Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som har fått diagnosen anoreksi, og gym er et ganske tøft fag for henne (naturlig nok)

Nå har de fått i oppgave å skulle skrive kost og treningsdagbok i ei uke. (Alt de spiser og det de gjør av trening)

Hvordan kan man gripe ann dette? Ønsker så gjerne å hjelpe henne.

Lærerne vet om situasjonen, og jeg skulle tro at det kunne være mulig å tilrettelegge for henne ifht denne oppgaven. Er det noen her som har erfaringer med det? Evt kan gi tips om hva jeg/vi bør gjøre?

Mvh,

storesøster.....

Anonym poster: 8b383891a44af138eb5e0473a13ee414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil hjelpe henne kan dere sette opp en kostholdsplan om hva man bør spise i løpet av en dag. Ikke hva hun faktisk spiser. Også må det nevnes i oppgaven at det er det som er gjort.

Det kan hende lærerne bør spørres om det går greit å endre litt på det sånn sett. Men det tror jeg skal gå greit altså.

Selv om det kanskje ikke hjelper så mye, så kan det gi henne lærdom å se hvor mye man egentlig skal spise i løpet av en dag.

Men hvis dere skal kontakte lærer, så burde kanskje foreldre skrive en melding på det/ringe, og ikke deg. Med mindre søstra di klarer å spørre om det selv da:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...