Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en du ikke er tiltrukket av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du vært sammen med en dere ikke er tiltrukket av?

Jeg kjenner en gutt som er helt fantastisk personlighetsmessig. Han er utrolig morsom, gøy å være sammen med, han er smart, ja rett og slett en veldig bra person.

Han har gitt uttrykk for at han liker meg. Men jeg er ikke tiltrukket av han. Han er overhode ikke stygg, men jeg er bare ikke tiltrukket av utseendet hans.

Bør jeg gi det en sjanse likevel, eller innse at han bare ikke er min type?

Anonym poster: 19710a3d5e4658765969493f8e597e1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der har jeg også vært. Han var helt perfekt egentlig, kjekk, veltrent, utrolig omtenksom, god til å kysse... Men jeg klarte rett og slett ikke å få følelser for ham. Jeg prøvde og vi "holdt på" i en periode, men jeg fikk grøsninger ved tanken på å ligge med ham, og det var bare umulig for meg å innlede et ordentlig forhold.

Jeg såret ham siden jeg holdt på så lenge, uten at jeg hadde følelser. Jeg tror det er umulig å tvinge seg til å bli tiltrukket, både nå og senere.

Kan du se for deg at dere holder hverandre i hendene på kino? At venninnene dine ser dere kysse? Å ligge med ham? Våkne opp i armkroken hans om morgenen? Hvis ja: Da kan du jo alltids forsøke. Men hvis ikke, ville jeg droppet ham om jeg var deg.

Anonym poster: 64c326fa19548cf87ee2802d6367c43e

Skrevet (endret)

Om du vet HELT sikkert at dette ikke vil fungere er det bedre å kutte tidlig enn å tvære på det og dermed grave seg dypere. Ikke vent til han er på knærne etter deg. Da gir du han bare en dyp ripe i lakken siden han trodde det lå noe mer bak enn det faktisk gjorde.

Da får du heller være så modig at du sier uttrykkelig stopp.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Nei, kunne nok ikke det. Hun kunne vært Janis Joplin uten at det ville hjulpet.

Skrevet

Jeg er uenig :) Så lenge du ikke blir frastøtt, er det klart det går :) Personligheten, holdninger og verdier er det viktigste. Alle vi er glad i er jo vakre :) Kanskje er han bare annerledes enn du er vant med, og du trneger å venne deg til det? Ikke avskriv noen du liker i allefall :)

• Liker 2
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. De jeg liker, syns er topp men ikke er tiltrukket av er kun vennskap i mine øyne. Jeg må være psykisk og fysisk tiltrukket av den jeg er sammen med

Skrevet

Nei. Det er urettferdig ovenfor ham. Det kommer til å bli et lite tilfredsstillende sexliv, og ende med utroskap og brudd. Ikke fordi du ikke vil takle at han er utro, men fordi han sikkert heller vil være sammen med noen han har seksuell kjemi med.

Anonym poster: b1aeffd090d4e96eb3f89227ac3065fa

Skrevet

For meg så er tiltrekkning noe som kan forandre seg noe vanvittig, i både positivt og negativt rettning.

Tror det gjelder ganske mange egentlig.

En av de flotteste damene jeg har møtt var en jeg ikke fysisk tiltrukket av i utgangspunktet.

Vi var bare venner å hang sammen og slikt, men etter som tiden gikk og jeg ble bedre kjent med henne, forandret det seg totalt.

Hun ble en supermodell med et gravitasjonsfelt som sola og jeg kunne ikke ha vært mer tiltrukket.

Prøve å bli bedre kjent med han da vel, så kan du jo sjekke om tyngdekraften tar deg eller ikke :)

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg kunne aldri vært sammen med en mann jeg ikke var tiltrukket av - helt umulig for mitt vedkommende.

Skrevet

Han høres ut som en super kompis!

Skrevet

Jeg kunne ikke det, samtidig er det jo en mulighet for at den følelsen av tiltrekning kan endre seg, så det KAN hende det er verdt å prøve. Vet ikke helt hva som skal til, fysisk kontakt eller at dere blir kjent på en annen måte. Men sånn personlig har jeg ofte merket ganske fort om jeg kan bli tiltrukket eller ikke. Det er noen gutter/menn opp gjennom årene som har vært interessert, og som har vært virkelig supre personer og gode venner, men som jeg ikke har hatt sjans til å ha lyst til å kysse en gang. Da går det jo ikke an å tvinge seg til det "bare" pga de gode egenskapene - og det er feil å gi den andre inntrykk av at det kan funke når det ikke gjør det.

Akkurat hva som gjør meg tiltrukket eller ikke er det ikke lett å sette fingeren på. De jeg har vært sammen med har ikke nødvendigvis vært hverken penere eller bedre mennesker enn de jeg ikke har vært interessert i.

Anonym poster: cc0ed1942bb0a981417d289418a624f6

Skrevet

Når personligheten hans lyser, gjør ansiktet hans det også. Jeg sier det ikke for å fremstå som dyp og sympatisk, det er bare sånn jeg funker.

• Liker 1
Skrevet

Jauda. Her må ein ta det ein får, skal det bli noko.

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Enkelt og greit. Kan dere ikke bare beholde vennskapet da?

Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, men jeg kunne heller aldri blitt sammen med noen jeg ikke var forelsket i, og jeg blir ikke forelsket uten å være tiltrukket av vedkommende, så det løser seg av seg selv.

Jeg har også vært invovlert med en fyr som var fantastisk kjæresteemne på alle måter, og en stund prøvde jeg også å få det til å fungere bare fordi jeg visste at vi kunne få det kjempebra sammen. Men det var bare noe som manglet, og i ettertid angrer jeg skikkelig på at jeg utsatte han for det, for jeg så at det såret han skikkelig. Men i det tilfellet var det ikke tiltrekkning på grunn av utseende som manglet, det var bare ingen gnist der fra min side.

Hvis du ikke har kjent han spesielt lenge så kan det jo forandre seg, men jeg ville trådd veldig forsiktig hvis han allerede er interessert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært det, har også barn med han. Grunnlaget for at vi slo opp er ikke at jeg ikke har vært tiltrukket av han, men at han viste seg å være en ustabil ass..

Anonym poster: 70acb1ee26a516ff63012edb03e3caf9

Skrevet

Tiltrekning for meg handler såvel om noe jeg finner interessant.

Skrevet

Helt ærlig så er det svært få jeg er tiltrukket av, og de er ofte out of my league eller opptatt.

Derfor har jeg som regel involvert meg med de jeg bare er sånn halvveis tiltrukket av. Noen ganger ikke i det hele tatt.

Han jeg har hatt det suverent best med seksuelt sett, vel, jeg syntes han var direkte stygg først, men slikt skal man jo ikke tenke, så jeg ga det et forsøk. Etter en måned med fantastisk sex og mange lange kosetimer i senga ble han den fineste i verden. Han jeg er involvert med nå... er ikke akkurat særlig tiltrukket av han heller, men håper det skal komme etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...