AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hei! Jeg har ganske fet hud, og tenkte på å begynne med md-produkter, Jeg snakket med en hudterapeut, men hun sa noen ting jeg stusser litt på, og håper noen kan oppklare for meg. Hun sa at alle hennes kunder som bruker md er "låst" til produktene. Hvis de sluttet å bruke dem, så fikk de masse hudproblemer og måtte starte opp med produktene igjen. Stemmer dette? Det virket som på henne at produktene har samme effekt som antibiotika har for noen - fin hud mens man bruker det, og store problemer når man slutter. Hun sa også at ettersom jeg har fet hud, så trenger jeg ingen fuktighetskrem, så hun ville ikke engang anbefale meg en. Da jeg sa at jeg trengte solbeskyttelse, sa hun at jeg heller skulle kjøpe en ren solkrem - ikke en dagkrem med solfaktor i. Er det ikke slik at selv fet hud bør ha en dagkrem da? Også et spørsmål til - jeg har lest at mange bruker md i forbindelse med for eksempel Decleor. Hvis jeg har forstått det riktig, så får ganske mange et stort utbrudd når de starter opp med md. Hvis man da bruker andre produkter samtidig, vil disse produktene kunne motarbeide hverandre? md vil ha problemene opp og frem og ut av huden, mens Decleor (igjen, bare et eksempel) holder det tilbake? Håper noen vil svare Anonym poster: 7a5cbcbdda42ca4846f4722fe651907d
Gjest barista Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Hun sa at alle hennes kunder som bruker md er "låst" til produktene. Hvis de sluttet å bruke dem, så fikk de masse hudproblemer og måtte starte opp med produktene igjen. Stemmer dette? Nja, altså du må jo få inn en god hudpleie rutine for å få ordnet opp i problemene. Du sier du har feit hud, så da har du det. Det er som med mat, dersom jeg spiser feit man, blir jeg feit. Dersom jeg går på en slankekur, vil jeg bli tynnere. Men hvis jeg slutter på slankekur, og ikke spiser sunt, og går tilbake til gamle rutiner med junk, vil jeg bli feit igjen. Slik er det med hudpleie også. Du kan ikke bruke hudpleieprodukter som en kur, og forvente at du skal ha grei hud hele livet. Du må alltid passe godt på huden din Hun sa også at ettersom jeg har fet hud, så trenger jeg ingen fuktighetskrem, så hun ville ikke engang anbefale meg en. Da jeg sa at jeg trengte solbeskyttelse, sa hun at jeg heller skulle kjøpe en ren solkrem - ikke en dagkrem med solfaktor i. Er det ikke slik at selv fet hud bør ha en dagkrem da? Nei det hørtes helt merkelig ut. Jeg hadde overhode ikke brukt ren solkrem i ansiktet, ihvertfall ikke uten annen dagkrem under. Anbefaler deg absolutt å bruke dagkrem. Men selvfølgelig dagkrem beregnet for fet hud. Også et spørsmål til - jeg har lest at mange bruker md i forbindelse med for eksempel Decleor. Hvis jeg har forstått det riktig, så får ganske mange et stort utbrudd når de starter opp med md. Hvis man da bruker andre produkter samtidig, vil disse produktene kunne motarbeide hverandre? md vil ha problemene opp og frem og ut av huden, mens Decleor (igjen, bare et eksempel) holder det tilbake? Både ja og nei. Md er mer aktiv enn declor, men declor er mer pleiende. Likevel bør du forvente å få ett utbrudd når du starter opp med en god hudpleierutine, da renser det godt opp! Selv brukte jeg en blanding av decleor og md, men var god med masker, og fikk derfor ikke særlig utbrudd. Mange MD produkter bør du heller ikke bruke på sommeren, eller generelt med aktiv soling. Det skaper mye problemer. (gjør ikke det flere ganger). Så jeg endrer somregel hele min renserutine til Declor på sommeren, med unntak av noen produkter som maske, eller annet som vaskes av.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Takk for svar, barista! Nei, jeg mente ikke å kutte ut hudpleie helt og holdent. Men at siden md er så aktivt, at man kanksje kan bruke andre produkter istedet. Var det hudterapeuten mente - om man stopper opp med md og bruker noe annet, så måtte de tilbake på md igjen. Var det jeg syns var litt rart. At absolutt alle kundene hennes har slik hud at ingenting annet enn md fungerer. Anonym poster: 7a5cbcbdda42ca4846f4722fe651907d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Mange MD produkter bør du heller ikke bruke på sommeren, eller generelt med aktiv soling. Det skaper mye problemer. (gjør ikke det flere ganger). Et lite sidespark bare, om jeg får lov: Hva skjedde? :O Anonym poster: e30c6f5f701423a267629a0d6e9ae566
Gjest barista Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Et lite sidespark bare, om jeg får lov: Hva skjedde? :O Anonym poster: e30c6f5f701423a267629a0d6e9ae566 Jeg ble fryktelig sår, rød, og fikk partier i ansiktet som ble hovne. Alt svei, og kunne nesten ikke ta noen steder i ansiktet.. (Men merk at dette var under aktiv soling, og produkter som lå på huden) Så ikke sky MD av den grunn. Kan leses mer om det her: http://www.hildechristina.com/solvett-med-md-formulations
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå