvis det er barn som er allergiske mot dette i denne barnehagen)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...