Snabeltann Skrevet 27. april 2021 #421 Skrevet 27. april 2021 Gleder meg til snøen er smeltet, og plenen kommer fram
Miss-Grey Skrevet 27. april 2021 #422 Skrevet 27. april 2021 cattleya skrev (På 26.4.2021 den 19.43): Takk! Og så har min minilille kjøkkenhage kommet opp, det gleder jeg med sånn til. Gressløk og rabarbra har allerde kommet😁 Hva slags hekk har du plantet, og har du virkelig gjort det i Oslo nå? Jeg trodde det var for tidlig på året, men jeg er ikke noe dreven hageperson da😆 Så stas med gressløk og rabarbra i kjøkkenhagen! Her har jeg sådd gressløk, men det spirer ikke helt enda. Men det er så trivelig når det begynner å bli grønt! Jeg har plantet agnbøk-hekk (ferdighekk med ganske god høyde). Håper å få en tett og fin hekk i løpet av noen sesonger. Hekken skal enten plantes om våren (før løvet spretter) eller om høsten. Regner med at løvet spretter i løpet av 14 dagers tid, så jeg var egentlig ute i siste liten. Håper at det blir bra!
Miss-Grey Skrevet 27. april 2021 #423 Skrevet 27. april 2021 Snabeltann skrev (2 timer siden): Gleder meg til snøen er smeltet, og plenen kommer fram Det kan jo ikke være lenge til nå! 🌼 Hvor i landet bor du, ettersom snøen fortsatt ligger?
gohege Skrevet 27. april 2021 #424 Skrevet 27. april 2021 Jeg fikk jordskokknoller i posten i dag for første gang og gleder meg til å se de i kjøkkenhagen. Har også sådd sukkererter, grønnkål, gulerøtter og en rekke urter. Oppdaget sist uke at avleggerne fra fjorårets jordbærplanter hadde overlevd den lange vinteren så jeg er spent på å se hva som kommer. På ønskelisten står en syrinhortensia til å ha i krukke, settepoteter av typen mandel og ampeltomat. Er litt usikker på hvilken type syrinhortensia jeg skal velge, men heller litt mot limelight eller little lime.. Samtidig er de i rosa også fine 🙈 Akkurat nå venter jeg på at påskeliljene endelig skal sprette ut. Våren har latt vente på seg 🌞🌱
Miss-Grey Skrevet 27. april 2021 #425 Skrevet 27. april 2021 Føler at hage-manien min har tatt litt overhånd - har akkurat fått tak i noen planter jeg har lett etter, og må reise i 1,5 time tur-retur for å hente dem. Til mitt forsvar er det er vanskelig å få tak i disse plantene, og jeg har ringt rundt til hagesenter i Oslo i flere år uten å få tak i. Nå var det et hagesenter som hadde akkurat det antallet jeg trengte, så da hiver jeg meg rundt. Det er en flerårig plante jeg kommer til å ha mye glede av. Dersom smittetrykket vedvarer kommer jeg til å tilbringe mye tid i hagen min denne sommeren, så da får jeg heller tenke at det jeg sparer på ferie går til å øke livskvaliteten her hjemme. Eller noe sånt.
cattleya Skrevet 27. april 2021 #426 Skrevet 27. april 2021 Miss-Grey skrev (44 minutter siden): Så stas med gressløk og rabarbra i kjøkkenhagen! Her har jeg sådd gressløk, men det spirer ikke helt enda. Men det er så trivelig når det begynner å bli grønt! Jeg har plantet agnbøk-hekk (ferdighekk med ganske god høyde). Håper å få en tett og fin hekk i løpet av noen sesonger. Hekken skal enten plantes om våren (før løvet spretter) eller om høsten. Regner med at løvet spretter i løpet av 14 dagers tid, så jeg var egentlig ute i siste liten. Håper at det blir bra! Måtte Google det, så fine! Virker som de beskytter fint mot innsyn også👌🏼 vi har en gammel gressløk som kommer til å overleve akopalypsen🤣 den er SÅ standhaftig og kommer hvert år☺️
Snabeltann Skrevet 27. april 2021 #427 Skrevet 27. april 2021 Miss-Grey skrev (1 time siden): Det kan jo ikke være lenge til nå! 🌼 Hvor i landet bor du, ettersom snøen fortsatt ligger? Her snør det tett nå! 😂 og skal gjøre det hele uka. Troms
Gjest Mumlehumle Skrevet 27. april 2021 #428 Skrevet 27. april 2021 Kunne tenkt meg å pynte med palmer ute i år
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #429 Skrevet 26. mai 2021 Bygge platting og pynte masse😍 Kjøpt meg palme på Mester Grønn i dag, gleder meg såå til å få den på ny platting🥰 Anonymkode: 3c9b4...9ce 1
Wonders Skrevet 20. september 2021 Forfatter #431 Skrevet 20. september 2021 Hva skal du plante i høst? Jeg har virkelig kjøpt masse løk i år, til våren kommer igjen. Det var så hyggelig i våres når det startet å spire og gro. Jeg har en del tulipaner nå, de kommer nærmere 17. mai hos meg, for jeg har ikke så mye sol. Og nytt av året er disse store allium...For jeg har de små, og de er kommet tilbake hvert år. Kanskje det er for lite sol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå