AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Vi kommer fra samme land og er skilt.Faren har gjort helt idiotiske og stygge ting mot noen folk mens han var på ferie i fjor.Jeg har hørt-gjennom felles venner-at han fikk klar beskjed at han bør holde seg vekk fra hjemmebyen sin eller kommer han til å få det han fortjener. Han bryr seg ikke så mye om det og har plan å reise dit i juni,men jeg er redd for barnet mitt.Pga jeg vet hvordan ting fungerer der i landet.Man kan bare betale eller bestille at noen blir skadet. Hva kan jeg gjøre? Anonym poster: 0593e87fd5d00543f3b884c6ab823eb3
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Stakkar deg, høres forferdelig ut! Hvis han har gjort sånne ting, hvordan egner han seg da som far?!?! Og hvordan er han mot barnet? Jeg ville ikke latt han ta med barnet mitt!!!
Papirfly Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Det avhenger av hvem som har foreldreansvaret. Du, han, eller begge to? Du kan lese litt på regjeringen sin hjemmeside: http://www.regjeringen.no/nb/sub/barnebortforing/reise-med-barn-til-utlandet.html?id=462706
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Man hører ofte om at foreldrene bortfører barnet sitt på ferie i hjemmlandet, så jeg ville nok vært noe skeptisk til å la han ta med mitt barn. Men man skal ikke dra alle under en kam heller da. Kan han ikke bare dra alene? Han får uansett ikke tatt med barnet om du har passet.. Anonym poster: 38876cd9c460dadc4eb4bef8b6f20354
kaprifolen Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Hadde i alle fall gjort alt jeg kan for å jolde barnet her.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Undersøk (f.eks. med Politiet) om det er utleveringsavtale mellom Norge og det aktuelle landet. Hvias det ikke er det kan det skape STORE problemer for barnet og deg. HVIS det er far for at far kan ta barnet med til et annet land (uten utleveringsavtale) er det like ille som alternativet ovenfor. Generelt vil jeg si at en bør være forsiktig med å akseptere at barn taes med til utlandet om ikke forelderen er norsk statsborger eller om forelderen har familie/bekjente i utlandet som denne forelderen har en del kontakt med. Snakk med en på Familierådgivningskontoret i kommunen du bor eller snakk med Politiet.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 Undersøk (f.eks. med Politiet) om det er utleveringsavtale mellom Norge og det aktuelle landet. Hvias det ikke er det kan det skape STORE problemer for barnet og deg. HVIS det er far for at far kan ta barnet med til et annet land (uten utleveringsavtale) er det like ille som alternativet ovenfor. Generelt vil jeg si at en bør være forsiktig med å akseptere at barn taes med til utlandet om ikke forelderen er norsk statsborger eller om forelderen har familie/bekjente i utlandet som denne forelderen har en del kontakt med. Snakk med en på Familierådgivningskontoret i kommunen du bor eller snakk med Politiet. Takk!Skal sjekke med politiet Jeg er ikke norsk heller,men har leilighet,fast jobb og har bodd her ganske lenge.Er ikke redd at han skal kiddnappe barnet eller noe.Det som bekymrer meg er at han har fått klar beskjed at han får holde seg langt unna landet eller blir det bråk.Og de er ikke noe snille og greie folk,nei.Han bryr seg ikke og sier de spiller tøffe og store i kjeften,men jeg vil ikke risikere at barnet mitt blir skadet eller noe sånt. Ts Anonym poster: 5b4b6b80c769fb10da983c3cefe737a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå