Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en tidligere venninne jeg fortsatt bryr meg mye om. Vi har hatt det mye gøy sammen, og jeg savner henne mye. Det skjedde noe for noen år siden som gjorde at vi i dag ikke er venner, dessverre. Vi var "unge og dumme".

Jeg ønsker SÅ å ta opp kontakten igjen med henne, savner henne, men jeg vet virkelig ikke om det er noe hun har lyst til. Har lyst til å prøve å skrive til henne, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det..

Jeg har forsøkt en gang tidligere, men da fikk jeg aldri noe svar. Det var et brev fra hjerte, hvor jeg både beklaget og forklarte situasjonen litt fra mitt ståsted i dag (la ikke skylden på henne; er fullt klar over at mye var min feil). Jeg forstår dersom hun ikke ønsker å ha noen kontakt, det kan fortsatt være sårt å tenke tilbake på.

Dersom en tidligere venninne av deg som du har hatt mye gøy med, men som har såret deg, tar kontakt, hvordan hadde du ønsket hun formulerte seg i et brev? Hadde du ønsket at hun tok kontakt i det hele tatt?

Anonym poster: 1c22748b301e946dd3d29fcec4d7ad7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, jeg har vært i lignende situasjon, bare med hele jentegjengen hvor vi var veldig tette. Etter to år(hvor jeg skled helt ut av den da jeg flyttet bort de to årene) så tok jeg kontakt å sa unnskyld for hvordan ting ble mellom oss, dette gjelder også min tidligere bestevenn, den beste jeg noen gang har hatt. Vi såret hverandre mange ganger, men man sårer ofte de som betyr mest for deg. Du har ingenting å tape på at du tar kontakt igjen, for min del så gikk det kjempe bra og nå er det akkurat som før..

Kjør på!

Anonym poster: c6e83285108d8748e25aec9b6d36065e

Skrevet

Dersom en tidligere venninne av deg som du har hatt mye gøy med, men som har såret deg, tar kontakt, hvordan hadde du ønsket hun formulerte seg i et brev? Hadde du ønsket at hun tok kontakt i det hele tatt?

Det man absolutt ikke tuller med er folks følelser, personlig snur jeg meg aldri tilbake, men du kan være heldig ! Lykke til.
Skrevet

Jeg har opplevd mye av det samme. For et par år siden skrev min tidligere venninne til meg, men da var jeg ikke klar for å svare, og jeg fikk kanskje ikke inntrykk av at hun heller hadde kommet så mye lenger i det som gjorde at det ble som det ble. Men for et halvt år siden tok hun kontakt igjen - da hadde jeg jobbet med meg selv (i forbindelse med andre ting) og var mer klar for å tilgi og lytte, og hun hadde fått et veldig reflektert forhold til seg selv. Det var noen veldig gode samtaler vi hadde etter det, det var virkelig verdt det. Men begge er nok redde for å gjenoppta vennskapet fordi veldig stygge ting ble gjort og sagt, samtidig var det veldig godt å få en sånn oppklaring og gjensidig forståelse av hverandre etter noen år... og det er godt mulig vi treffes igjen og kan ha det hyggelig.

Men hvordan jeg hadde ønsket at den andre tok kontakt, eller hvordan jeg hadde prøvd å formulere meg selv... vanskelig spørsmål. Jeg tror det viktigste er at man vet med seg selv, helt ærlig, at man ønsker den andre alt godt og at man ikke er sår selv lenger for det som skjedde.

Anonym poster: bbe6d3d5c242be50ba01112e179801f4

Skrevet

Har opplevd noe lignende, bestevenninna mi gjennom mange år gjorde noe veldig dumt mot meg, som førte til at jeg valgte å avslutte vennskapet. Vi hadde vel bare litt over 1 år med ingen kontakt.

Så begynte hun så smått å ta kontakt, unnskyldte seg for det som hadde skjedd og fortalte hva som lå bak. Var flere grunner til hennes oppførsel, mye av det ikke bare hennes egen skyld.

Jeg hadde problemer med å stole på henne igjen i starten men tok sjansen og det angrer jeg ikke på. Ble raskt bestevenninner igjen og nå vet jeg ikke hva jeg hadde gjort uten henne og den støtten hun gir meg.

Synes det er verdt et forsøk å ta kontakt, vær ærlig og si du savner henne. Kan være hun savner deg og blir glad for det, ting forandrer seg jo med tiden og man glemmer negative ting.

Skrevet

Ja, ofte ser man ting litt annerledes når litt tid har gått. Jeg skulle gjerne ha gjenopptatt kontakten med en tidligere venninne, mens en annen tidligere venninne håper jeg jeg aldri ser igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...