Lemming Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Ja, som dere ser. Jeg bestilte mattekurs fra NKI, 1P og 2P. Nå sier en venninne av meg at jeg kun trenger å ta 2P ettersom jeg har hatt matte før, men ønsker og forbedre karakteren. Hadde jeg derimot ikke gått videregående i det hele tatt måtte jeg tatt begge. Noen som vet om dette stemmer? Eller eventuelt hvor jeg skal henvende meg for å få svar på dette? Prøvde nettopp å ringe videregående skolen jeg gikk på men damen i telefonen kunne fortelle at alle hadde gått til personalmøte. Så jeg tenkte jeg kunne prøve lykken her! Jeg spurte NKI-veilederen min, men hun ville ikke svare. Dvs, hun "har kun mulighet til å informere om hva NKI tilbyr, og har ikke anledning til å bekrefte hva jeg trenger". Det haster litt, for jeg kan enda avbestille det ene kurset, og sparer jo da mange tusen... Håper noen der ute har peiling på dette!
momo Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Nå vet jeg ikke sikkert. Men blir ikke da karkteren du har fra før, stående som 1P karakteren. Sånn så det lønner seg for deg å ta både 1P og 2P, for da får du jo to karakterer som drar opp snittet. Jeg tar selv matte i år, 1P syntes jeg var vanskelig, jobbet hardt med å få god fortåelse for det. Nå har jeg startet med 2P, og det er så langt veldig lett grunnet grunnlaget jeg har fra 1P da.
Fashionistaen Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Jeg vet ikke egentlig, men regner med at det stemmer. Det jeg ville gjort var å ta 1P-kurset da jeg faktisk har inntrykk av at det er her man lærer mest. Det er bare å se på tykkelsen av bøkene så skjønner du hva jeg mener. 2P er bare repetisjon av 1P og boken er betraktelig tynnere. Du kan fint melde deg av kursene og gå opp som privatist. Da møter du enkelt og greit bare opp til en eksamen og du vil fint greie å lese deg opp til selv så lenge du ikke har tall-dysleksi eller lignende. Bøker kan kjøpes billig på Finn slik at du er sikker på at du har fått med deg hele pensum. Verken 1P eller 2P er særlig vanskelig så lenge du fulgte med på barneskolen... Det eneste som er nytt i 1P fra barneskolen er prosentpoeng, omvendt proporsjonalitet, kronekurs+valutakurs og endel økonomi ( KPI(Konsum pris indeks), Reallønn, forskjellige lånetyper og forskjellig lønningtyper), i 2P er det ingenting nytt.
Lemming Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2013 Takk for svar! Momo; da jeg gikk videregående het det 1MA og 2MA. Vet ikke om det har noe å si da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå