Vera Vinge Skrevet 27. juli 2014 #381 Skrevet 27. juli 2014 absinthia, jeg ser du har plantet gravmyrt, en plante jeg anser som ugress av verste sort. Hvordan holder du den i sjakk? Nysgjerrig bare, siden du virker som en hagekjenner.
Rumle Skrevet 27. juli 2014 #382 Skrevet 27. juli 2014 (endret) At georginene skal blomstre for fullt! De har akkurat startet her hos meg Og neste omgang med roseknopper, de pleier alltid bli best når temperaturene er litt lavere Og frukten selvsagt .. snaaaaart er det haugevis av modne plommer som har kost seg i sol i månedvis! Endret 27. juli 2014 av Rumle
absinthia Skrevet 28. juli 2014 #383 Skrevet 28. juli 2014 absinthia, jeg ser du har plantet gravmyrt, en plante jeg anser som ugress av verste sort. Hvordan holder du den i sjakk? Nysgjerrig bare, siden du virker som en hagekjenner. har et avgrenset område, der jeg bare røsket bort det som havner der jeg ikke vil ha det. Mesteparten av området ligger under verandaen og jeg synes det er helt greit om den skulle utkonkurrere ugresset som vokser der . Det er forøvrig helt greit at den vokser under buskene jeg har der. Har bare noen få kvadrat på dette området der den ikke får være.
Sunshine Skrevet 10. august 2014 #384 Skrevet 10. august 2014 (endret) Minner om matrem. Er det sterk lukt? Merket ingenting, men har ikke luktet på dem. I dag så jeg blomst også, minnet om smørblomst så tipper det er en form for ugress? Endret 10. august 2014 av Sunshine
Gjest Skrevet 10. august 2014 #385 Skrevet 10. august 2014 Merket ingenting, men har ikke luktet på dem. I dag så jeg blomst også, minnet om smørblomst så tipper det er en form for ugress? Matrem minner mer om små prestekrager, så da er det nok ikke den.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #386 Skrevet 25. september 2014 Hvor kjøper dere urte frø ? Billig og bra ? Anonymous poster hash: 9cf36...a1d
absinthia Skrevet 25. september 2014 #387 Skrevet 25. september 2014 Hvor kjøper dere urte frø ? Billig og bra ? Anonymous poster hash: 9cf36...a1d Der jeg kommer over dem. For eksempel: felleskjøpet, hagesenteret, Coop, europris, men iblant hos frøforhandlere på nett som Zimtrade, rara vakstar o.l. om jeg har tenkt å bestille noe der uansett.
absinthia Skrevet 25. september 2014 #388 Skrevet 25. september 2014 Har plantet årets siste plante i går. - En totenvikrose som skal få stå ved stien fra hagen til åkeren. Det er litt vemodig at sommeren er over. Jeg synes høsten kom litt vel brått på etter alt det varme været og fristen kom tidligere enn normalt. Har flyttet noen roseurner, hortensia, fuchsiaene og litt til ned i kjelleren, tatt opp georgineknollene og ryddet ut av veksthuset. Det har vært et h....... innrykk av gnagere som jordrotter og mus som har ødelagt utrolig mye for meg når det gjelder ting i veksttunellen, men også andre steder. De har spist: brokkoliplantene, gnagd over agurkplantene, spist ( eventuelt tatt med seg i gangsystemet sitt) en hel aubergineplante, med frukt og rot, gnagd på de nederste tomatene, gnagd på squasher, spist basillikumplantene, gnagd ned den nye klematisen min, gnagd ned en asiatisk lilje, begynt å forsyne seg av jordbærplantene, spist halvparten av løvemunnene mine og i dag så jeg at en hadde lagd et hull ved der jeg har plantet påskeliljene. Heldigvis har jeg plantet narcissene der fordi de ikke liker dem og fordi de spiste all tulipanløken som jeg hadde satt der i vinter. Det meste av ugangen har de gjort i løpet av de to siste ukene, men agurkplantene, brokkoliplantene og klematisen tok de tidligere. I morgen skal jeg samle einerkvister og legge der jeg ikke vil at musene skal være, men det spørs om det hjelper mot jordrottene. Heldigvis har Mikkel rev sneket rundt i hagen og jeg håper han har fått en god fangst. Noen fler som har ekstra store gnagerplager i år?
Anje Skrevet 25. september 2014 #389 Skrevet 25. september 2014 Hvor kjøper dere urte frø ? Billig og bra ? Anonymous poster hash: 9cf36...a1d Jeg kjøper mine herfra:http://www.plant-world-seeds.com/store/view_herbs Mye fordi jeg er skikkelig lei av å gå inn i en butikk på jakt etter en litt sær urt og komme ut igjen uten. Eller på jakt etter en spesiell sort mynte og så har butikken bare en pakke, merket "mynte" og ingen kan si meg hvilken type det er. Jeg liker å vite akkurat hvilken sort jeg sår, fordi de alle har ulik smak. Men om du er på jakt etter estragon så kan jeg tipse om at den gode er fransk estragon. Og den kan du ikke så, du må kjøpe eller få planten.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #390 Skrevet 25. september 2014 Jeg kjøper mine herfra:http://www.plant-world-seeds.com/store/view_herbs Mye fordi jeg er skikkelig lei av å gå inn i en butikk på jakt etter en litt sær urt og komme ut igjen uten. Eller på jakt etter en spesiell sort mynte og så har butikken bare en pakke, merket "mynte" og ingen kan si meg hvilken type det er. Jeg liker å vite akkurat hvilken sort jeg sår, fordi de alle har ulik smak. Men om du er på jakt etter estragon så kan jeg tipse om at den gode er fransk estragon. Og den kan du ikke så, du må kjøpe eller få planten. Vet du hva frakten på denne siden er? Kunne ikke finne noe informasjon om det på siden ? Og hvordan er det å ta inn frø i dette landet, kan det bli no problemer ? Anonymous poster hash: 9cf36...a1d
Rumle Skrevet 26. september 2014 #391 Skrevet 26. september 2014 Nå ser jeg fram til å få plantet løk, og flyttet litt rundt på noen roser osv. Alltid like mye å gjøre på denne tiden av året, håper frosten holder seg borte en god stund til
Anje Skrevet 26. september 2014 #392 Skrevet 26. september 2014 Vet du hva frakten på denne siden er? Kunne ikke finne noe informasjon om det på siden ? Og hvordan er det å ta inn frø i dette landet, kan det bli no problemer ? Anonymous poster hash: 9cf36...a1d De tar 4.5 £ for frakt, så jeg samler opp de frøene jeg trenger (må holde seg under 200 kr). Men til i år bestilte jeg alle frøene mine derfra til 200 kr inkludert frakt. Og da har jeg frø til 2-3 år til av de fleste sortene, og til type 100 år eller noe av salatfrøene. Det er ikke noe problem å kjøpe frø. Røtter og slikt er jeg usikker på om er lov. Jeg ser frem til at årets første høststorm er over. Jeg har fremdeles chili og paprika (type Jimmy nardello, som kan anbefales på det sterkeste!) ute i krukker, og jeg håpte på å holde dem gående utover oktober.
skrue Skrevet 27. september 2014 #393 Skrevet 27. september 2014 (endret) For første gang har jeg i år virkelig prøvet å få til tomater og det har gått over all forventning. Har forløping høstet 460 cocktailtomater (det telles nøyaktig), og 20-30 normalstore. Mye igjen, men i går kveld løsnet endel stor planter fra opphengningen pga vinden og dundret i bakken. Skal ut å sjekke om de kan settes opp igjen. Store beist av noen planter. Endret 27. september 2014 av skrue
Wonders Skrevet 27. september 2014 Forfatter #394 Skrevet 27. september 2014 Å plante nye tulipaner for neste år
Wonders Skrevet 27. september 2014 Forfatter #395 Skrevet 27. september 2014 Og vi plantet kirsebærtreet til babyen, begge som vi fikk i sommer. Ser frem til å se det treet vokse i takt med barnet vårt. 2
absinthia Skrevet 26. januar 2015 #396 Skrevet 26. januar 2015 Hei! Det er jo snart vår igjen ( ihvertfall om en er optimist). I år gleder jeg meg mest til å se om ting overlever vinteren og har unngått å bli spist av gnagere. Venter på en liten jente som kommer i begynnelsen av mai, så jeg går ut fra at det ikke blir særlig mye sjauing i hagen før langt ute på sommeren, men skal direkteså noen frø her og der.
Sugerøret Skrevet 26. januar 2015 #397 Skrevet 26. januar 2015 hehe optimist ja! Har satt en del frø alt.både inne og ute.. Hihii! 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #398 Skrevet 26. januar 2015 hehe optimist ja! Har satt en del frø alt.både inne og ute.. Hihii! hvilke frø har du sådd da? Anonymous poster hash: 6d689...0ba
Nanami Skrevet 26. januar 2015 #399 Skrevet 26. januar 2015 Jeg flytter til en leilighet med en liten hageflekk snart. Da skal jeg så alt jeg klarer å finne. Har ikke hatt hage tidligere!
hjertesukka Skrevet 26. januar 2015 #400 Skrevet 26. januar 2015 Jeg har flyttet til en mild sone med grønne marker og har knapt nok snø og vinter. Så jeg har allerede begynt å pusle litt i hagen. I høst plantet jeg to skjønne rosetrær. Skal så blomsterfrø og anlegge grønnsakshage. Har sådd noen pynteblomster inne; akeleie, cosmos, valmuer og solhatt. Og så skal jeg ha rabarbra, gresskar og masse urter. Vurderer også å lage en dam, men vet at det er mye arbeid. Først må jeg male terrassene og rekkverket. Gleder meg til alt sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå