AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Jeg og faren til min 9 år gamle datter gikk fra hver andre når hun var 1 år. Fant etterhvert nye partnere begge to, jeg har vært gift de siste 5 årene, han er samboer. Min datter har alltid gitt stemor og stefar gaver på morsdag og farsdag. Ikke noe "verdens beste mamma/pappa" kopp/ skilt, men f.eks skjerf, hansker, osv. Dette gjlr hun helt av fri vilje, hun spurte selv om det når hun var 4-5 år, og hverken jeg eller far har da noe i mot dette. Hun bor fast hos meg og er hos far annahver helg, bare for å nevne familiesituasjon. Verken stemor eller stefar har barn selv. Her om dagen ble det snakk om morsdagsgaver osv på jobb. Jeg har egentlig aldri sagt det til noen at de også får gaver, det liksom er bare sånn, så det plumpet ut av meg i diskusjonen. Mine kolleger glante på meg som om jeg skulle ha 3 hoder, så haglet bedreidelsene om man kan kalle det for det. Hva??? Gaver til dem? Måtte aldri la stemor ta mirs plass og stefar fars plass, osv osv. Ble helt sjokkert jeg, og sa det som det var, det har hun gjort i mange år, fordi hun selv vil. Etterhvert stoppet diskusjonen. Må si jeg fortsatt er litt paff, hva så om hun gir gaver på disse dagene? Hun glemmer jo ikke sitt opphav av den grunn. Både stemor og stefar er jo ressurspersoner i hennes liv, som hun har kjent i mange år. Hun er blitt glad i dem, og de i henne. Er vi virkelig ikke kommet lengre i 2013? Hva er liksom galt med at et barn setter pris på mamma og pappas partner, er rystet... Går jo an å se det fra barnets side, og ikke bare se sin egen bitterhet og sjalusi. Jobber på et sykehjem, der er det jo dominans av kvinner. En del er skilte, og jeg traff visdt spikern på hodet gitt... Noen ble visst var sitt eget liv og sin sjalusi...Makan, er helt matt jeg tror jeg skal utprodere etter morsdagen hva jeg fikk, og også hva hun gav sin stemor. Er dette virkelig så gale??? Kunne jo forstått det hvis jeg misjonerte om at alle mptte gjøre dette, men her sa heg jo bare hva min datter gjør! Er det muuuuliiig??? Anonym poster: cacdafc9e4c83c54e7976e300170513d
skruf Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Her får mannen min farsdagsgave fra begge jentene, selv om han bare er pappa til minsten:) Er ganske sikker på at eksen kjøper morsdagsgave fra alle barna (fellesgave) til konen sin også. For meg er det helt naturlig. Vokste opp med stefar og halvsøsken selv, og har alltid gitt stefar gaver, både til jul, bursdag og farsdag. 1
Gjest Marmot Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Jeg tenker som dette: 1) Det er ikke gavene jeg mottar på morsdagen som gjør meg til mamma. 2) Dersom min sønn på en eller annen måte, helt reellt, foretrekker sin stemor fremfor meg, har jeg gjort noe grunnleggende galt og å nekte ham å gi henne gaver på morsdagen ville ikke gjort noe som helst fra eller til. Min eks-mann har nettopp fått seg kjæreste, og jeg håper oppriktig sønnen min får et godt forhold til henne. Flere gode, trygge voksenrelasjoner kan umulig være skadelig for et barn. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Det er de på jobben din som er gale, ikke deg...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har alltid fått av jenta til mannen. Ikke så mye kjøpte ting, men i fjor fikk jeg en hjertetegning som det sto "til verden beste ekstramamma" på. Veldig koselig, men jeg vil på ingen måte ta mammaplassen. Jeg er en ekstra voksen som hun føler seg trygg på. Hun er fullstendig klar over hvem mamma og pappa er. Anonym poster: cc2f61529dd120737faee19d668a351e 1
Gjest Hildegunn Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Synes du skal være stolt av deg selv fordi du har et stort hjerte og sunn fornuft, og det virker som de andre voksne omsorgspersonene i livet til jenta di også har. Sist men ikke minst, så burde du være tilfreds og glad fordi jenta di tydeligvis er så trygg og setter pris på de voksne omsorgspersonene i livet sitt. Dere har klart å gjøre det beste for barnet til tross for en stor utfordring som et brudd er, og gjort det beste ut av situasjonen. Flinke dere er! Ps. Blås i kollegaene, eller fortell de saklig hvor smålige de er. Egoistiske, usikre foreldre med et stort bekreftelsesbehov fra barna sine er ikke annet enn ødeleggende dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 nei morsdag og fardag er for mødre og fedre. men er blitt en måte for butikker å håve inn penger på og bør avskaffes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå