AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har en søster som har fått diagnosen anoreksi, og gym er et ganske tøft fag for henne (naturlig nok) Nå har de fått i oppgave å skulle skrive kost og treningsdagbok i ei uke. (Alt de spiser og det de gjør av trening) Hvordan kan man gripe ann dette? Ønsker så gjerne å hjelpe henne. Lærerne vet om situasjonen, og jeg skulle tro at det kunne være mulig å tilrettelegge for henne ifht denne oppgaven. Er det noen her som har erfaringer med det? Evt kan gi tips om hva jeg/vi bør gjøre? Mvh, storesøster..... Anonym poster: 8b383891a44af138eb5e0473a13ee414
Kjempeliten Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Hvis du vil hjelpe henne kan dere sette opp en kostholdsplan om hva man bør spise i løpet av en dag. Ikke hva hun faktisk spiser. Også må det nevnes i oppgaven at det er det som er gjort. Det kan hende lærerne bør spørres om det går greit å endre litt på det sånn sett. Men det tror jeg skal gå greit altså. Selv om det kanskje ikke hjelper så mye, så kan det gi henne lærdom å se hvor mye man egentlig skal spise i løpet av en dag. Men hvis dere skal kontakte lærer, så burde kanskje foreldre skrive en melding på det/ringe, og ikke deg. Med mindre søstra di klarer å spørre om det selv da:) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå