Klatt Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Heisann, for en stund siden fikk jeg en bølge av inspirasjon over meg og følte for å skrive etter gammelt av. Jeg var glad i det før og skrev en del noveller og lignende, men det dabbet litt av med alderen. Så jeg bestemte meg nylig for å prøve noe nytt, og har nå begynt på noe som hittil er udefinerbart. Langsiktig ser jeg for meg at det kan bli en kort roman, men det er vel i grunn bare ønsketenking. Uansett: Nytt denne gang er at jeg har våget å skrive på engelsk. Engelsk er naturligvis ikke førstespråket mitt, så noen steder flyter språket litt mindre enn det burde. Jeg ønsker hovedsaklig tilbakemelding/konstruktiv kritikk på selve historien så langt. Om de første fem-seks sidene klarer å gjøre dere nysgjerrig på hovedpersonen og hans situasjon, om du klarer å se for deg familien hans og kanskje hvordan han har det. Greit med tilbakemelding på språket også, men språk kan alltids fikses på i ettertid - det er ikke fult like lett å endre på grunnpillarene til det jeg vil fortelle. Jeg har helst ikke lyst til å legge noe ut her, men om noen er nysgjerrige eller behjelpsomme, eventuelt bare liker å lese, så send meg en PM/skriv her at du er interessert, så skal jeg få linket dere en .pdf-fil. Sjangermessig ville jeg foreløpig satt en finger på drama omhandlende det å vokse opp. Hovedpersonen er 18 år gammel og sliter med å finne seg selv. Grunnidéen kan gjerne virke litt uoriginal, men jeg tror jeg har klart å gjøre det i alle fall delvis interessant. Det gjenstår bare å se. På forhånd takk! : D Endret 24. januar 2013 av Klatt 3
Klatt Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2013 Tillater meg selv en liten bump her. Har fått et par henvendelser, men er gjerne interessert i flere. 2
stortsettglad Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Jeg er nysgjerrig, men kan ikke love helt når jeg får tid til å lese i gjennom det. Så send gjerne hvis du vil. Jeg leser mye, og mest på engelsk.
Lunaire Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Jeg er interessert! I likhet med posteren over meg leser jeg også mye, og mest på engelsk
Klatt Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2013 Hvorfor på engelsk?? Hm. Ekstra utfordring? Noe nytt. Det kom faktisk av at jeg noen dager i forveien (og for første gang på flere år) faktisk fikk lyst til å skrive. Som sagt, så gjort, og jeg skrev. Flere enn én gang ble jeg sittende og gruble på hvordan jeg skulle ordlegge meg på norsk - jeg hadde gjerne ord og det jeg følte var gode setninger på engelsk, men jeg fant virkelig ikke ut hvordan jeg kunne formulere meg på en tilfredsstillende måte med det norske språk. Så når idéen for denne greia her dukket opp tenkte jeg at jeg skulle prøve å skrive på engelsk. Forbedrer språket mitt (forhåpentligvis) og en ny, morsom utfordring.
Kine28 Skrevet 1. februar 2013 #7 Skrevet 1. februar 2013 Jeg kan ta en titt på det Har jobbet en god del år i bransjen. 1
Klatt Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2013 Jeg kan ta en titt på det Har jobbet en god del år i bransjen. Iih, det er jo bare nifst. Sender deg en PM. 1
Lunaire Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Ville bare si at jeg nå har lest igjennom én gang, og tenker å lese igjennom et par ganger til for så å tygge litt på en tilbakemelding på PM. Lurte bare på om du har sett for deg historien videre, altså at du har en slags skisse, eller om du tar det litt som det kommer? Trenger ikke avsløre noe mht. til historien, er bare nysgjerrig 1
Klatt Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har en grov idé til hvordan alt som handler om hovedpersonen skal gå for seg. Men bikarakterer og evt deres historier og sånt tar jeg litt som det kommer. Ville egentlig påstått at ingenting er skrevet i stein ennå. Er veldig godt mulig jeg føler det blir naturlig eller nødvendig å endre på ting underveis.
RockPaperScissor Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Jeg leser gjerne. Liker å skrive selv og har skrevet mye på engelsk, og lest masse på engelsk også
palle Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 leser gjerne! jobber også i bokbransjen, og har skrevet mye selv.
Klatt Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2013 Iish, føler for å presisere at dette er helt på hobbybasis (og mest for meg selv) og at jeg absolutt aldri har skrevet noe seriøst eller alvorlig før. Blir nervøs av å lese poster fra alle disse profesjonelle folkene. Huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå