Gå til innhold

Trenger litt interiørtips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en dialog modul sofa på Møbelringen. Har enda ikke fått den, så går og venter. Målene er 283, 280 og 160. Den er i "U" form. Fargen er litt sånn lysgrå/grå aktig, litt vanskelig å forklare, for jeg hadde bare et stoffstykke å gå etter.

Skal kjøpe nytt sofabord, og den jeg hadde lyst på, passer ikke, den er 120x120 og firkantet, plassen i midten er nemlig ikke så stor. Så aventer inntil jeg får sofa, hva jeg gjør mtp sofabord.

Har mest lyst på et firkantet bord.

Noe ala denne:

http://www.skeidar.n...ofabord-100x100

Den er 100x100.

Eller denne:

http://www.living.no..._1.aspx?id=2827

Skal også kjøpe en tv benk, den er slik:

http://jysk.no/stue/tv-mobler/tv-bord-janus-2-skuffer-hoyglans-hvit

Det jeg lurer på er vil dette her passe sammen? Eller burde jeg gå på en benk som er i stil med sofabordet?

Kan dere være så snille å hjelpe meg?

Vil nemlig ikke gjøre bomkjøp :(

Takker for svar!

Anonym poster: dbcd492fb9e0dc8b309be52139b26ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å lage ditt eget inspoboard med de møblene du vil ha?

Du lagrer bildene og bare limer dem inn i paint sammen.

Skikkelig ghetto måte å gjøre det på, men det funker fint :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes bord og TV-benk passer sammen, og de høres ut som om de blir fine til sofaen din. Men du har vel andre møbler som skal passe til også? Og gulv? Sånt treverk som er i bordene du linker til syntes ikke jeg at passer så godt til eikeparkett for eksempel, men det kan være veldig fint til lutede tregulv.

Skrevet

Fru Duck, grunnen til at jeg vil ha sofabord i den stilen er fordi mitt spisebord er i massivt tre som er mørkbrunt. Derfor jeg tenkte at det ville passe sammen, for stuen og spise stue er i ett.

Parkettgulvet mitt er merbauparkett, om du vet hva jeg mener. Den er rødt/brunt.

irrlys, det har jeg ikke tenkt på, men skal prøve å få det til. takk for et bra tips:)

• Liker 1
Skrevet

Tenkte å legge ved et bilde av stoffprøven av sofaen, hvis noen flere har tips. :)

2wq6g3o.jpg

Skrevet

Jeg ville nok ikke kjøpt tv benk i høglans når du har en sofa i beig/naturfarget (som det vises på bildet) og bord i massivt tre.....

Om du vil ha tv benk i hvitt, ville jeg i såfall gått for en matt hvitfarge. Tror det kan bli finere :)

Skrevet

Jeg ville nok ikke kjøpt tv benk i høglans når du har en sofa i beig/naturfarget (som det vises på bildet) og bord i massivt tre.....

Om du vil ha tv benk i hvitt, ville jeg i såfall gått for en matt hvitfarge. Tror det kan bli finere :)

Kan du forklare litt nærmere hvorfor ikke en benk i høyglans?

Problemet er at jeg ikke kan ha en kort tv benk, de fleste er korte, og dene er 180cm, som passer perfekt.

Det finnes andre som er hvite men ikke så lange.

Skrevet (endret)

Jeg har et godt råd.

Finn deg en hvit kartong i A3-størrelse.

Skaff bilder av møblene du tenker å bruke, lamper, prøver av maling på veggen, små biter av gardiner, tepper, parkett, osv.

Så limer du alt dette opp på plakaten, og vil da få en peiling på hvordan alt vil passe sammen til slutt.

Jeg personlig tror at jeg ville valgt svart bord og svart tv-benk. Dette slik at det blir mer harmoni i rommet siden du har en såpass mørk parkett. Begge deler i hvitt er også en mulighet, men jeg ville ikke valgt høyglans.

Endret av Erja
  • Liker 1
Skrevet

Enig i denne. Blir veldig stilkræsj. Bordet blir på en måte en slags hjemmekoselig naturtstil, mens tvbenken blir litt sånn ultramoderne. Alt var fint hver for seg, men synes ikke det passer sammen.

Ville gått for en matt tvbenk jeg også. Og samme farge på tvbenk og bord.

Anonym poster: 3e28b5a274ed3f4ac84e9e387007fc9d

Skrevet

Enig i denne. Blir veldig stilkræsj. Bordet blir på en måte en slags hjemmekoselig naturtstil, mens tvbenken blir litt sånn ultramoderne. Alt var fint hver for seg, men synes ikke det passer sammen.

Ville gått for en matt tvbenk jeg også. Og samme farge på tvbenk og bord.

Anonym poster: 3e28b5a274ed3f4ac84e9e387007fc9d

Veldig enig med disse to!

Skrevet

Jeg synes det helhetlige inntrykket virker som at det er en stilmessig skivebom.

Skrevet

Kan du forklare litt nærmere hvorfor ikke en benk i høyglans?

Problemet er at jeg ikke kan ha en kort tv benk, de fleste er korte, og dene er 180cm, som passer perfekt.

Det finnes andre som er hvite men ikke så lange.

Jeg synes at det ble stilkræsj med høyglans og massivt tre og naturfarget sofa.... Som anonym over nevnte: det blir ultra moderne med tv-benk i høyglans og en mer hjemmekoselig stil med bord og sofa i naturfarger.

Mitt beste råd er at du bør bestemme deg for hvilke stil du vil ha. Høyglans og et mer moderne hjem - eller et hjemmekoselig og lunt hjem med naturfarger.... ?En blanding vil ikke se så bra ut i mine øyne.....

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener, jeg var jo litt usikker selv så derfor jeg spurte dere.

Tror det beste blir å vente til sofaen er i hus, da ser jeg bedre hva som passer.

Svart bord og svart benk, det vil jeg ikke ha, jeg hadde svart benk som jeg solgte, ble jo helt gal av støvet og den passet ikke så godt som jeg trodde, hater svarte ting.

Jeg har sett litt på en benk, den likte jeg med en gang jeg så den, men er litt skeptisk om det blir fint, fordi den er litt stor. Hva synes dere ?

http://www.living.no/newsread/products/Detail_1.aspx?id=5179

De har samme på Home&Cottage, som er litt rimeligere.

Wing, jeg liker mye bedre et lunt og hjemmekoselig stil, naturfarger, jordfarger.

Men selv om jeg liker den stilen og vil ha den i mitt hus så er ikke jeg så flink til å se hva som passer sammen :(

Erja, takk for et godt råd, det skal jeg jammen meg også prøve på. :)

Og dere andre, tusen takk for alle innspill og tips, de tas imot med stor TAKK :) :)

Skrevet

Ingen som vil komme med noen innspill?

Vel, takk for ingenting, skjønner meg ikke på dette forumet, folk svarer på helt dumme ting, istedenfor å hjelpe ei jente som sårt trenger tips. Vel siste gang jeg poster noe her.

PS: til dere som svarte på mitt innlegg, tusen takk nok en gang, det har kommet til nytte for lille meg og er evig takknemlig dere. :)

Skrevet

Ingen som vil komme med noen innspill?

Vel, takk for ingenting, skjønner meg ikke på dette forumet, folk svarer på helt dumme ting, istedenfor å hjelpe ei jente som sårt trenger tips. Vel siste gang jeg poster noe her.

PS: til dere som svarte på mitt innlegg, tusen takk nok en gang, det har kommet til nytte for lille meg og er evig takknemlig dere. :)

Ja, helt utrolig at ikke flere bruker tid på å løse verdensproblemet "hvilken tv-benk passer i stua mi?"

Anonym poster: 8aa01fc053cc511e0151494c24208cb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...