AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Ok d har seg slik at jeg ikke har vært i stand til å betale husleien min på lang tid, pga dette så skylder jeg et veldig høyt beløp i ubetalt husleie (bor i kommunal bolig), jeg er under nav og mottar Arbeidsavklaringspenger på ca 10.000 i mnd, så jeg har egentlig ingen unnskyldning for dette rotet jeg har havnet opp Grunnen til at jeg har havnet oppi dette er fordi jeg har en diagnose som heter lupus pga smertene og fatiguen denne sykdommen gir meg har jeg brukt omtrent alle pengene mine på selvmedisinering over lang tid, merk at dette ikke er noen unnskyldning men en grunn (ja jeg vet jeg har vært en idiot så jeg trenger ikke at noen av dere kommer med noen dum preken om moral her) Jeg har ingen steder å dra og heller ingen steder å legge mine personlige eiendeler når utkastelsen kommer, merkelig nok har jeg ikke fått brevet enda selv om de trua med å kaste meg ut for 3 måneder siden. Lurer på hva jeg kan gjøre, jeg regner ikke med å få bli boende i leiligheten men jeg trenger noen tips på hva jeg kan gjøre i en slik situasjon som jeg har havnet opp i. Kan NAV hjelpe meg kanskje? Beløpet jeg skylder ligger på ca 60.000 Igjen, Ja jeg vet jeg har vært dum, ja jeg skammer meg ettersom dette lett kunne vært unngått så vær så snill å skriv noe konstruktivt her i steden for å trøkke inn i trynet mitt om hvor stor idiot jeg har hvert, Takker for svar Anonym poster: 76b09d5cc8cb5cce5cffa499226442a4
lillemeg90 Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Iom. At du er under Nav ville jeg tatt den telefon til saksbehandleren din der:) de har nok vert borti lignende tidligere og kan gi deg råd:) lykke til:) 3
Gjest annemor30 Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Dette vil ikke ordne seg selv og det lureste du gjør er å kontakt NAV og forklare situasjonen. Nå husker ikke jeg disse reglene så godt lengre men siden du bor i en kommunalbolig så er du en av de vanskligstilte i boligmarkedet(altså,du kommer ikke inn på boligmarkedet på annet vis) og da vil det overraske meg om de kan kaste deg ut,dvs de kaster deg da ut på¨gata og det tror jeg ikke de har lovhjemmel til å gjøre. Men igjen,jeg er ikke sikker. Ta en tlf og snakk med de! Det pleier å løse seg
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Dette vil ikke ordne seg selv og det lureste du gjør er å kontakt NAV og forklare situasjonen. Nå husker ikke jeg disse reglene så godt lengre men siden du bor i en kommunalbolig så er du en av de vanskligstilte i boligmarkedet(altså,du kommer ikke inn på boligmarkedet på annet vis) og da vil det overraske meg om de kan kaste deg ut,dvs de kaster deg da ut på¨gata og det tror jeg ikke de har lovhjemmel til å gjøre. Men igjen,jeg er ikke sikker. Ta en tlf og snakk med de! Det pleier å løse seg Joda, de kastes også ut fra kommunale boliger. TS: Dette må du ordne opp i nå. Ring boligkontoret a.s.a.p. og få i stand en nedbetalingsavtale. Det vil bli svært trangt de kommende månedene, og slett ikke rom for hasj for selvmedisinering, men alternativet er så mye verre. Nemlig et tak over hodet og en seng å sove i. Om du bor i by vil det si plass på hospits. Ny kommunal bolig kan du se langt etter. Og ja, lupus er en jævlig sykdom og mange av medisinene har forholdsvis fæle bivirkninger, men nei, det er ikke unskyldning for å bruke alle pengene sine på hasj i stedet. I lengden vil det antagelig gjøre deg enda dårligere selv om du føler deg ganske bra nå. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 11
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Joda, de kastes også ut fra kommunale boliger. TS: Dette må du ordne opp i nå. Ring boligkontoret a.s.a.p. og få i stand en nedbetalingsavtale. Det vil bli svært trangt de kommende månedene, og slett ikke rom for hasj for selvmedisinering, men alternativet er så mye verre. Nemlig et tak over hodet og en seng å sove i. Om du bor i by vil det si plass på hospits. Ny kommunal bolig kan du se langt etter. Og ja, lupus er en jævlig sykdom og mange av medisinene har forholdsvis fæle bivirkninger, men nei, det er ikke unskyldning for å bruke alle pengene sine på hasj i stedet. I lengden vil det antagelig gjøre deg enda dårligere selv om du føler deg ganske bra nå. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 Ts her, takk for rådene, Skal få ringt så fort som mulig, men jeg er stygt redd for at dette ender dårlig for meg uansett. Saken er at alternativet til hasj blir prednisolon, prednisolon ødela livet mitt i ung alder, jeg ble smellfeit, bentettheten gikk te helvete, jeg mista ca 18cm av høydeveksten min (iflg legen) og jeg følte meg konstant jævlig, løsningen til legene var å øke prednisolon dosen som igjen gjorde d ENDA værre. Kort sagt vil jeg heller dø før jeg begynner på den medisinen igjen. Jeg har endelig fått bentettheten opp igjen, jeg har slanket meg 65kilo og blodprøvene mine er bedre enn på mange år. Hasjen har vært et mirakel for meg. Om jeg blir nødt til å slutte så ser ting mørkt ut, virkelig men jeg ser jo hvor du kommer fra og det er fornuft i det du sier. takk igjen Anonym poster: 76b09d5cc8cb5cce5cffa499226442a4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Hasjen er i ferd å gjøre deg bostedsløs. Mye til mirakel, ja... Det finnes for øvrig andre medisiner mot lupus. Viktig at du finner noe som ikke gjør deg mer benskjør enn du alelrede er. Overvekt må man faktisk bare leve med ved enkelte sykdommer. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 4
Gjest annemor30 Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Kan cellegift være en løsning da? Selvom det er bolig du trenger;)
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Hasjen er i ferd å gjøre deg bostedsløs. Mye til mirakel, ja... Det finnes for øvrig andre medisiner mot lupus. Viktig at du finner noe som ikke gjør deg mer benskjør enn du alelrede er. Overvekt må man faktisk bare leve med ved enkelte sykdommer. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 115 kg fordelt på 168cm er ikke bare overvekt. D er sykelig fedme. Og nei jeg spiste ikke mer da enn hva jeg gjør nå. Prednisolonen sto for hver eneste kilo. Kommer til å ende opp med type 2 diabetes å få hjerteinfarkt før jeg er 30 om jeg må gå på den medisinen og jo d finnes alternativ, problemet ligger bare i at de ikke har noen effekt på meg. Folk reagerer på medisiner forskjellig vet du. Anonym poster: 76b09d5cc8cb5cce5cffa499226442a4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Kan cellegift være en løsning da? Selvom det er bolig du trenger;) Gått på cellegift. Hadde ingen effekt på meg. Anonym poster: 76b09d5cc8cb5cce5cffa499226442a4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Kva sa dei hos NAV, TS? Kan dei hjelpe deg? Anonym poster: b521a2e6fd0ecdd02c7efec186e592c8 2
debattanten Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Hadde Cannabis vært legalisert, tenk og mye bedre TS ville hatt det. Syns at samfunnet har blitt slik... Føler med deg TS! Mitt råd er og begynne og ordne opp i problemene dine også kan du jo vurdere å dyrke din egen medisin. Mange som gjør det med godt hell 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Jeg syns det er greit at all narkotika er forbudt. Hadde alkoholen kommet til Norge denne dag hadde den også blitt forbudt. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Det var da voldsomt som du har røyka da. Røyka for 60.000? Hasj er vel ikke så j...dyrt lengre. ta kontakt med kommunen med en gang Anonym poster: e7dc8a1c8c9e1cf64050bfc2a4616095 1
debattanten Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Jeg syns det er greit at all narkotika er forbudt. Hadde alkoholen kommet til Norge denne dag hadde den også blitt forbudt. Anonym poster: 67cc1ec8af756b07cfc222b1ff9c7da4 Du er et uvitende menneske. 3
Miranda16 Skrevet 26. januar 2013 #15 Skrevet 26. januar 2013 Forbred deg på å bli kastet ut. NAV vil aldri vurdere å dekke et slikt beløp. Hva du nå skal gjøre er egentlig ikke NAVs problem men ditt eget. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 Ts, hvor mye koster det i mnd for der du bor? Og hva blir dekket av kommunen? Jeg vet det finnes økonomirådgiver på NAV, som kan hjelpe å sette opp budsjett og lignende. Anonym poster: 8ee940856328a4f945aa427f33d9b4a1 1
Gjest O___o Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 Hasj koster ca 100,- grammet og gjerne med litt rabatter ved større kjøp. Hvis du bruker bortimot 10.000,- i mnd på hasj - er det ikke bare "selvmedisinering" NAV vil kunne hjelpe deg med økonomisk rådgivning, bostøtte, dersom du kan dokumentere at AAPen din ikke er tilstrekkelig og hjelpe deg til å komme i kontakt med rustjenesten / helsepersonell nær deg. Men de vil ikke kunne betale gjelden din, eller finansiere rusmisbruket ditt. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #18 Skrevet 5. februar 2013 Ok d har seg slik at jeg ikke har vært i stand til å betale husleien min på lang tid, pga dette så skylder jeg et veldig høyt beløp i ubetalt husleie (bor i kommunal bolig), jeg er under nav og mottar Arbeidsavklaringspenger på ca 10.000 i mnd, så jeg har egentlig ingen unnskyldning for dette rotet jeg har havnet opp Grunnen til at jeg har havnet oppi dette er fordi jeg har en diagnose som heter lupus pga smertene og fatiguen denne sykdommen gir meg har jeg brukt omtrent alle pengene mine på selvmedisinering over lang tid, merk at dette ikke er noen unnskyldning men en grunn (ja jeg vet jeg har vært en idiot så jeg trenger ikke at noen av dere kommer med noen dum preken om moral her) Jeg har ingen steder å dra og heller ingen steder å legge mine personlige eiendeler når utkastelsen kommer, merkelig nok har jeg ikke fått brevet enda selv om de trua med å kaste meg ut for 3 måneder siden. Lurer på hva jeg kan gjøre, jeg regner ikke med å få bli boende i leiligheten men jeg trenger noen tips på hva jeg kan gjøre i en slik situasjon som jeg har havnet opp i. Kan NAV hjelpe meg kanskje? Beløpet jeg skylder ligger på ca 60.000 Igjen, Ja jeg vet jeg har vært dum, ja jeg skammer meg ettersom dette lett kunne vært unngått så vær så snill å skriv noe konstruktivt her i steden for å trøkke inn i trynet mitt om hvor stor idiot jeg har hvert, Takker for svar Anonym poster: 76b09d5cc8cb5cce5cffa499226442a4 Huff. Trist å lese om situasjonen du er i. Det viktigste er nok å prøve å få NAV med på laget for å finne en løsning. (Kanskje du allerede har snakka med dem, for alt jeg vet). Anonym poster: b521a2e6fd0ecdd02c7efec186e592c8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Føler for deg, ikke enkel situasjon dette. Stå på, ta kontakt med NAV og utleier. ordner seg nok!! Håper det!!! Anonym poster: 975f7a4bcac54bc7cd16df7511cc4b1e 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Anonym poster: b521a2e6fd0ecdd02c7efec186e592c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå